کد خبر: 935210
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹
ابوالقاسم حدادی - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش- تولید محصولات آموزشی را یکی از ملزومات این سازمان معرفی کرد و در این مورد گفت: «در دنیای امروز روش آموزش به انتخاب معلم گذاشته شده و اوست که تصمیم می‌گیرد در فرآیند مدیریت کلاسش چه ابزاری استفاده کند تا یادگیری به معنای درست کلمه اتفاق بیفتد.
جوان آنلاين: به گزارش روابط عمومی چهل‌وهشتمین «جشنواره بین‌المللی فیلم رشد» ابوالقاسم حدادی - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش- تولید محصولات آموزشی را یکی از ملزومات این سازمان معرفی کرد و در این مورد گفت: «در دنیای امروز روش آموزش به انتخاب معلم گذاشته شده و اوست که تصمیم می‌گیرد در فرآیند مدیریت کلاسش چه ابزاری استفاده کند تا یادگیری به معنای درست کلمه اتفاق بیفتد. مسلما برای اثربخشی هرچه بیشتر آموزش باید دنبال نوآوری و استفاده از روش‌های جدید باشیم. با این رویکرد معلم‌ها تشویق و ترغیب می‌شوند که هم خودشان محتوای الکترونیکی تولید کنند و هم از محتوا‌های موجود برای اهداف آموزشی بهره ببرند.»
وی با اشاره به استقبال معلمان از شیوه‌های نوین افزود: «سال گذشته بیش از ۵۰ هزار معلم در جشنواره تولید محتوای الکترونیکی آموزش و پرورش حضور داشتند. در عین حال معلمان آموزش ضمن خدمت نیز دارند که علاوه بر روش تولید، کاربرد این تولیدات را هم آموزش می‌بینند و مهارت‌های حرفه‌ایشان افزایش پیدا می‌کند.»
حدادی با اشاره به این‌که بخشی از تولیدات رسانه‌ای و تصویری مورد نیاز آموزش و پرورش خارج از این سازمان تولید می‌شود، درباره کارکرد چنین اثاری گفت: «اثربخشی هر کاری به بخش پژوهشی پیش از آن برمی‌گردد. چگونگی تولید باید مرتبط با نیاز‌های امروز و آینده جوانان ما باشد. با این اوصاف تکنولوژی جدید و فیلم‌هایی که با شناخت مخاطب تولید شده باشد و یادگیری را تسهیل کند، در این زمینه موثرتر خواهند بود.»
به اعتقاد معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش، این حوزه باید به سمتی برود که آموزش کشور تقاضامحور باشد، نه عرضه‌محور. بر همین مبنا اگر فیلمسازان نیاز‌های مخاطبان را در نظر بگیرند، نتیجه کار تقاضامحور است، ولی اگر فیلم‌های آموزشی براساس انتخاب مسئولان باشد عرصه آموزش همچنان عرضه‌محور باقی می‌ماند و کمتر سراغ نیاز خانواده و رغبت دانش‌آموز رفته‌ایم.
حدادی در ادامه به «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» کشور اشاره کرد که این موضوع را نیز در نظر گرفته است و گفت: «برای ساخت فیلم آموزشی باید در نظر داشته باشیم که ایا دانش‌اموز بیاموزم به آن‌چه می‌خواهیم به او بیاموزیم رغبت دارد؟ ایا این موضوعات برای آینده‌اش مناسب است؟ آیا باتوجه به نیاز‌های دانش‌اموز ابزار و روش مناسب را انتخاب می‌کنیم؟ اگر این اتفاق بیفتد، اثربخشی بیشتر خواهد بود.»
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش در پایان به اهمیت روش عرضه محصولات سینمایی اشاره کرد و افزود: «در شیوه اجرا باید از تمرکزگرایی دست بکشیم و به جای بردن دانش‌اموزان به سالن سینما، سی‌دی و دی‌وی‌دی فیلم‌ها در اختیار معلم‌ها قرار بگیرد تا به فراخور نیازشان به‌عنوان یک ابزار آموزشی استفاده شود. در طول جشنواره بین‌المللی رشد می‌توان به‌عنوان یک حرکت نمادین از این روش-حضور دانش‌اموزان در سینما- استفاده کرد، ولی با پخش فیلم در تمام مدارس، در تمام طول سال می‌توانیم از نتایج آن‌ها خیلی بیشتر استفاده کنیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار