کد خبر: 934437
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲
امریکایی‌ها فهمیدند که ما نفت‌مان را می‌فروشیم و علامت بزرگ آن را در داخل کشور، وزارت نفت داد و به امریکایی‌ها فهماند نفت‌مان را می‌فروشیم و آن‌ها هر کاری هم بکنند، آنقدر راه و مسیر برای فروش نفت داریم که تحریم آن‌ها بی‌اثر است.
امریکایی‌ها فهمیدند که ما نفت‌مان را می‌فروشیم و علامت بزرگ آن را در داخل کشور، وزارت نفت داد و به امریکایی‌ها فهماند نفت‌مان را می‌فروشیم و آن‌ها هر کاری هم بکنند، آنقدر راه و مسیر برای فروش نفت داریم که تحریم آن‌ها بی‌اثر است.
به گزارش ایرنا، دکتر روحانی روز گذشته در جلسه هیئت دولت گفت: کاخ‌نشینان کاخ سفید با تحریم‌ها، فشار‌ها و شرایطی که در سیستم تبلیغاتی برای ناامید کردن مردم به وجود آورده بودند، براساس افکار واهی خود براین تصور بودند روز ۱۳ آبان روزی است که پایان نظام جمهوری اسلامی ایران را کلید می‌زنند.
روحانی خاطرنشان کرد: ممکن است مردم از مسئولان گله‌ای داشته باشند، اشکالی ندارد؛ با صدای رسا، گله و نقدشان را باید بگویند؛ باید همدیگر را یاری و کمک کنیم، اما اینکه در برابر یک زورگو در دنیا محکم و قاطع می‌ایستند و نشان می‌دهند که تحت تأثیر تبلیغات غلط آن‌ها قرار نمی‌گیرند، یک موفقیت و پیروزی بزرگ است و باید به این ملت رشید، فهیم، شجاع و ملتی که آگاه به زمان است، تبریک گفت. رئیس جمهور اظهار داشت: سختی‌هایی در جامعه هست و مشکلات اقتصادی وجود دارد، اما اینکه مردم وقتی در برابر توطئه امریکا می‌ایستند، سرفراز هستند و شکست می‌دهند، این برای ملت عظیم‌الشأن ایران در این مقطع حساس افتخار بزرگی است.
وی با اشاره به اینکه امروز همه جهانیان فهمیدند که امریکایی‌ها یک‌بار دیگر، داعیه غلطی داشته و تبلیغات غلطی را به راه انداختند و اهدافی را دنبال می‌کردند که هیچ‌وقت به آن نخواهند رسید، گفت: آن‌ها فکر می‌کردند که نفت ایران را به طور کامل قطع می‌کنند، اما خودشان در روز‌های آخر فهمیدند که این کار عملی و امکان‌پذیر نیست؛ هم به خاطر مسائل داخلی خودشان و هم به خاطر قیمت نفت، امکان‌پذیر نیست. روحانی همچنین گفت: علامت بزرگ را در داخل کشور، وزارت نفت داد و به امریکایی‌ها فهماند نفت‌مان را می‌فروشیم و آن‌ها هر کاری هم بکنند، آنقدر راه و مسیر برای فروش نفت داریم که تحریم آن‌ها بی‌اثر است. این کاری بسیار ارزشمند بود که انجام گرفت.
 
امریکا در راهی که انتخاب کرده شکست می‌خورد
رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه امریکایی‌ها حتماً در این راه شکست می‌خورند و راهی که انتخاب کرده‌اند راه غلط و اشتباهی است، اظهار داشت: اگر راست می‌گویند و دنبال امنیت منطقه هستند، راهش این نیست و اگر راست می‌گویند و به ملت و تاریخ ایران احترام می‌گذارند، راهش این نیست. آن‌ها مسیر غلطی را انتخاب کرده و خودشان را بیشتر در جهان رسوا می‌کنند. روحانی افزود: امریکایی‌ها پیش ملت ما خودشان را رسوا کردند و امروز برای همه روشن است که این تحریم غلط و ظالمانه امریکا به ضرر مردم عزیز و بزرگوار تمام می‌شود و اگر مردم نسبت به امریکا قضاوت صحیحی داشتند که این قدرت، قدرت ظالمانه است امروز این قضاوت‌شان دقیق‌تر است که حتماً امریکایی‌ها به قوانین و مقررات بین‌المللی احترام نمی‌گذارند و آن‌ها را زیر پا می‌گذارند.
رئیس جمهور با بیان اینکه البته مسیری که امریکا در منطقه هم انتخاب کرده غلط است، گفت: اینکه کسی فکر کرده که ملت فلسطین را از بین می‌برد، اینکه فکر کرده مسئله آوارگان فلسطینی را برای همیشه به فراموشی تاریخ می‌سپارد، اینکه فکر کرده با تقویت رژیم صهیونیستی می‌تواند مردم غزه را تسلیم کند، این هم یک اشتباه بزرگ دیگری است که امریکا مرتکب می‌شود. راه‌حل منطقه احترام به حقوق مردم و مردم فلسطین و یک انتخابات آزاد در منطقه است و راهی که انتخاب کردند، راه ناصحیحی است. وی خاطرنشان کرد: حالا داستان معامله قرن برایشان خیلی زیادی است که دنبالش هستند و ادعا می‌کنند. قبلی‌ها هم ایجاد منطقه جدید و جدیدتر را مدعی شدند و این‌ها از این حرف‌ها زیاد زدند و هیچ‌کدام عملی نبود. ملت‌های منطقه همیشه دنبال ایستادگی و استقلال و منافع خودشان هستند و امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها قادر نیستند، ملت‌های بزرگ این منطقه را سرکوب کنند و مسیر نادرست تجاوز صهیونیستی را در منطقه ادامه دهند. در کنار ملت ایران، ملت آگاه و هوشیار فلسطین و ملت‌های منطقه هستند و ما هم مثل گذشته حامی ملت‌های مظلوم و از جمله ملت فلسطین هستیم.

در انتصاب‌ها اصل بر شایسته سالاری است
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز خوشحالیم که وزارت کشور یک قدم خوب برای تحول در استانداری‌ها برداشته و چهار استاندار را در چهار استان مهم معرفی کرده است، اظهار داشت: به خاطر قانون جدید مجلس شورای اسلامی درخصوص بازنشستگی، به طور طبیعی در برخی از استاندار‌ی ها، فرمانداری‌ها و جا‌های دیگر و وزارتخانه‌ها به ناچار تغییراتی ایجاد خواهد شد. وی با اشاره به انتخاب چهار استاندار جدید گفت: هیئت وزیران به چهار استاندار پیشنهادی وزارت کشور برای استان‌های سیستان و بلوچستان، زنجان، کرمان و همدان، رأی اعتماد بسیار خوب و بالایی داد و ان‌شاءالله با حکم جدیدشان، کار خودشان را در این استان‌ها آغاز می‌کنند. رئیس جمهور با تأکید براینکه اولین حرف ما از روز اول اعتدال بوده است و دنبال تندروی نه سمت راست و نه سمت چپش نیستیم و هیچ کدام را نه مفید می‌دانیم و نه قبول داریم، تصریح کرد: مسیر ما مسیر اعتدال است و می‌خواهیم از همه نیرو‌های شایسته به خوبی استفاده کنیم. روحانی تصریح کرد: اصل هم بر شایسته سالاری است و مسئله مذهب، اقوام، جنسیت و حزب و جناح نباید اصل باشد.
وی خاطرنشان ساخت: ما به همه اقوام کشورمان، احترام می‌گذاریم و همه اقوام کشور در انقلاب و دفاع مقدس سهیم بودند و امروز همه‌شان برای سربلندی کشور، تلاش می‌کنند. روحانی افزود: به هر حال جوان‌ها باید بیایند و مدیریت‌ها را به عهده بگیرند. نسل جوان، مدیران آینده کشور هستند و لیاقت‌های بسیار خوبی دارند. در هیئت وزیران هم هر کجا از نیروی جوان‌تر استفاده کردیم، نه تنها پشیمان نشدیم، بلکه راضی و خشنود هستیم. به خوبی و پرتلاش کار می‌کنند. البته یک جا‌هایی هست که تجربه و سابقه در یک شرایطی مورد نیاز باشد، اما همین مدیران هم باید مدیران جوان را سر کار بیاورند، یعنی معاونان و مشاورانی که معرفی می‌کنند از نسل جوان باشند و از آن‌ها استفاده کنیم.

راز عصبانیت امریکایی‌ها از ایران
روحانی در ادامه اظهار داشت: یکی از مسائل بسیار مهم امروز، مقابله با تحریم ظالمانه امریکاست. امریکایی‌ها، می‌خواهند بر ایران فشار وارد کنند. مقصود آن‌ها هم اقتصاد ایران و توسعه ایران نیست؛ مسئله، بالاتر از این‌ها است. آن‌ها از استقلال و آزادی مردم ایران و از اینکه نسبت به ایران هیچ‌گونه قدرت تصمیم‌گیری ندارند، خیلی عصبانی‌اند. روحانی تصریح کرد: ممکن است خیلی از کشور‌های دیگر در دنیا همین حالت را داشته باشند و مستقل باشند ولی برای امریکایی‌ها خیلی سنگین آمده، آن‌ها که در ایران همه کاره بودند، هر وقت هر تحولی می‌خواست رخ دهد اولین کسی که نظر می‌داد در ایران، نه نخست‌وزیر، نه وزرا، نه معاونان و نه حتی خود شاه، بلکه آن کسی که نظر اول را می‌داد سفیر امریکا در تهران بود. او بود که در مسائل مهم تصمیم می‌گرفت. روحانی خاطرنشان کرد: تمام پست‌های حساس و کلیدی در حکومت سابق، طبق نظر امریکایی‌ها تعیین می‌شد. آن‌ها خیلی امروز عصبانی‌اند چرا که در ایران اسلامی هیچ‌کاره‌اند و در منطقه نیز به تدریج هیچ‌کاره می‌شوند. آن‌ها استقلال ایران و این نظام را نمی‌خواهند. گروهی هم که امروز در امریکا روی کار آمده‌اند، تجربه و پختگی لازم را نسبت به منطقه و مخصوصاً نسبت به ایران ندارند. رئیس جمهور گفت: امروز با قدرت باید در برابر این توطئه بایستیم و ایستادگی به این است که از تمام ظرفیت داخلی‌مان در عرصه‌های انسانی، جغرافیایی و فیزیکی به خوبی استفاده کنیم. در جلسه دیروز هیئت دولت، موهبتی به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان، حقیقی به عنوان استاندار زنجان، فدایی به عنوان استاندار کرمان و شاهرخی به عنوان استاندار همدان برگزیده شدند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
0
0
یعنی روحانی موفق شده ؟
said
|
Switzerland
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
0
0
سلام. آقای روحانی آیا شما امریکا را فهمیده اید ؟ چه از غرب میدانید که دائم به دنبالِ آنها هستید ؟ غیر از استعما ، جنگ افروزی ، ریاکاری ، عقب نگاه داشتنِ دگر کشورها صنعتی و علمی ، تحریم ، باج گیریِ نرم و سخت چه از غربی ها دیده اید که دائم به دنبالِ آنها هستید ؟ !
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار