کد خبر: 935494
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی اسلامشهر انجام شد :
همزمان با گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی ،کتابدار و هفته فرهنگی ،نشست نقد و بررسی کتاب "اخلاق مدیر اسلامی " دراسلامشهر ،در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی اساین شهرستان برگزار شد .
محمدرضا عباسی

به مناسب ایام گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی،کتابدار و همزمان با هفته فرهنگی شهرستان اسلامشهر، نشست نقد و بررسی کتاب "اخلاق مدیر اسلامی از نگاه نهج البلاغه و علم مدیریت" به نویسندگی غلام نصرالهی و با حضور سرهنگ حسن آبادی و سرهنگ براری، منتقدین و کارشناسان حوزه کتاب و برخی مسئولان شهرستانی و انتظامی در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان اسلامشهر برگزار شد.
در این نشست که به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسلامشهر برگزار گردید، سرهنگ حسن آبادی فرماندهی ستاد نیروی انتظامی شهرستان با بیان تاثیر گذاری مثبت این نشست‌ها به خصوص نشست‌هایی که در ستاد فرماندهی برگزار می‌گردد، اظهار داشت: با توجه به انتخاب موضوع کتاب در حوزه مدیریت، این کتاب دارای نکات مفیدی است که می‌توان با بهره‌جویی از آن، تغییراتی در نوع مدیریت داشت.
حسن آبادی که به عنوان منتقد کتاب در این نشست حضور داشت، با تشریح ابعاد و نقاط مثبت کتاب مورد نقد، انتقاداتی نیز در خصوص نحوه ویرایش و تنظیم کتاب ارائه داد.
در ادامه مراسم نصرالهی نویسنده کتاب با بیان خلاصه‌ای از بیوگرافی خود، اذعان داشت: این کتاب در سال ۹۱ به رشته تحریر درآمد و بیشترین هدف از تالیف آن ترویج اخلاق اسلامی در حوزه مدیریت با اتکا به بیانات امیرالمومنین (ع) در کتاب ارزشمند نهج‌البلاغه بود.
نویسنده کتاب "اخلاق مدیر اسلامی از نگاه نهج البلاغه و علم مدیریت" با ابراز امیدواری در خصوص بهره‌مندی از موضوعات این کتاب در کنار تجربیات علمی  و کارایی مدیران، افزود: با توجه به اینکه منتقدین از علوم و تکنیک‌های نقد کتاب برخوردار هستند خرسندم که این نشست به چالش نقد کتاب بنده کشیده شده است.
نصرالهی ادامه داد: در این کتاب لازم دانستم در حوزه مدیریت به جای تسلیم محض بودن در برابر تئوری‌های مدیریتی جهان غریب، مباحث غنی مدیریت اسلامی و اخلاق مدیریت به شکل جدی و جامع مطرح شود.
سرهنگ براری منتقد و کارشناس حاضر در این نشست با تاکید بر اینکه این کتاب با موضوع روز مدیریت به دلیل نیاز به واسطه استرس‌های موجود در مدیریت‌ها و فرسودگی شغلی، تالیف شده است گفت: یکی از محاسن خوب این کتاب محتوای کارآمد، خلاصه، مفید و جامع بودن آن است که در کنار دیگر محاسن موضوعی کتاب، خواندن آن را برای مدیران ساده‌تر نموده است.
سرهنگ براری عضو هیئت علمی دانشگاه انتظامی با اشاره به نکات مثبت کتاب افزود: این کتاب ایراداتی در خصوص طراحی جلد، نوع ویرایش، نوع ویراستاری و رعایت نکردن ادبیات پارسی و بهره گیری از الفاظ عربی دارد که امیدواریم نویسنده کتاب در دیگر آثار خود آنها را رعایت کند.
در ادامه نشست سرهنگ حسن آبادی ضمن تشکر و قدردانی از شرکت کنندگان در این نشست به مناسبت ایام گرامیداشت روزکتاب،کتابخوانی و کتابداری، از جعفری رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسلامشهر تقدیر به عمل آورد.
لازم به ذکر است در این نشست که در هفته فرهنگی شهرستان اسلامشهر برگزار شد، از کتاب "اخلاق مدیر اسلامی از نگاه نهج البلاغه و علم مدیریت"  رونمایی شده و چند جلد به حاضرین اهدا گردید.
در پایان نشست از نویسنده،  و منتقدین این کتاب توسط مسئولان حاضر در جلسه تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر