کد خبر: 934911
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵
همه پرونده‌های قتل که در پلیس آگاهی تشکیل می‌شود منجر به کشف قتل و بازداشت عامل یا عاملان حادثه نمی‌شود برای همین راز جنایت همچنان سربه مهر باقی خواهد‌ماند.
همه پرونده‌های قتل که در پلیس آگاهی تشکیل می‌شود منجر به کشف قتل و بازداشت عامل یا عاملان حادثه نمی‌شود برای همین راز جنایت همچنان سربه مهر باقی خواهد‌ماند. یکی از پرونده‌هایی که پلیس تهران موفق به کشف قتل آن نشده است مربوط به زن‌حامله‌ای است که با شلیک مردی سیاهپوش به قتل رسید. حالا با گذشت ۱۲‌سال از وقوع حادثه خانواده او درخواست دیه از بیت‌المال را مطرح کرده‌اند.
به گزارش خبرنگار ما، تیر‌سال‌۸۵ مأموران کلانتری‌۱۰۱ تجریش از مرگ مشکوک زن جوانی در یکی از بیمارستان‌های شهر باخبر و راهی محل شدند. جسد متعلق به زن ۲۱‌ساله به نام لیلا بود که بر اثر شلیک گلوله به قتل رسیده بود.
شوهر او در توضیح ماجرا به پلیس گفت: «من و همسرم سرایدار یک ویلا بودیم و در اتاقک نگهبانی زندگی می‌کردیم. ساعتی قبل خواب بودیم که متوجه شدم مرد غریبه‌ای قصد ورود به ویلا را دارد. به حیاط که رفتم ناگهان مرد سیاهپوش در حالیکه نقاب به صورت داشت با دیدن من از ویلا خارج شد. در این حین همسرم نیز به حیاط آمد و با فرار مرد غریبه به کوچه رفتیم که ناگهان مرد غریبه از دور با اسلحه شلیک کرد و یک تیر به همسرم خورد.» شوهر مقتول در حالیکه به شدت گریه می‌کرد، گفت: «همسرم هفت‌ماهه باردار بود که متأسفانه در این حادثه فرزندم را نیز از دست دادم.»
با انتقال جسد به پزشکی قانونی، پرونده با موضوع قتل عمد تشکیل شد و در دستور کار پلیس قرار گرفت. در اولین گام از تحقیقات شوهر مقتول به مأموران گفت: «مدتی قبل همسرم در مورد مرد غریبه‌ای که برای او ایجاد مزاحمت می‌کرد صحبت کرده بود. من مشخصات زیادی از او ندارم، اما احتمال می‌دهم آن مرد شب حادثه به همسرم شلیک کرد.» با ثبت اظهارات شوهر مقتول تلاش برای شناسایی آن مرد آغاز شد و چند نفر به عنوان مظنون دستگیر شدند، اما از آنجائیکه مدرکی علیه آن به دست نیامد همگی تبرئه و آزاد شدند.
با گذشت ۱۲‌سال از قتل زن جوان از آنجائیکه عامل یاعاملان حادثه شناسایی نشده بودند خانواده مقتول با مراجعه به دادسرا درخواست دیه از بیت المال را مطرح کردند. با این درخواست پرونده بعد از صدور کیفرخواست به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و صبح دیروز روی میز هیئت قضایی همان شعبه به ریاست قاضی قربان‌زاده قرار گرفت. ابتدای جلسه بعد از قرائت کیفرخواست از سوی نماینده دادستان، پدر مقتول در جایگاه قرار گرفت و گفت: «دخترم باردار بود که بی‌گناه خودش و طفلش کشته شدند. نمی‌خواهم خون آن‌ها پایمال شود به همین خاطر از هیئت قضایی تقاضا دارم با درخواست ما موافقت کنند.» در پایان هیئت قضایی جهت صدور رأی وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار