کد خبر: 935053
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
در بیمارستان دولتی چهارمحال و بختیاری
مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: دفترچه سلامت کاغذی از ۱۰ بیمارستان دولتی استان حذف و تاپایان امسال نیز دفترچه از کلینیک‌ها و پلی کلینیک‌ها، آزمایشگاه‌ها و رادیولوژی‌ها حذف می‌شود.
حمیرا رحیمی

صفر فرامرزی با بیان اینکه هدف بیمه سلامت، کاهش هزینه‌های غیرضروری و صیانت از حقوق شهروندی است، اظهار داشت: بیمه سلامت استان چهارمحال و بختیاری در بحث امنیت عمومی، حقوق شهروندی و عفاف و حجاب موفق به کسب رتبه دوم شده است.

وی با بیان اینکه هزینه درمان بیماری‌های خاص، رایگان است، افزود: در 6 ماهه نخست امسال قریب به یک میلیارد و100 هزار تومان از سوی بیمه سلامت برای بیماری‌های خاص هزینه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با اشاره به حذف دفرچه کاغذی بیان کرد: دفترچه سلامت کاغذی از 10 بیمارستان دولتی استان حذف و بیماران جهت بستری در بیمارستان به دفترچه کاغذی نیازی ندارند و با ارائه کد ملی بیمار، سوابق بیمار و پرونده سلامت و درمان وی بر روی سیستم بیمارستان نشان داده می‌شود.

فرامرزی خاطرنشان کرد: تا پایان سال نیز دفترچه کاغذی از سایر کلینیک‌ها، پلی کلینیک‌ها، آزمایشگاه‌ها و رادیولوژی‌ها حذف می‌شود چرا که اجرای این طرح سبب می‌شود سوابق بیماری فرد در سیتم موجود باشد و پزشکان بتوانند در درمان بیمار از آن‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه این طرح با ضابطه و قانون صحیح و همیشگی پیش می‌رود، گفت: در این طرح افراد سودجو نمی‌توانند در درمان و بیمه سلامت مرتکب سوءاستفاده شوند و هر شخص از بیمه خود استفاده می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 630 هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، تصریح کرد: 500 هزار نفر معادل 50 درصد جمعیت استان و 145هزار نفر از کارکنان دولت  تحت پوشش بیمه سلامت که باید 7 درصد سهمیه بیمه را پرداخت کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر