کد خبر: 935021
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
گفت وگوی جوان آنلاین با داور جشنواره فیلم مقاومت
ناصر شفق داور بخش روایت نو (فیلم سازان اول) در گفت و گو با «جوان آنلاین» در توضیح سینمای مقاومت عنوان داشت: سینماى مقاومت یعنى سینماى دفاع از کرامت و شان انسانیت و انسان شاه بیت غزل آفرینش است.
سرويس فرهنگي جوان آنلاين: ناصر شفق داور بخش روایت نو (فیلم سازان اول) در گفت و گو با «جوان آنلاین» در توضیح سینمای مقاومت عنوان داشت: سینماى مقاومت یعنى سینماى دفاع از کرامت و شان انسانیت و انسان شاه بیت غزل آفرینش است. سینماى مقاومت سینماى خشن نیست، قاصدکى است بر نسیم باد که بر دشت‌ها و مرغزار‌ها آواز حزین مهربانى می‌خواند و احساس می‌کنم اکثر آثار با خودآگاهى و اندیشمندانه پاى در حریم یار گذاشته بودند و سطح قابل قبولى داشتند و من این منزلت را به فال نیک می‌گیرم.
وی افزود: عزتمندانه زیستن هنر بندگان خوب خداست و چه زیستنى زیباتر که در میدان جهاد هم آوا با آواى ابرهاى مهربان به صداى باران دل به دل دلدار سپردند و چه نیکوتر که دوش به دوش در عرصه میدان فرهنگى آواز سرافرازى سروهاى خوش قامت مردان مرد را سایه سار این مرز وبوم کنند واین نگاه سوژه مشترک اکثر آثار جشنواره بود. شفق در خصوص سینمای جنگ بیان داشت:کم توجهى به اقتصاد سینماى جنگ که در مقابل مافیاى ویرانگر سینماى سخیف که عنصر اندیشه و تفکر را به کنج عزلت راندند که باید در این باره بسیج ملى در عرصه سینما احیا گردد. اگر حقیر بنیانگذار انجمن سینماى دفاع مقدس بودم بذر و مزرعه مهیا بود ولى اکنون تلاشگران این عرصه در بلاى بى مهرى و گاهى بى حرمتى سینه ستبر کردند که براى تاریخ ناگفته فردا‌ها به یادگار خواهدماند. وی در ادامه افزود: سینماى دنیا در طوفان وارونگى نیز نمى تواند از سینماى انسانى فاصله بگیرد، چون فطرت انسانى تمایل به خوبى‌ها دارد و سینماى شرافتمندانه همه جاى جهان شریف و زیباست حتى اگر به صد حیله حریف فرصت نمایش نداشته باشند و روزى این این آثار با ارزش تاثیر خردمندانه خود را بر فرزندانه زمانه خویش در همه اعصار خواهد گذاشت.
شفق تاکید کرد: وحدت ملى، حفظ امنیت و خاک پاک ایران و گرد وغبارى که توسن سمند پاى مردان مرد وزنان شیردل که سرمه چشم گردد. داور بخش روایت نو درباره ویژگی جشنواره مقاومت امسال عنوان داشت:
ویژگى جشنواره استقبال گسترده نسل جوان براى پرداختن به حقیقت خویشتن و تاریخ پرسوز و گذار آن ایام شیرین دفاع که مرداز مرد پدید مى آید. زمانى که ما این جشنواره‌ها را راه انداختیم مسابقه‌ای بود که کسی به کسی پشت پا نمى زد و دستان زیادی برای گرفتن افتاده رقابت می‌کردند ولى امروز در این وانفساى فشار که خوب بودن جرم سنگینى است برگزارى آبرومندانه چنین جشنواره‌ای دل می‌خواهد که ازدل پلنگ غران لعل بیرون بکشد و جا دارد به همه دست اندرکاران جشنواره تبریک و خداقوت بگویم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
0
0
داشتن ذات و روح هنری یک معجزه الهی است که نصیب هر انسانی نمیشد جز بندگان خوب خدا که عزتمندانه زیستن هنر را میدانند مثل اقای شقق
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار