کد خبر: 935559
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
مسئول سازمان بسیج مهندسان صنعت استان مرکزی:
مسئول سازمان بسیج مهندسان صنعت استان مرکزی گفت: معرفی توانمندی ها و ظرفیت های تولید و صادرات استان مرکزی به کشورهای هدف، از برنامه‌های سازمان بسیج مهندسان صنعت استان است.

مسئول سازمان بسیج مهندسان صنعت استان مرکزی گفت: معرفی توانمندی ها و ظرفیت های تولید و صادرات استان مرکزی به کشورهای هدف، از برنامه‌های سازمان بسیج مهندسان صنعت استان است.

مهدی لطیفی مسئول سازمان بسیج مهندسان صنعت استان مرکزی در حاشیه همایش فرصت های سرمایه گذاری صادرات استان مرکزی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های سازمان بسیج مهندسان صنعت استان مرکزی، موضوع پیگیری معرفی توانمندی ها و ظرفیت های تولید در استان برای صادرات و معرفی به کشورهای هدف است.

وی با اشاره به اینکه این طرح از دو سال گذشته آغاز شد، افزود: این طرح با معرفی توانمندی ها و ظرفیت های استان مرکزی با محوریت کشورهای اس-آی-اف یا کشورهای روسی زبانی که در همسایگی شمال کشور واقع است طراحی شده است.

مسئول سازمان بسیج مهندسان صنعت استان مرکزی خاطرنشان کرد: از جمله کشورهایی که در این زمینه می‌توانند کمک کنند کشور عمان و کشورهای عربی زبان هستند و برای دومین سال از ظرفیت این کشورها برای معرفی و توانمندی های استان استفاده کرده ایم.

لطیفی بیان داشت: امسال هم با توجه به مشاوره های تخصصی که در این زمینه در استان انجام شده، تصمیم گرفته شد در سومین همایش و کارگاه فرصت های سرمایه گذاری صادرات استان مرکزی با محوریت کشورهایی مانند افغانستان، قزاقستان، ارمنستان و ازبکستان که فرصت های بسیار خوبی دارند و فرهنگ این کشورها به نحوی است که می‌توانند از کالاهای ایرانی خصوصا کالاهایی که در استان مرکزی تولید می‌شود استفاده کنند، پیگیری شود.

وی ادامه داد: از این طریق زمینه معرفی و برقراری ارتباط تجاری با شرکت‌های مدیریت صادرات و این کشورها افزایش پیدا می کند و می توانیم  نقدینگی خوب در استان برای رونق کسب و کار به وجود بیاوریم.

مسئول سازمان بسیج مهندسان صنعت استان مرکزی عنوان کرد: هم اکنون پنج شرکت مدیریت صادرات در استان وجود دارند که تقریبا ۳۰ تا ۴۰ درصد این شرکت ها فعال هستند.

لطیفی بیان داشت: این همایش و کارگاه ها در سه بخش برگزار می شود که دو کارگاه به صورت عمومی و کارگاه سوم تخصصی است و کارگاهی هم خاص شرکت‌های مدیریت صادرات استان برگزار می شود تا بتوانیم تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان را به این شرکت‌های مدیریت صادرات متصل کنیم.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها