کد خبر: 935140
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
امیر حاتمی:
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ما برای صلح و ثبات مردم و منطقه تلاش می‌کنیم و دشمنان با دروغ و فریبکاری برای نا امنی تلاش می‌کنند.

جوان آنلاین: امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز (سه شنبه) در مراسم افتتاحیه مجتمع غدیر دانشکده دندانپزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: افتتاح این مجموعه در این شرایط که دشمن برای استفاده نکردن ما از منابع‌مان تلاش می کند، باعث خوشحالی است. ارتش امروز در چشم مردم و مسئولین به ویژه مقام معظم رهبری،  مجموعه ای عزیز و مورد وثوق است.

وی افزود: قانونگذار در تدوین قانون ارتش ویژگی هایی چون اسلامی بودن، مردمی بودن، ولایی بودن و دفاعی بودن را تعیین کرده و امروز ما شاهد تحقق یافتن این ویژگی ها هستیم. در چشم دوستان و دشمنان، ارتش ما ارتشی مقتدر است و کسانی که در حق مردم ایران دوستی می کنند، ترسی از آن ندارند.  

امیر حاتمی خودکفایی، انضباط و سادگی را از ویژگی های ارتش برشمرد و گفت: خودکفایی در قانون در حوزه های آموزش، تدارکات، سازماندهی و تجهیزات نام برده شده است. ارتش و نیروهای مسلح ماموریتی خاص و مهم دارند و آن، حفظ تمامیت ارضی کشور است که این نیازمند سازمانی خودکفا و متحرک است.

وزیر دفاع ادامه داد: بسیار مهم است که بتوانیم متخصصینی تربیت کنیم که فرهنگ ما را بفهمند. از مهمترین الزامات ما انتخاب دانشجویان خوب است و اینکه تاکید می‌شود به جای عضوگیری به دنبال عضویابی باشیم برای این است که افرادی را پیدا کنیم که متناسب با فرهنگ و روحیه سازمان ارتش و نیروهای مسلح باشند.

امیر حاتمی با بیان اینکه پزشکان نیروهای مسلح جزو پزشکان معتبر در جامعه هستند، تصریح کرد: حتما باید مجموعه هایی مانند این مجموعه که امروز افتتاح شد به تجهیزات خاص مجهز شوند. بخش مهمی از وظیفه ما پشتیبانی از نیروهای مسلح است که حتما کمک خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: در شرایطی که دشمن سعی دارد ما را محدود کند، این کمک‌ها الزام بیشتری دارند. امروز شرایط ما نسبت به دور گذشته تحریم ها بسیار بهتر است.

وزیر دفاع با بیان اینکه آمریکایی‌ها می خواستند با فریبکاری علیه ما ائتلاف‌سازی کنند اما در نهایت تنها ماندند، خاطرنشان کرد: در سازمان ملل دیدیم که چگونه رئیس‌جمهور آمریکا مورد مضحکه قرار گرفت و در حالی که با برگزاری جلسه شورای امنیت در پی فضاسازی علیه ما بودند، حاصل آن جلسه یک بیانیه در محکومیت حمله تروریستی اهواز و البته استعفای نماینده شرور آمریکا در سازمان ملل شد.

امیر حاتمی عنوان کرد: امروز ما قوی‌تریم و آنها ضعیف‌تر هستند و قطعا خواهیم توانست از این شرایط با سهولت عبور کنیم. قطعا مشکلاتی برای مردم و دستگاه های ما وجود خواهد داشت. ما می‌دانیم که پشت سر این ایستادگی و مقاومت حتما یک سهولت خواهد بود و نصرت خداوند شامل ما خواهد شد.

وزیر دفاع با تاکید بر اینکه ما برای یاری دین خدا و اعتلای کلمه الله و صلح و ثبات مردم و منطقه تلاش می‌کنیم و دشمنان با دروغ و فریبکاری برای نا امنی تلاش می‌کنند، گفت: دشمنان یکی از سخنانشان این بود که جمهوری اسلامی چهلمین سال خود را نخواهد دید، اما به کوری چشم دشمنان دهه فجر امسال پرشورتر از گذشته رقم خواهد خورد و در شرایطی پا به دهه پنجم انقلاب خواهیم گذاشت که از همیشه آماده تر خواهیم بود.

وی در پایان با بیان اینکه امروز فصل بودجه است و همه مدیران و فرماندهان در تلاش هستند تا بودجه خوبی برای نیروهای مسلح و کل کشور رقم بخورد، تصریح کرد: امروز در ارتش یک شرایط بسیار ایده آل حاکم است و تک تک فرماندهان ارتش آبدیده و پا در رکاب و آماده اند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار