کد خبر: 935338
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی امید ایران با بیان اینکه بازگشت بنا به کشتی فرنگی را به فال نیک می‌گیرد، گفت:مدیون او هستم و چیزهای زیادی از بنا یاد گرفتم.
 
جمشید خیرآبادی

جوان آنلاین: جمشید خیرآبادی درباره بازگشت مجدد محمد بنا به تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی ایران، اظهار کرد: برخی‌ها از مصاحبه چند روز قبل من با ایسنا برداشت نادرستی داشتند. معتقدم محمد بنا در هر جایگاهی که  در کشتی باشد، منشا خیر خواهد بود. او عاشق کشتی است و بازگشت او را به کشتی فرنگی به فال نیک می گیرم. ان‌شاء‌الله با توانایی های زیادی که بنا دارد بتواند کاستی‌های موجود را جبران و به بهترین نتیجه‌ برسد. من سال‌ها به عنوان شاگرد از حضور بنا در تیم‌ ‌ملی بهره بردم و چیزهای زیادی از او یاد گرفتم. در حال‌ حاضر هم مثل همه مردم از بازگشت دوباره‌اش به تیم‌ ‌ملی خوشحال هستم.

سرمربی تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی امید در ادامه درباره لزوم تعامل و همکاری هر چه‌ بیشتر بین او و محمد بنا، گفت‌: همیشه گفته‌ام از محمد بنا به عنوان شاگرد چیزهای زیادی یاد گرفته‌ام و در کشتی به دو نفر مدیون هستم یکی بنا و دیگری ناصر نوربخش و همیشه در مقابل آنها درس پس داده‌ام. قطعا هیچ چالش و اختلافی میان من و بنا نیست ، چرا که اهداف یکی است و ممکن است راه‌های رسیدن به اهداف تفاوت هایی داشته باشد که این امر طبیعی است. من هم اگر به عنوان سرمربی تیم‌ ‌ملی امید به کارم ادامه‌ بدهم و بخواهند قطعا هر کمکی که از دستم بر آید انجام خواهم داد.

وی در ادامه گفت‌وگو با ایسنا، درباره احتمال قطع همکاری‌اش با تیم ملی کشتی فرنگی امید، خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهیم تیم‌ ‌ملی را از بزرگسالان قوی داشته باشیم، باید مثل کشورهای پیشرفته که توجه زیادی به تیم امیدشان دارند، در این جا نیز تیم امید را مورد حمایت قرار دهیم. بنده به عنوان سرمربی تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی امید، دی ماه سال گذشته حکم گرفتم. اگر خواستند در خدمتشان می مانم وگرنه هیچ مشکلی نیست و با کمال احترام جدا می شوم.

خیر آبادی درباره علل نتایج نه چندان خوب تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی امید ایران در رقابت های جهانی رومانی، بیان‌ کرد: ما باید همیشه این موضوع را مد نظر قرار دهیم که هر چه بکاریم درو خواهیم کرد. از دی ماه که به عنوان سرمربی تیم‌ ‌ملی انتخاب شدم توانستم دو اردوی کوتاه مدت را در سنندج برگزار کنیم که نصف آن با هزینه شخصی و نصف دیگر آن توسط اداره کل تربیت ‌بدنی کردستان پرداخت شد. متاسفانه تیم‌های ملی و بزرگسالان و جوانان هیچ همکاری با ما نداشتند و هیچ کدام از کشتی‌گیران را به ما ندادند. بدون ۶۰ تا ۷۰ درصد از نفرات اصلی دو اردو را در سنندج برگزار کردیم، ضمن این که در هیچ مسابقه داخلی و خارجی شرکت نکردیم.

وی ادامه‌ داد: چندین بار به مسئولان فدراسیون کشتی پیشنهاد حضور در تورنمنت خارجی و برگزاری انتخابی تیم‌ ‌ملی در تورنمنت خارجی را دادیم و حتی دو رویداد را نیز تعیین کردیم، اما متاسفانه هیچ کدام از آنها محقق نشد. حتی زمان را نیز از دست دادیم و نتوانستیم مسابقه درون اردویی را برگزار کنیم.

سرمربی تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی امید با انتقاد از وضعیت تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی امید پیش از رقابت‌های جهانی، خاطر نشان کرد: نه اردوی مناسب، نه تدارکات خوب و نه مسابقات داخلی و خارجی داشتیم. در بلوشوی فدراسیون کشتی اصلا نمی دانستیم تا لحظه آخر اعزام خواهیم شد یا خیر. برخی قضاوت هایی را می‌کنند که درست نیست و اطلاعات کاملی در اختیار ندارند. به نظر من با آن شرایطی که داشتیم کسب چهار مدال برنز عملکرد بسیار خوبی بود. سال گذشته تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی امید برای حضور در مسابقات جهانی چندین ماه اردو داشت و نفراتش در اردوهای ‌ جوانان شرکت داشتند اما ما مجموعا فقط ۱۳ روز اردو برگزار کردیم  که تمرکزمان بر روی کارهای روحی ــ روانی بود.

وی در پایان تاکید کرد: اگر حتی ۲۰ تا ۳۰ درصد از کارهایی را که می‌خواستیم صورت می‌گرفت قطعا نتیجه‌ خیلی بهتری می‌گرفتیم. ما کادر فنی با تجربه ای در اختیار داریم که همگی دست به دست هم دادند و نهایت تلاششان را به کار بستند و فقط در مدت کوتاهی که در اختیار داشتیم سعی کردیم اعتماد به نفس را به کشتی‌گیران تزریق کنیم که خوشبختانه در این موضوع تا حد زیادی موفق بودیم.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار