کد خبر: 934765
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
مشاور امور بانوان فرمانداری اسلامشهر:
فتانه امیری گفت:بازدید از اماکن تاریخی و باستانی اسلامشهر، در راستای احیا و معرفی فرهنگ اصیل ایرانی انجام می‌شود.
بهاره عشقی صابر
نمایندگان بانوان ادارات شهرستان اسلامشهر به مناسبت آغاز هفته فرهنگی با طرحی با عنوان (شهر قدیم من) طی اردوی یک روزه از آثار تاریخی و باستانی شهرستان اسلامشهر بازدید نمودند.
فتانه امیری مشاور فرماندار در امور بانوان و خانواده فرمانداری شهرستان اسلامشهر،  در حاشیه  این اردوی یک روزه، اظهار کرد: بازدید بانوان نماینده ادارات شهرستان از آثار تاریخی در هفته فرهنگی با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری اسلامشهر برای نخستین بار در سطح شهرستان اسلامشهر برگزارشده است.
امیری هدف از برگزاری و اجرای این طرح را آشنایی با آثار فرهنگی اجداد و نیاکان  عنوان کرد و افزود:با بازدید از میراث فرهنگی گذشتگان به فرهنگ قدیم می‌رویم و سعی در ترویج و نگهداری از فرهنگ اصیل ایرانی و معماری سنتی کشورمان داریم.
وی با اشاره به اجرای بیش از ۳۰۰ برنامه توسط کمیته امور بانوان و خانواده فرمانداری در هفته فرهنگی در سطح شهرستان اسلامشهر، تاکید کرد: برگزاری اردو‌های آموزشی با عنوان" آغاز و تبیین طرح ملی گفتگوی خانواده" در ۱۴ مدرسه در سطح شهرستان، ویزیت رایگان پزشکان و تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی و آموزشی در روستا‌ها، برگزاری بیش از ۸ دوره آموزشی با موضوع تحکیم بنیان خانواده در طول هفته فرهنگی از اهم برنامه‌هایی است که در طول این هفته اجرا می‌گردد.
مشاورفرمانداراسلامشهردراموربانوان و خانواده، تاکید کرد: اردوی آموزشی فرهنگی با حضور بانوان با موضوع "طرح ملی گفتمان خانواده" و" نشست سکونت‌های حاشیه‌ای"در مجموعه تفریحی و گردشگری خوارزم،  برپایی نمایشگاه دستاورد‌های دختران و دانش آموزان در مدارس، برگزاری مسابقات بومی محلی و صنایع دستی درسطح شهرستان اسلامشهر از دیگر برنامه‌های کمیته امور بانوان و خانواده فرمانداری درهفته جاری است.
وی غبار روبی مزار شهدا و بقاع متبرکه شهرستان، برگزاری جشنواره‌های آشپزی و غذا‌های سنتی و نیز افتتاح نمایشگاه کتاب را از جمله برنامه‌های هفته فرهنگی برشمرد.
این مقام مسئول، بیان کرد: جشن بزرگ شهر اسلامشهر نیز در روز چهارشنبه ۳۰ آبان در ساعت ۹:۳۰ با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هنرمندان صدا و سیما و بازیکنان تیم‌های برتر باشگاهی از برنامه‌های شاخص این هفته است.
مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری با اشاره به طرح قصه گویی و بیان خاطرات، خاطرنشان کرد: بازدید از گلخانه گل و گیاه بانوی سالمند کارآفرین برتر شهرستان و بیان خاطرات و قصه‌های قدیمی او درهفته فرهنگی با توجه به این که قصه گویی در فرهنگ ایرانی قدمتی دیرینه دارد، از دیگر برنامه‌هایی است که برای هفته فرهنگی در نظر گرفته شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس  دراردوی یک روزه، بانوان نمایندگان ادارات از آثار تاریخی یخچال جعفرآباد، تپه تاریخی واوان، کاروانسرا و قلعه تاریخی علی‌آباد و یخچال ترشنبه بازدید نمودند.
شایان ذکر است که  این اردو که برای اولین بار در شهرستان اسلامشهر برگزار شد، موجب استقبال پرشور بانوان و آشنایی با برخی آثار تاریخی گردید، با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان اسلامشهر و راهنمایی ومعرفی مراکز تاریخی توسط راهنمای اداره میراث فرهنگی وگردشگری شهرستان اسلامشهربرگزار شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر