کد خبر: 934340
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
مشاور رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد تاکید کرد: انقلاب اسلامی بعد از ۴۰ سال نه پیر و نه عقیم شده است.
جوان آنلاین: حمیدرضا مقدم‌فر امروز در همایش «چهل سال، چهل پیروزی» که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل برگزار شد، با طرح این سئوال که چرا چهل سالگی انقلاب اسلامی و عدد چهل هم برای ما و هم برای دشمنان مهم است؟، به ارائه بحث مبسوطی در این رابطه پرداخت.

رئیس دفتر نظارت بر امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد افزود: از سال گذشته هجمه‌های نظام سلطه و تهدید‌ها با اشاره به عدد ۴۰ مطرح شد که نمی‌گذاریم انقلاب اسلامی جشن چهل سالگی خود را ببیند و این روز‌ها دشمنان نظام و انقلاب آخرین فشار‌ها و حربه‌های خود را در حوزه جنگ روانی و اقتصادی به‌صورت تمام عیار به صحنه آورده‌اند.

مقدم‌فر با بیان اینکه دشمنان این واقعیت را می‌دانند که انقلاب اسلامی با طی کردن چهلمین سال پیروزی، به درخت تنومندی تبدیل شده که به هیچ وجه قادر نخواهند بود آسیب جدی و براندازانه به آن وارد کنند، ادامه داد: دشمنان تمام توان خود را علیه انقلاب اسلامی به صحنه آورده‌اند؛ بنابراین جا دارد امسال بیش از این دستگاه‌ها و نهاد‌ها با افتخار پرچم چهل سالگی انقلاب را بالا ببرند.

وی ضمن بیان اینکه در ۴۰ سال عمر انقلاب اسلامی ده‌ها و بلکه صد‌ها پیروزی بزرگ نصیب ملت ایران و مستضعفین جهان به‌برکت انقلاب اسلامی شده است، به ۱۰ مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره و پیرامون آن تحلیلی را ارائه کرد.

مشاور رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد مهمترین پیروزی را "وقوع انقلاب اسلامی" و تحقق جمهوری اسلامی بر‌اساس نظریه ولایت فقیه بدون کودتا با وجود یک رهبر دینی و حمایت تمام قد مردم دانست و گفت: پیروزی مهم دیگر ماندگاری انقلاب اسلامی در طول چهار دهه بدون عدول از آرمان‌ها و شعار‌های اولیه خود است و علی‌رغم تمام دشمنی‌ها، جنگ‌ها و فشار‌ها هنوز انقلاب بر سر آرمان‌های خود ایستاده است.

مقدم‌فر با بیان اینکه پیروزی مهم دیگر استمرار "مردم‌سالاری دینی" است، ادامه داد: نظام اسلامی در طول چهار دهه همچنان مهمترین تکیه‌گاهش مردم است و در طول این مدت هیچ‌گاه از مردم‌سالاری دینی پشیمان و روی‌گردان نشده و انصافاً پرچمدار حمایت از مردم‌سالاری در همه عرصه‌ها و زمان‌ها شخص ولایت فقیه بوده است؛ مصداق عینی آن نیز انتخابات و دخالت مردم در تعیین سرنوشت خود بود که برای یک روز معطل و معوق نشده است.

این کارشناس مسائل سیاسی دیگر پیروزی مهم انقلاب اسلامی را "رویش‌های انقلاب" برشمرد و خاطرنشان کرد: از جمله این رویش‌ها باید به جوانانی که جنگ تحمیلی را اداره کردند تا امروز جوانانی که نه روز‌های پیروزی انقلاب را درک کرده و نه در یکی از بزرگترین مراحل آن یعنی دوران جنگ تحمیلی حضور داشتند، اما دارای همان روحیه انقلابی و عزم و اراده‌ای که در شهدا و ایثارگران وجود داشت، هستند اشاره کرد. انقلاب اسلامی علیرغم عمر ۴۰ ساله خود هنوز قدرت زایندگی دارد.

وی دیگر پیروزی مهم انقلاب اسلامی را تغییر زمین و عرصه نبرد با دشمنان از داخل مرز‌های جمهوری اسلامی به بیرون مرز‌ها در منطقه مهم خاورمیانه و حتی فراتر از آن در آمریکای لاتین-آفریقا و سایر کشور‌های اسلامی عنوان کرد و ابراز داشت: از جمله آن می‌توان به نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی (به‌عنوان قدرت مستقل بزرگ منطقه‌ای)، بیداری اسلامی در منطقه و الهام‌بخشی انقلاب اسلامی برای آن و موفقیت در صدور انقلاب، گسترش اسلام واقعی در آفریقا توسط افرادی مثل شیخ زکزاکی و نیز نامه‌های مقام معظم رهبری به جوانان در کشور‌های غربی اشاره کرد.

مشاور رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد ضمن اشاره به این موضوع که ششمین پیروزی انقلاب اسلامی معنا‌بخشی به مقاومت اسلامی و تقویت و استحکام جبهه مقاومت و شکستن طلسم شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی، که جنگ ۲۲ روزه غزه و ۳۳ روزه لبنان مصداق آن است، گفت: موفقیت و سربلندی در جنگ‌های متعدد طی ۴۰ سال از جمله جنگ تحمیلی ۸ ساله و سایر جنگ‌ها و تبدیل کردن آن به کانون جوشان و خروشان ارزش‌های اسلامی و انقلابی و بستر رویش‌های جدید برای انقلاب اسلامی هفتمین پیروزی مهم انقلاب اسلامی است.

مقدم‌فر هشتمین پیروزی مهم انقلاب اسلامی را موفقیت و پیشرفت‌های علمی و در عرصه فناوری از جمله در نانوتکنولوژی، هسته‌ای و دسترسی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، صنایع دفاعی و نیز در برخی رشته‌های پزشکی از جمله تبدیل‌شدن به قطب چشم پزشکی عنوان کرد و گفت: صنعت موشکی و ماهواره از دیگر عوامل پیروزی مهم انقلاب اسلامی است.

این کارشناس مسائل سیاسی ارائه الگو و سیمایی از خدمتگزاری صادقانه و بی‌منت را دیگر پیروزی مهم انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: انقلاب اسلامی توانست الگو‌های خدمتگزاری صادقانه و بی‌منت نظیر شهید رجایی و باهنر و همت‌ها و باکری‌ها را به نسل‌های گذشته و نسل نو معرفی کند. انقلاب توانست طعم شیرین خدمت‌گزاری را به‌کام جامعه بچشاند و امروز همین الگو‌ها شاخص قضاوت ما درباره راستی و درستی عمل مسئولان نظام در رده‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه ویژگی مهم این شخصیت‌ها انقلابی‌گری در فکر، اقدام و عمل است، اظهار داشت: این الگو‌ها نشان دادند راه پیشرفت جز از مسیر انقلاب، وفاداری به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب عبور نمی‌کند. این راه را انسان‌های برجسته‌ای، چون مرحوم کاظمی‌ها در عرصه علم و فناوری و شهید طهرانی‌مقدم‌ها در عرصه بازدارندگی دفاعی، شهید احمدی‌روشنی‌ها در عرصه دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای و شهید آوینی‌ها و مرحوم سلحشور در عرصه فرهنگ و هنر و بسیاری از عرصه‌های دیگر که صحنه نقش‌آفرینی جوانان مومن و انقلابی بوده و جز افتخار و عظمت برای ملت ایران و الهام‌بخشی به ملت‌های آزادی‌خواه جهان، پیامدی نخواهد داشت.

مشاور رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد دهمین پیروزی مهم انقلاب اسلامی را ایجاد خودباوری در جوانان (ما می‌توانیم) دانست و گفت: روحیه استقلال طلبی بعد از ۴۰ سال در جوانان زنده شده و افزایش اعتماد به نفس ملی و زنده نگاه‌داشتن روح استقلال‌طلبی در تمام عرصه‌ها علاوه برای عرصه سیاسی در پی این پیروزی به‌دست آمده است.

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
0
0
بله ....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار