کد خبر: 935172
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
گفت و گوی «جوان آنلاین» با سینماگران درباره الویت‌های مدیر جدید سازمان سینمایی
بالاخره پس از ماه‌ها رایزنی رسانه‌ای و تلاش برای برگزیدن گزینه مناسب از میان گزینه‌های متعدد پیشنهادی، سکان هدایت سینمای ایران به حسین انتظامی، دستیار ارشد و قائم مقام وزیر ارشاد سپرده شد. این در حالی است که سینمای ایران این روز‌ها با مشکلات عدیده‌ای رو به روست و عده‌ای زیادی از سینماگران و اهالی فرهنگ و هنر کشور مطالبه رفع معظلات سینما را ایشان دارند.
سرویس فرهنگی «جوان آنلاین» - بهنام صدقی: بالاخره پس از ماه‌ها رایزنی رسانه‌ای و تلاش برای برگزیدن گزینه مناسب از میان گزینه‌های متعدد پیشنهادی، سکان هدایت سینمای ایران به حسین انتظامی، دستیار ارشد و قائم مقام وزیر ارشاد سپرده شد. این در حالی است که سینمای ایران این روز‌ها با مشکلات عدیده‌ای رو به روست و عده‌ای زیادی از سینماگران و اهالی فرهنگ و هنر کشور مطالبه رفع معظلات سینما را ایشان دارند. از همین رو با امرالله احمدجو، کارگردان و فیلم نامه نویس گفت و گو کرده و دیدگاه‌های او را در این زمینه جویا شده‌ایم. ماحصل این گفت و شنود را در ادامه می‌خوانید.

مشخص کردن دیدگاه‌ها و خواسته‌ها

امرالله احمدجو، کارگردان و فیلم نامه نویس سینما و تلویزیون در گفت و گو با «جوان آنلاین» در خصوص انتصاب حسین انتظامی و فعالیت‌های لازم پیش رو می‌گوید: «به نظر من آقای انتظامی باید از نظر اساسی در همه جوانب و جزئیات فیلم سازی مدیریتی شایسته داشته باشند. چرا که در راس همه موارد ضروری، مشخص کردن دیدگاه‌ها و خواسته‌ها نسبت به فعالیت فیلم سازی و تمرکز هر چه بیشتر بر روی آن باید در اولویت سازمان سینمایی قرار گیرد».

فیلم سازی مستلزم برنامه ریزی است

وی در همین راستا می‌افزاید: «اگر ما می‌خواهیم فیلم‌ها بازار فروش داشته باشند به برنامه ریزی‌ای دقیق و موثر و حمایت ارزنده از سوی سازمان به آن نیازمندیم. بی شک مخلوطی از کار‌های فرهنگی و در نظر گرفتن اوضاع و احوال بازار فیلم‌های ما مستلزم برنامه ریزی خاص و شایسته در این زمینه است که بی تردید بیش از همه چیز این همه از آقای انتظامی توقع می‌رود.»

روزمرگی و در جا زدن برای سینماگران

مسئول بازنویسی فیلمنامه «سلمان فارسی» در ادامه می‌گوید: «بنده از آقای انتظامی به عنوان یک مدیر می‌خواهم دیدگاه‌ها و خواسته‌هایی که مشخص نیست را در ابتدا مشخص کرده و سیستم سینمایی را که در آن همه چیز تابع سلیقه است را اصلاح فرمایند.»
احمدجو معتقد است هر وقت مدیری از این سازمان عوض می‌شود، ناگهان سیاست‌های این حرفه نیز عوض می‌شود و این تغییر مداوم، نوعی سردرگمی، روزمرگی و در جا زدن برای سینماگران را به وجود می‌آورد.

سینما را از تابعیت سلیقه‌ای نجات دهید

امرالله احمدجو، کارگردان و فیلم نامه نویس در خاتمه تاکید می‌کند: «آقای انتظامی به عنوان سرپرست سازمان سینمایی ابتدا مشخص کنند که سینماگران چه می‌خواهند سپس به حمایت آنان در تجهیز استودیو و فراهم کردن ابزار، سرمایه و تربیت نیروی کار حرفه‌ای اقدام کنند. اگر چنین شود ما سینماگران هم می‌توانیم کار‌ها را درست پیش ببریم. بنده اطلاع زیادی از نحوه و جنبه مدیریت ایشان ندارم، اینکه ایشان تا چه حد در مدیریت بوده‌اند و با مسئولان چقدر کار کرده‌اند و برای بهتر کردن حال سینما چه روشی پیش رو دارند، اما امیدوارم راهکار‌های این بزرگوار سینما را از تابعیت سلیقه‌ای نجات دهد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار