کد خبر: 934297
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
مدير مركز پژوهشي كاشان شناسي دانشگاه كاشان خبر داد
مدير مركز پژوهشي كاشان شناسي دانشگاه كاشان از لغو همايش ملي "عبدالرزاق كاشاني، عزالدين محمود كاشاني و عبدالصمد نطنزي" با وجود آمادگي كامل براي برگزاري آن در آبان ماه خبر داد.

محمد مشهدي نوش آبادي اظهار كرد: همايش ملي "عبدالرزاق كاشاني، عزالدين محمود كاشاني و عبدالصمد نطنزي" قرار بود به مدت دو روز در تاريخ 23 و 24 آبان ماه برگزار شود كه با وجود برنامه ريزي ها و آمادگي كامل دانشگاه كاشان و دبيرخانه همايش برگزاري آن در زمان مقرر لغو و احتمال برگزاري آن در تاريخي ديگر وجود دارد.
وي با عذرخواهي از تمامي مدعوين و علاقمندان شركت در اين همايش افزود: لغو اين همايش ملي در تاريخ اعلام شده خارج از اختيارات دانشگاه كاشان به عنوان يك نهاد علمي و آموزشي مستقل بود و دستور عدم برگزاري آن توسط نهادهاي خارج از دانشگاه صادر شده است.
وي تصريح كرد: تمام اقدامات لازم براي برگزاري اين همايش در سطح بالا از جمله دعوت از شخصيت هاي برجسته علمي كشور مرتبط با عنوان همايش، داوري مقالات، انتخاب دعوت كنندگان براي ارائه مقاله خود و ارسال دعوت نامه براي مدعوين انجام شده بود.
مشهدي نوش آبادي دليل لغو اين همايش ملي را برخي سوءتفاهمات نهادهاي مسوول خارج از دانشگاه عنوان كرد و گفت: با وجود پيگيري هاي زياد براي برگزاري همايش در تاريخ مقرر رفع موانع موجود نياز به زمان بيشتري دارد.
وي افزود: رايزني هاي لازم براي برگزاري اين همايش ملي همچنان ادامه دارد و در مكاتباتي با مسوولان شهر از جمله نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان نماينده مردم كاشان در مجلس شوراي اسلامي و فرماندار ويژه شهرستان كاشان توضيحات كاملي درباره موضوع و اهميت برگزاري آن داده شده است.
مشهدي نوش آبادي اظهار كرد: دبيرخانه همايش براي چاپ مقالات پذيرفته شده ارسالي اهتمام دارد و و براي برگزاري اين همايش در تاريخي ديگر در دانشگاه كاشان يا حتي در نهادها يا سازمان هاي علمي و پژوهشي خارج از كاشان تلاش خواهد نمود.
مدير مركز پژوهشي كاشان شناسي دانشگاه كاشان خاطرنشان كرد: اين مركز در راستاي مأموريت‌هاي تعريف‌شده براي مشاهير منطقه كاشان همايش بررسي آراء و آثار برگزار مي كند تا ضمن معرفي ان مفاخر به مردم منطقه بدون هيچگونه موضع جانبدارانه اي انديشه‌هايشان نيز مورد بررسي و نقد علمي قرار گيرد.

وي افزود: به مناسبت هفتصدمين سالگرد وفات عبدالرزاق كاشاني مفسر بزرگ قرآن و عزالدين محمود كاشاني و نكوداشت عبدالصمد نطنزي" دانشگاه كاشان از يك سال قبل اقدام به برگزاري همايشي تحت عنوان اين سه شخصيت دوره ايلخاني گرفت كه مراكز حوزوي و دانشگاهي از سراسر كشور بعنوان حاميان اين همايش در برگزاري هر چه بهتر آن تاكيد كردند.
مشهدي نوش آبادي خاطرنشان كرد: تاثير و نقش عبدالرزاق كاشاني در بيان انديشه هاي شيعه شهرت دارد و مورد توجه زياد سيدحيدر آملي اولين عارف رسمي مذهب تشيع در قرن هشتم هجري و شيخ بهايي در دوره صفوي قرار گرفته است و حتي در دوران معاصر امام خميني (ره) بنيانگذار انقلاب اسلامي و آيت الله جوادي آملي مرجع تقليد شيعيان انديشه هاي وي را به زبان و بيان ستوده اند.
شايان ذكر است پس از اعلام فراخوان همايش ملي عبدالرزاق كاشاني، عزالدين محمود كاشاني و عبدالصمد نطنزي در ارديبهشت ماه سالجاري در نهايت 40 مقاله به دبيرخانه همايش ارسال شد و قرار بود در زمان برگزاري همايش 16 مقاله از سوي محققان و پژوهشگران ارائه شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر