کد خبر: 935931
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل:
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از معرفی غذاهای سنتی شهرهای مختلف این استان در قالب برنامه های زمستان بیدار خبر داد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، نادر فلاحی در جلسه بررسی برنامه های این اداره کل با محور زمستان بیدار اردبیل تصریح کرد: بخشی از برنامه های اداره کل در راستای رونق گردشگری زمستانی مربوط به معرفی جاذبه های گردشگری غذا است.

وی با اذعان به اینکه 10 ها غذای سنتی در شهرهای مختلف استان شناسایی شده است، افزود: با توجه به طولانی بودن سرما در این منطقه بخش عمده غذاها از گذشته در آب و هوای سرد مورد استفاده قرار می گرفت که بخشی فراموش شده و یا بخشی به دلیل استفاده از فست فودها کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل با بیان اینکه گردشگری غذا در راستای ترویج سلامتی و معرفی الگوی صحیح تغذیه انجام می شود، بیان کرد: این مهم همچنین جاذبه گردشگری است که می تواند ماندگاری مسافران را افزایش دهد.

فلاحی ادامه داد: برنامه های پیش بینی شده در نیمه دوم سال با محوریت زمستان بیدار فرصتی برای معرفی جاذبه های گردشگری غذا فراهم خواهد ساخت و در قالب جشنواره زمستانی و سایر رویدادها می توان توانمندی اردبیل در حوزه گردشگری غذا را معرفی کرد.

وی با بیان اینکه کمیته ای به منظور مطالعه و معرفی غذاهای سنتی و بومی محلی اردبیل تشکیل می شود، اضافه کرد: به منظور معرفی غذاهای سنتی از ظرفیت رستوران ها و غذاخوری های سنتی استان استفاده خواهیم کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر