کد خبر: 934915
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹
رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا گفته است که راه‌حل نظامی برای پایان دادن به جنگ افغانستان وجود ندارد، زیرا طالبان در حال حاضر در جنگ شکست نمی‌خورد.
رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا گفته است که راه‌حل نظامی برای پایان دادن به جنگ افغانستان وجود ندارد، زیرا طالبان در حال حاضر در جنگ شکست نمی‌خورد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا روز شنبه در سخنانی گفته است که طالبان در افغانستان در حال شکست نیست و به همین دلیل اقدامات زیادی برای برقراری صلح در این کشور باید صورت گیرد. وی در سخنرانی در نشست امنیتی در هالیفاکس در کانادا گفت: «به نظرم این عادلانه است که گفته شود که آن‌ها (طالبان) اکنون نمی‌بازند. ما یک سال پیش اصطلاح بن‌بست را استفاده کردیم و تاکنون تغییر خاصی رخ نداده است». دانفورد گفت: «با وجودی که فشار‌های نظامی راه‌حل جنگ افغانستان نخواهد بود، اما امریکا و ناتو تلاش کرده‌اند از راه نظامی، سیاسی و اقتصادی بر طالبان فشار بیاورند و آنان را مجبور کنند به گفت‌وگو با حکومت کابل، حاضر شوند. بدون پرداختن به جزئیات، ما بر این باوریم که طالبان می‌فهمد که زمانی مجبور خواهد شد به صلح بپیوندد. موفقیت ما در این است که همه تلاش‌ها و فشار‌های خود را برای انگیزه دادن به طالبان برای گفت‌وگو هماهنگ کنیم». این اظهارات در حالی ابراز می‌شوند که زلمای خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان دور دوم دیدارهایش را در امارات و دیگر کشور‌ها به پایان رسانده است. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، زلمای خلیل‌زاد، روز یک شنبه به خبرنگاران گفت که طالبان بر این باور است که از راه جنگ پیروز نمی‌شود. وی ابراز امیدواری کرد که تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در ۲۰ آوریل ۲۰۱۹ با گروه طالبان درباره صلح به توافق برسد. در همین حال، یکی از مقامات طالبان و یکی از افراد نزدیک به این گروه، مذاکرات میان طالبان و زلمای خلیل‌زاد را در قطر تأیید کردند که با هدف بررسی روند صلح افغانستان و در نهایت پایان دادن به این جنگ طولانی برگزار شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار