کد خبر: 934509
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
در نخستین دوره مسابقات سیزم با کسب سه مدال طلا، یک نقره و سه برنز
تیم تیروکمان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در نخستین دوره مسابقات تیروکمان ارتش های جهان (سیزم) با کسب سه مدال طلا، یک نقره و سه برنز ، قهرمان شد. پس از کمانداران ایران، تیم های روسیه و چین عناوین دوم و سوم را به دست آوردند.

سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : تیم تیروکمان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در نخستین دوره مسابقات تیروکمان ارتش های جهان (سیزم) با کسب سه مدال طلا، یک نقره و سه برنز ، قهرمان شد. پس از کمانداران ایران، تیم های روسیه و چین عناوین دوم و سوم را به دست آوردند.
تیم ایران با حضور ۱۵ ورزشکار زن و مرد در دو بخش کامپوند و ریکرو موفق به کسب هفت مدال رنگارنگ شامل سه مدال طلا، یک نقره و سه برنز شد و در مجموع تیمی قهرمان این مسابقات شد.

کمانداران ایران در بخش کامپوند تیمی مردان مدال طلا را به دست آوردند .روسیه و سریلانکا به ترتیب در رده های دوم و سوم قرار گرفتند. در بخش کامپوند تیمی بانوان، کمانداران ایران مدال طلا و برنز را به گردن آویختند و مدال نقره به تیم روسیه رسید.
در کامپوند انفرادی مردان، مدال های طلا و نقره به نمایندگان ایران و مدال برنز به نماینده روسیه تعلق گرفت.
همچنین در کامپوند انفرادی بانوان، کمانداران روس در جایگاه اول و دوم قرار گرفتند و نماینده ایران مدال برنز را تصاحب کرد.
در ریکرو تیمی بانوان، تیم های کره شمالی، روسیه و ایران به ترتیب عناوین اول تا سوم را به دست آوردند.
در ریکرو تیمی مردان نیز کشورهای چین، کره شمالی و روسیه عناوین برتر را کسب کردند.
همچنین در ریکرو انفرادی زنان نمایندگان روسیه، کره شمالی و ایران و در بخش انفرادی مردان چین، روسیه و کره شمالی عناوین برتر را تصاحب کردند.
این مسابقات به عنوان اولین دوره با شرکت هفت تیم شامل کشورهای روسیه، چین، کره شمالی، اوکراین، سریلانکا، برزیل و تیم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در تهران برگزار شد.

 

سردار رحیمی:با این قهرمانی اقتدار نیروهای مسلح را به نمایش گذاشتیم

https://javanonline.ir/files/fa/news/1397/8/25/483812_658.jpg

سردار رحیمی رئیس هیت تیراندازی با کمان نیروهای مسلح در گفت وگو با "جوان آنلاین" درباره برگزاری این دوره از رقابتها گفت: در اولین دوره این رقابت‌ها نظامیان کشور‌های ایران، روسیه، چین، اوکراین، کره‌شمالی، برزیل و سریلانکا با بیش از ۱۰۰ ورزشکار با یکدیگر به رقابت پرداختند که پس از چهار روز در نهایت تیم ایران موفق شد در بخش کامپوند قهرمان شود. ما سعی کردیم با توجه به میزبانی کشورمان در اولین دوره این رقابت‌ها ، به بهترین امکانات را برای تیم ها فراهم کنیم . با توجه به اینکه در این برهه از زمان که ما در تحریم هستیم اما برگزاری این مسابقات جهانی آن هم در این سطح بسیار بالا نشان دهند اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران را می رساند که برای مان بسیار هائز اهمیت است.

وی با اشاره به سطح بالای مسابقات اظهار داشت: در این دوره نتایج نشان داد که چقدر بازیکنان خوبی حضور یافته اند. بیشتر تیم ها از ملی پوشان المپیکی و جهانی خود استفاده کرده اند. جالب است بدانید در بخش بانوان یک خانم ملی پوش دیروز نزدیک بود رکورد جهان را جابجا کند و این نشان دهنده سطح بالای این دوره از رقابتها است. در کل میزبانی کشورمان از این رقابت‌ها بازتاب گسترده‌ای داشته و همان طور که گفتم هدف نیرو‌های مسلح از برگزاری رقابت‌های تیروکمان سیزم ، نشان دادن اقتدار جمهوری اسلامی ایران و وحدت و همدلی در کشورمان است.

رئیس هیت تیراندازی با کمان نیروهای مسلح در ادامه افزود: خدا را شکر برای اولین بار توانستیم در تاریخ ریکرو تیرو کمان کشور در این دوره از مسابقات جهانی در بخش بانوان عنوان سومی را کسب کنیم و روی سکو بریم که برای ما بسیار جای خوشحالی داشت.

سردار رحیمی با اشاره به شعار صلح و دوستی سیزم افزود: یکی از نکات جالب و قابل توجه در این دوره نگاه بازیکنان و مربیان و کادر فنی با امنیت کشورمان بود.طی صحبتی که با سرمربی برخی تیم ها داشتم صراحتا گفتند نگاه مان با ایران عوض شدهاست.با آن چیزی که از قبل درباره ایران شنیده بودیم تفاوت زمین تا آسمان است و این بای ما بسیار خوب است که توانستیم با برگزاری چنین مسابقاتی امنیت کشورمان را برخلاف تمام تبلیغات سو دشمنان نشان دهیم.نشان دهیم علی رغم تمام شایعات ، در ایران چه آرامش و ثباتی حاکم است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار