کد خبر: 935261
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱
فریدون حسن
چند سال پیش وقتی از فساد در فوتبال کشور می‌نوشتیم به رئیس سابق و خنده‌روی فدراسیون فوتبال برمی‌خورد،، چون می‌گفت: در فوتبال تخلف داریم، اما فساد نه. هرچه هم می‌نوشتیم که وقتی تخلف نهادینه و تکرار شود تبدیل به فساد می‌شود، کسی زیر بار نمی‌رفت تا اینکه بالاخره کار به پرونده قطور فساد در فوتبال کشیده شد که البته هنوز در راهرو‌های مجلس می‌چرخد. قصه آن سال‌ها حالا به شکلی دیگر در حال تکرار است. تفاوتی نمی‌کند که رئیس چه نام داشته باشد، گویا این خاصیت صندلی ریاست فدراسیون فوتبال است که فرافکنی کند.
‌رئیس کنونی فدراسیون فوتبال برابر قانون مصوب کشور و مجلس شورای اسلامی باید می‌رفت، اما ماندنی شد و جالب اینکه حالا که خیالش از بابت ماندن راحت شده، دوباره حرف از قانون‌مداری و تبعیت از آن می‌زند و می‌گوید هیچ اصراری برای ماندن و دور زدن قانون ندارد. این روز‌ها همه می‌گویند ماندن وی خلاف قانون است و فدراسیون، قانون رسمی و مصوب کشور را دور زده، اما رئیس فدراسیون در اظهاراتی خلاف نظر نمایندگان مجلس می‌گوید قانون‌گریزی در هیئت‌رئیسه را قبول ندارد.
او در حالی این حرف‌ها را می‌زند و برای مخالفان ماندنش در فدراسیون ابراز تأسف می‌کند که رئیس فیفا در فیلمی که منتشر شده صراحتاً مجلس و دولت را متهم به دخالت در فوتبال می‌کند و حرف از تعلیق فوتبال ایران می‌زند. این یعنی اینکه برخلاف آنچه آقایان می‌گویند رئیس فیفا کاملاً تحریک شده در این خصوص صحبت می‌کند، در حالی که تاج مدعی است به اینفانتینو گفته که این موضوع را به صورت داخلی مدیریت و حل می‌کنند. رئیس فدراسیون فوتبال اصراری بر ماندن ندارد، ولی ماند و حالا در تلاش است تا تیمش را هم کنار خودش نگه دارد، افرادی که همگی باید بروند، چون نه شرایط رئیس فدراسیون را دارند و نه شامل ماده و بندی از قانون منع به کارگیری بازنشستگان برای ابقا در جایگاه خود می‌شوند.
این‌ها باید بروند، اما نمی‌روند، چرا؟ چون دلشان نمی‌خواهد که بروند. به هر حال دل کندن از صندلی ریاست سخت است، چون خود را مکلف به پاسخگویی و کار می‌دانند. به همین دلیل می‌خواهند بمانند، حتی اگر شده با نقض قانون و مخالفت با مجلس و تأسف خوردن برای آن‌هایی که به زعم فدراسیون‌نشینان چسبیده به فوتبال زیاد حرف می‌زنند.
حالا سؤال‌مان این است؛ اگر این قانون‌گریزی و دور زدن قانون برای حفظ جایگاه نیست، پس چه عنوان دیگری می‌توان روی آن گذاشت؟
حتماً آقایان فدراسیون‌نشین درست مثل داستان فساد، کلمات مترادف زیادی برای این مسئله ردیف کرده‌اند، کلماتی برای حفظ جایگاهی که باید در اختیار مدیران جوان‌تر، پویا‌تر و خوشفکر‌تر قرار گیرد، اما، چون اینجا همه تنها در حد حرف از قانون‌مداری حرف می‌زنند، کار به جایی نمی‌رسد.
هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال باقی می‌ماند با همین ترکیب، چون ظاهراً ترکیب مورد پسند وزارت ورزش هم هست، اما حالا که ماندنی شدند فقط در حد یک توصیه و یک خواهش از آن‌ها می‌خواهیم اینقدر در گوش این مردم رنج‌دیده و سختی کشیده حرف از قانون و اطاعت از قانون نزنند. این را هم باور کنید که هیچ کدام از علاقه‌مندان به فوتبال ایران خواهان حضور شما در فوتبال نیستند، پس به ناچار این روز‌ها را تحمل می‌کنند تا فوتبال ضربه نخورد، فقط فوتبال.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار