کد خبر: 934988
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: توجه به مسایل اعتقادی و دینی و ترویج و توسعه آن در جامعه زمینه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی را 80 درصد افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده در کارگاه دینی روحانیون مستقر که با محوریت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در خانه معلم اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: تحقیقات دانشمندان و محققان نشان می‌دهد که یکی از کارکردهای دین و پایبندی به مسایل اعتقادی و اخلاقی کنترل ناهنجاری‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی است که زمینه تولید عناصر سلامت جسمی و روانی را فراهم می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: مسایل دینی به شکل واقعی به زندگی معنا می‌دهد و انسان دیندار و هدفمند برمحور یک حرکت ثمربخش زندگی خود را بنا نهاده و برای رسیدن به اهداف ارزشی و متعالی همواره در حال حرکت است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل نقش روحانیون را در این بین نقش حساس و تاثیرگذار به عنوان قشر الگوده در جامعه خواند و اضافه کرد: روحانیون مستقر و اعزامی از سایر مناطق باید به اهمیت منابر و مساجد و استفاده از این ظرفیت در تبلیغ و ترویج دین توجه کنند و با آگاهی از این مسایل در مسیر اطلاع‌رسانی و روشنگری گام ارزشمندی را بردارند.

ستوده گفت: در این کارگاه یکروزه بیش از 80 روحانی مستقر از شهرهای مختلف استان اردبیل گردهم آمده و تلاش کردند تا با حضور در این کارگاه سطح آگاهی خود را در مسایل تبلیغی، فرهنگی، اجتماعی و دینی بالا ببرند.

وی بیان کرد: در این کارگاه معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با محوریت آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد، طلاق و همچنین خشونت در نظام اجتماعی و خانوادگی مباحث خود را مطرح کرده و روحانیون را با ابعاد این آسیب‌ها و راه‌های مقابله با آن آشنا کردند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ادامه داد: در کنار تبیین مسایل اعتقادی و دینی همزاد با مسایل کنترلی و کاهنده در بحث آسیب‌های اجتماعی یکی از کارشناسان حوزه پیشگیری از اعتیاد بهزیستی نیز در این زمینه مسایلی را مطرح کرده تا با کمک روحانیون آسیب اعتیاد و مضرات و دامنه پرحاشیه آن کنترل شده و مورد توجه قرار گیرد.

ستوده افزود: ما تا پایان سال چنین کارگاه‌هایی را علاوه بر روحانیون برای ائمه جماعت، هیئت‌های مذهبی، مداحان و شعرا، معلمان و مربیان دینی و قرآنی و سایر اقشار تاثیرگذار برگزار می‌کنیم تا زمینه تبیین و روشنگری این مسایل بیش از گذشته نمود پیدا کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر