کد خبر: 934731
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲
امریکا به منافع جاده ابریشم هم حساس شد
نشست اقتصادی آسیاپاسیفیک به مکانی برای رویارویی رئیس‌جمهوری چین و معاون ریاست جمهوری امریکا بدل شد که به‎ترتیب یکدیگر را کوته‎بین و سودجو خطاب کردند.
نشست اقتصادی آسیاپاسیفیک به مکانی برای رویارویی رئیس‌جمهوری چین و معاون ریاست جمهوری امریکا بدل شد که به‎ترتیب یکدیگر را کوته‎بین و سودجو خطاب کردند.
به گزارش رویترز، «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری امریکا حین حضور در نشست اقتصادی آسیاپاسیفیک (اَپِک) چین را آماج حملات لفظی خود قرار داد و مدعی شد مادامی‌که پکن تغییری در رویه خود ایجاد نکند، افزایش تعرفه‌های گمرکی امریکا نیز به قوت خود باقی خواهد ماند. وی همچنین تمامی تلاش خود را برای تضعیف طرح اقتصادی «یک کمربند- یک جاده» چین به کار برد و با این ادعا که سود حاصل از این طرح فقط عاید پکن می‌شود، آن را جاده‌ای یک‌طرفه توصیف کرد.
امریکا مدعی است که چین از دیپلماسی بدهکار کردن کشور‌های کوچک برای گسترش دامنه نفوذ خود در پاسیفیک استفاده می‌کند. در همین راستا، پنس خطاب به این کشور‌ها مدعی شد: زیر بار بدهی کشور‌های بیگانه که حق حاکمیت شما را به‌مخاطره می‌اندازند نروید. از منافع خود حراست کرده و استقلال خود را حفظ کنید. درست مانند امریکا، همیشه اولویت را به کشور خود بدهید.
این در حالی است که «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهوری چین، اظهارات پنس را به چالش کشید و تأکید کرد: یک کمربند- یک جاده، طرحی فراگیر است که در‌های آن
به روی غیرعضو‌ها نیز باز است. این طرح آنگونه که بعضی‌ها مدعی هستند، یک دام نیست. شی همچنین تأکید کرد که حمایت‌گرایی و یکجانبه‌گرایی- که از مشخصه‌های دولت فعلی واشنگتن است- بر رشد اقتصادی سایه انداخته‌است.
وی با اشاره به تعرفه‌های گمرکی امریکا، از مانع‌تراشی و قطع روابط به عنوان رویکردی کوته‌بینانه یاد کرد که محکوم به شکست است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار