کد خبر: 934442
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳
رئیس کمیته امداد خبر داد
از روز سه‌شنبه توزیع سبد کالای نیازمندان آغاز شده و مددجویان کمیته امدادامام‌خمینی (ره) برای دریافت آن به فروشگاه‌ها مراجعه کرده‌اند. رئیس کمیته امداد جزئیاتی از سبد کالای مددجویان را ارائه کرده است.
از روز سه‌شنبه توزیع سبد کالای نیازمندان آغاز شده و مددجویان کمیته امدادامام‌خمینی (ره) برای دریافت آن به فروشگاه‌ها مراجعه کرده‌اند. رئیس کمیته امداد جزئیاتی از سبد کالای مددجویان را ارائه کرده است.
رئیس کمیته امداد در نشست خبری روز گذشته خود، چگونگی توزیع این سبد کالا را میان نیازمندان تحت پوشش توضیح داد.
پرویز فتاح یادآور شد: خانواده یک نفره ۱۰۰هزار تومان، دو نفره ۱۵۰هزار تومان، سه نفره ۲۰۰هزار تومان، چهار نفره ۲۵۰هزار تومان و پنج نفر به بالا نیز ۳۰۰هزار تومان دریافت می‌کنند که این مبلغ در کارت یارانه آن‌ها شارژ می‌شود.
وی افزود: مددجویان می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های رفاه، اتکا، افق کوروش، سپه و تعاونی‌های روستایی، اقلام خود را دریافت کنند. فتاح با اشاره به اینکه ۲ میلیون و ۷۰ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد که شامل پشت‌نوبتی‌ها هم می‌شود سبد کالا دریافت می‌کنند، اظهار داشت: طی دو هفته گذشته اسامی اعلام شده است که به طور متوسط به هر خانواده ۲۰۰هزار تومان سبدغذایی حمایتی ارائه خواهد شد. این مبلغ قابل وصول نیست و حتماً باید خرید شود و صرفاً سبد کالای حمایتی که بیشتر به خوراکی تعلق می‌گیرد، اقلامی مانند گوشت، مرغ، روغن و حبوبات مدنظر قرار گرفته است.
فتاح با اشاره به اینکه سقف زمانی برای ارائه این سبد مشخص نشده است، تصریح کرد: مددجویان عجله‌ای برای مراجعه نداشته باشند و می‌توانند در چند نوبت کالا‌های خود را دریافت کنند. رئیس کمیته امداد امام با اشاره به اینکه تعداد مستمری‌بگیران ما یک میلیون و ۴۵۰ هزار خانواده بوده است، یادآور شد: تعدادی که ما برای دریافت سبد کالا دریافت کردیم، ۲ میلیون و ۷۰ هزار نفر بود که شامل افراد پشت نوبت و همچنین نیازمندان شناسایی شده است. فتاح اعلام کرد: در حال حاضر هیچ پشت‌نوبتی نداریم و از مهرماه ۶۰۰هزار خانواده پشت نوبت را تحت پوشش قرار داده‌ایم که اسامی این افراد نیز برای دریافت سبد کالا نیز معرفی شده است.
وی درخصوص معرفی افراد جدید نیز خاطرنشان کرد: دولت برای بهزیستی و امداد، سقفی قرار نداده و ما می‌توانیم افراد جدیدی را شناسایی و برای ماه آینده و مرحله بعدی اعلام کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار