کد خبر: 934986
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اردبیل:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اردبیل گفت: جشنواره بین‌المللی مناظرات رضوی به میزبانی اردبیل برگزارتا به اکنون ۲۹۰ اثر به دبیرخانه رسیده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سیدناصر اسحاقی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری چهارمین همایش بین المللی گفتگو و مناظرات رضوی در اردبیل اظهار داشت: این مناظرات سوم آذرماه سال جاری در مجتمع فرهنگی هنری فدک با حضور پژوهشگران و نویسندگان ایران و جهان اسلامی و همانند سالهای گذشته طبق روال همیشگی برگزار می‌شود که تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه دوره اول و دوم این همایش به صورت کشوری برگزار شد، افزود: دوره سوم آن به صورت بین‌المللی با شرکت پژوهشگرانی از کشورهای عراق و افغانستان و دوره چهارم این همایش نیز آذر ماه با شرکت کنندگانی از آذربایجان، نیجریه، عراق، افغانستان و تمام استان‌های کشور برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به ارسال 290 اثر در بخش‌های مقاله، رساله و کتاب و بخش ویژه تصریح کرد: داوری این همایش در چهار دوره انجام شده بطوری که در مرحله اول از ٢٩ اثر، ١٤٥ اثر انتخاب شده، در مرحله دوم از ١٤٥ اثر، ٥٤ اثر و در مرحله نهایی هم از بین ٥٤ اثر، ١اثر انتخاب و مورد تجلیل قرار می گیرند.

اسحاقی با اشاره به  چاپ دو عنوان کتاب در هر دوره همایش گفت: در هر دوره دو کتاب به چاپ رسیده است بطوریکه قبل از همایش مجموعه خلاصه مقالات و بعد از همایش، مقالات برگزیده به چاپ می‌رسد؛ خلاصه مقالات این دوره نیز در دست چاپ است که در روز همایش به علاقه‌مندان ارائه خواهد شد.

به گفته وی موضوعات قبلی همایش رضوی، چاوشی‌خوانی، مداحی و تواشیح بود که رئیس ستاد سیاست‌گذاری استان،آیت الله سید حسن عاملی، بحث گفت‌وگو و مناظره را به عنوان اولویت اصلی و نیاز جهان اسلام و جهان بشریت پیشنهاد دادند که بر همین اساس همایش رضوی با موضوع مناظره و گفت‌وگو برگزار می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر