کد خبر: 936125
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۷
گزارش «جوان آنلاین» از هنرمندی شهرداری تهران
تا ماه گذشته هر کسی که از خیابان طالقانی تهران عبور می‌کرد، تصویر نقاشی‌شده مرحوم آیت الله طالقانی را بر روی یکی از ساختمان‌های بلند این خیابان می‌دید. به تازگی، اما این تصویر بدون هیچ اطلاع قبلی و هیچ توضیح مناسبی پاک شده و به جای آن عکس تبلیغاتی قرار گرفته است!
سرویس اجتماعی جوان آنلاین – مهسا گربندی: تا ماه گذشته هر کسی که از خیابان طالقانی تهران عبور می‌کرد، تصویر نقاشی‌شده مرحوم آیت الله طالقانی را بر روی یکی از ساختمان‌های بلند این خیابان می‌دید. به تازگی اما این تصویر بدون هیچ اطلاع قبلی و هیچ توضیح مناسبی پاک شده و به جای آن عکس تبلیغاتی افشانه خوشبوکننده قرار گرفته است! گویا آن‌قدر حرص و طمع پول و سود ناشی از تبلیغات به برخی از مسئولان چسبیده که به تصویر یادبود دومین چهره تاثیرگذار انقلاب هم رحم نکرده‌اند!

حدود ده سال پیش بود که با وجود مخالفت خانواده مرحوم آیت الله طالقانی، مسئولان اصرار داشتند که باید تصویری از آیت الله طالقانی در قلب پایتخت کشیده شود و یادبودی از ایشان به عنوان یک روحانی نواندیش دینی و یکی از اضلاع مهم در دوران مبارزاتی انقلابی، وجود داشته باشد. در نهایت خانواده آیت الله طالقانی نسبت به این مسئله رضایت می‌دهند. اما بعد از گذشت چند سال مسئولان شهری، صلاح دیده‌اند که از این فضا برای کسب درآمد استفاده کنند.
 
تصویر آیت‌الله طالقانی را به تبلیغات شهری فروختند!

مهدی طالقانی که از رفتار شهرداری تهران برای حذف تصویر نقاشی‌شده پدرش دلخور شده است به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «سال ۸۹ مراسم یکصدمین سالگرد تولد مرحوم آیت الله طالقانی را برگزار کردیم. در این مراسم پیشنهاد کردند که عکسی از آیت الله طالقانی در خیابان طالقانی کشیده شود. خانواده که راضی به این کار نبود با اصرار مسئولان با این کار موافقت کردند و در نهایت بر یک ساختمانی نزدیک خیابان بهار و با رضایت کتبی از مالک ساختمان، نقاشی تصویر مرحوم آیت الله طالقانی کشیده شد. تا اینکه چند ماه پیش دیدیم که این تصویر حذف شده و تصور می‌کردیم که قرار است در آنجا ساخت و سازی انجام شود. اما چند روز پیش یک عکس تبلیغاتی را به جای عکس آیت الله طالقانی قرار دادند و من این رفتار را یک بی‌احترامی تلقی می‌کنم.»

او ادامه می‌دهد: «با معاون شهردار تهران تماس گرفتم و ایشان من را به رئیس زیباسازی شهر تهران ارجاع دادند. طی جلسه‌ای که با آقای ضرغامی داشتیم ایشان گفتند که در جریان نبودم و قول دادند که تابلوی تبلیغاتی را ظرف مدت دو روز بردارند و به این مسئله رسیدگی کنند. اما هشت روز از این جلسه می‌گذرد و هیچ اقدامی انجام نشده است.»

مهدی طالقانی می‌گوید: «قرار است که به دنبال جای مناسب دیگری برای تصویر آیت الله طالقانی باشند، اما اصل حرف من این است که تا به حال سابقه نداشته که در شهر تهران تصویری از یکی از بزرگان انقلاب کشیده شود و بعد آن را حذف کنند و بدتر اینکه جایگاهی برای تبلیغات تجاری شود!»

پسر مرحوم آیت الله طالقانی تصریح می‌کند: «آیت‌الله طالقانی زندگی ساده‌ای داشتند و مردمی بودند. نه خود ایشان و نه ما تمایلی به نقاشی تصویرشان در خیابان طالقانی نبودیم، زیرا که آیت الله طالقانی در دل مردم است و با حذف عکس ایشان نمی‌توانند مرحوم آیت الله طالقانی را از قلب‌ها پاک کنند.»

گفتنی است که مرحوم آیت‌الله که طالقانی از سوی امام خمینی «ابوذر زمان» لقب گرفته بود، ایشان بعد از انقلاب در دو مسئولیت ریاست شورای انقلاب و عضویت مجلس خبرگان قانون اساسی ایفای نقش کرد و در مرداد سال ۵۸ با حکم امام خمینی (ره) به عنوان امام جمعه تهران منصوب شد، اما یک ماه بعد در سن ۶۸ سالگی چشم از جهان فروبست.

به‌طور حتم مسئولان شهری برای این رفتار توهین‌آمیزشان باید توضیح مناسبی داشته باشند و درصدد جبران آن باشند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
0
0
متاسفم که اینقدر غرق در سودجویی شده اند
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
0
0
متاسفم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار