کد خبر: 934658
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
تیمی متشکل از اعضای وزارتخانه‎های امور خارجه و خزانه‏‌داری آمریکا راهی کشورهای ارمنستان، گرجستان و آذربایجان شده‎اند تا آنها را به حمایت از تحریم‎های ضدایرانی ترغیب کنند.
جوان آنلاین: سفارت آمریکا در ایروان با صدور بیانیه‎ای از سفر هیـأتی متشکل از اعضای وزارتخانه‎های امور خارجه و خزانه‏‌داری آمریکا به ارمنستان با هدف رایزنی با دولت و نمایندگان عرصه تجاری درخصوص تحریم‎های ضدایرانی خبر داد.

این سفر که طی روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته انجام شد شامل دیدار با معاونین وزرای خارجه، انرژی، توسعه اقتصادی و سرمایه‎گذاری ارمنستان نیز بود حال آنکه دیدارهایی نیز با برخی از مقامات دفتر نخست‎وزیری، وزارتخانه‎های حمل و نقل، خارجه و اقتصاد صورت گرفت.

هیأت آمریکایی مدعی تلاش آمریکا برای اعمال تغییر در رفتار به‌ زعم آنها بدخواهانه ایران (!) از راه افزایش فشار اقتصادی و دیپلماتیک، شده و از حوزه‏‌های همکاری در این زمینه بین آمریکا و کشورهایی مانند ارمنستان سخن گفته است.  

این درحالی است که برخی خبرگزاری‎ها از سفر این هیأت به دیگر کشورها نظیر گرجستان و آذربایجان نیز خبر می‎دهند.

 یک هفته پیش نیز، سفارت آمریکا در ایروان در بیانیه ای خواستار همکاری ارمنستان و شرکت های این کشور با تحریم های ضدایرانی واشنگتن علیه تهران شد.

در بیانیه سفارت آمریکا ادعا شده بود: آمریکا، ارمنستان را شریک و دوست خود می داند. کارزار فشار حداکثری بر ایران به منظور تغییر رفتار این کشور در راستای توقف رفتار بی‌ثبات کننده ایران است!

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار