کد خبر: 935233
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸
مراسم رونمایی از تازه‌های نشر شاهد در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی صبح روز سه‌شنبه 29 آبان ماه با حضور معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.
 
به گزارش «ایثار»، حجت‌الاسلام محمد حسن کاویانی راد در این مراسم با بیان اینکه کتابخوانی در عرصه فرهنگی کشور مغفول واقع‌شده است، اظهار داشت: نشر شاهد در حوزه ادبیات پیشرو بوده و تولیدات فاخری داشته است و ضروری است که آثار با محوریت دفاع مقدس را بیش‌ازپیش در دستور کار خود قرار دهد.
وی افزود: نشر شاهد از سال 1368، 1685 عنوان کتاب قابل‌تقدیر را در قالب چاپ یا چاپ مجدد به جامعه ادبی و فرهنگی کشور عرضه کرده است، 400 عنوان از این کتب در گروه سنی کودکان و نوجوانان و مابقی در حوزه ادبیات بزرگسالان منتشرشده است، همچنین در حوزه پژوهش، 42 مجلد از فرهنگ اعلام شهدا با موضوع خلاصه زندگینامه شهدا تهیه شده که 39 جلد استانی آن به چاپ رسیده و مابقی برای استان تهران در دست اقدام است.
حجت‌الاسلام کاویانی راد با اشاره به معرفی نشر شاهد طی 4 دوره به‌عنوان نشر برتر خاطرنشان کرد: نشر شاهد تاکنون 54 مجلد از وصیت‌نامه شهدا را از 21 استان تهیه‌کرده و جمع‌آوری وصایای 11 استان دیگر نیز در حال تولید است، همچنین 50 عنوان مجموعه از تولیدات نشر شاهد به زبان‌های زنده دنیا ترجمه‌شده و 132 عنوان کتاب تولیدشده نیز توانسته امتیازاتی را به خود اختصاص دهد.
وی با تأکید بر اینکه در حوزه ادبیات دفاع مقدس و ایثار و شهادت خلأ نظریه مشهود است گفت: جامعه به‌شدت نیازمند تولید آثار علمی درزمینهٔ ایثار و شهادت است و امیدواریم به‌زودی به سمتی حرکت کنیم که تولید کتب مرجع و تبیین مبانی نظری ایثار و شهادت با ادبیاتی جدید در دستور کار قرار گیرد.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد با یادآوری سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه ضرورت ترویج و توسعه کتابخوانی و تولید آثار فاخر در کشور اظهار داشت: ایشان بر شناخت و حفظ سرمایه ارزشمندی که در صندوقچه اسرار شاهدان عینی ماجرای دفاع مقدس وجود دارد تأکید داشتند و اظهار تأسف کردند که بخشی از این سرمایه ازدست‌رفته و صندوقچه‌هایی از تولیدات و خاطراتی که سند صحت ماجرا به شمار می‌رود از دسترس ما و نسل آینده خارج‌شده است.
وی ادامه داد: به بیان ایشان جمع‌آوری خزانه‌های ارزشمند مرتبط با دفاع مقدس از ضایعات خسارت‌بار در عرصه فرهنگی پیشگیری می‌کند بنابراین امروز همه مکلف هستیم که مستندسازی و ثبت خاطرات بازماندگان جنگ را برای جلوگیری از تغییرات و تفاسیر مختلف در آینده، در دستور کار قرار دهیم.
حجت‌الاسلام کاویانی راد بر تأکید رهبر معظم انقلاب در زمینه ترجمه آثار اصیل و فاخر برای ارائه در عرصه بین‌المللی اشاره کرد و گفت: ایشان همچنین بر ضرورت تولید سه برابری آثار در حوزه ادبیات جنگ و دفاع مقدس تأکید داشتند که باید موردتوجه همه مسئولان قرار گیرد.
وی با معرفی کتب تازه نشر شاهد تصریح کرد: کتاب «پازل» به نویسندگی رضا محبی راد مجموعه‌ای از اشعار کوتاه و جذاب است که می‌تواند ارتباط خوبی با نسل جوان برقرار کند، کتاب «آخرین زره‌پوش» نوشته رضا قاسمی مجموعه خاطرات جانباز حاج صحبت الله بداغی با قلمی ارزشمند است، کتاب «مهر نگاران» نیز گزیده خاطرات جانبازان شهرستان دامغان به قلم محمدمهدی عبدالله زاده است، همچنین حوزه نمایندگی ولی‌فقیه بنیاد نیز «مجموعه مقالات همایش ملی نماز» را در مجموعه کتابی گردآوری کرده است.
گفتنی است مراسم تقدیر از نویسندگان تازه‌های نشر شاهد و رونمایی از تازه‌های نشر شاهد با حضور حجت‌الاسلام کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد، رحیم نریمانی مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد، محمدعلی فقیه مدیرکل آموزش بنیاد، نرگس جلیلی مشاور امور بانوان بنیاد شهید و امور ایثارگران، مرتضی حسینی مدیرکل هنری بنیاد و عباس کاهه مدیرکل دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد برگزار شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار