کد خبر: 935074
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۴
جعفر سرقینی معاون وزیر صنعت در این مراسم گفت: معدن در تحریم‌ها کمترین آسیب را دیده‌است و هر چقدر هم که تحریم قوی‌تر شود، ما تاب‌آور هستیم.
معاون وزیر صنعت خواستار اجرای نقشه راه معدن شد و با اشاره به مطالبات وزارت صنعت و تجارت از ایمیدرو گفت: با توجه به اینکه این سازمان نقش راهنما و لیدر را در تعیین‌تکلیف هشت طرح فولادی داشت، متأسفانه پس از گذشت سال‌ها هنوز این پروژه‌ها بلا‌تکلیف مانده‌اند.
جعفر سرقینی معاون وزیر صنعت در این مراسم گفت: معدن در تحریم‌ها کمترین آسیب را دیده‌است و هر چقدر هم که تحریم قوی‌تر شود، ما تاب‌آور هستیم. هیچ تحریمی نمی‌تواند معدن و صنایع معدنی را از پا دربیاورد و ما از پس تحریم‌ها بر می‌آییم.
وی افزود: صادرات فولاد ١١درصد به لحاظ وزنی و ٢٣درصد به لحاظ ارزشی رشد داشته و صادرات از مرز یک میلیارد و ٦٠٠میلیون دلار گذشته است. ظرفیت زنجیره فولاد به ٢٠٥میلیون تن رسیده که اگر ۱۰۰ میلیون تن به آن اضافه شود، وضعیت بهتر خواهد شد.
وی افزود: مطالبات وزارت صمت از ایمیدرو بسیار بالا است و این خواسته‌ها مدام باید تکرار شود؛ به این معنا که هشت طرح فولادی به صورت کامل به بهره‌برداری نرسیده‌است و ایمیدرو باید لیدر باشد؛ ضمن اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام باید تعیین‌تکلیف شود؛ یعنی این پروژه‌ها سال‌ها است که مکتوب می‌شوند، ولی تعیین‌تکلیف نشده‌اند. سرقینی همچنین گفت: برای تدوین نقشه راه معدن تمام بخش‌های دولتی، خصوصی و حتی خصولتی دخالت داشتند و باید اجرای آن در دستور کار قرار گیرد.
معاون وزیر صنعت با بیان اینکه در دوره کرباسیان به اکتشافات سر و سامان داده شد و مهدی‌آباد به سرانجام رسید، گفت: مطالبات باید گفته و کار پیش برده شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار