کد خبر: 936211
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان:
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: برای اولین بار و به صورت پایلوت جعبه های ایمنی (safety box) به منظور جداسازی پسماندهاي خاص بین دو هزار نفر از شهروندان اصفهانی توزیع مي شود.


به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،علی دهنوی از توزیع جعبه های ایمنی بین شهروندان برای نخستین بار در اصفهان خبر داد و اظهار کرد: زباله های خطرناکی مانند تیغ ریش تراشی، سرنگ، باتری موبایل و... در منازل تولید می شود که به آنها "جزء ویژه پسماند عادی" می گویند.
وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از خطرات این نوع زباله ها برای اولین بار در کشور جعبه های ایمنی متشکل از جعبه زرد رنگ مکعبی و یک عدد پلاستیک قرمز رنگ، طراحی و به صورت پایلوت در سه منطقه 7،14 و 3 بین دو هزار خانواده توزیع شد. 
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ادامه داد: همزمان با توزیع بسته های ایمنی، آموزش های لازم جهت استفاده از این جعبه ها نیز به شهروندان ارائه شده است.
وی با بیان اینکه این جعبه ها پس از مدتی جمع آوری و ارزیابی خواهد شد، افزود: این کار با هدف بررسی بازیافت های شهروندان، آگاهي آنان از نوع زباله ها و تفکیک درست آنها صورت گرفت که در مرحله بعد و پس از بررسی های لازم جعبه های ایمنی بین 400 هزار خانوار توزیع خواهد شد.
دهنوی با اشاره به اینکه برای این طرح سالیانه سه میلیارد تومان هزینه صرف خواهد شد، اظهار کرد: با اینکه اجرای این طرح، هزینه های زیادی را به دنبال دارد اما در ارتقای سطح بهداشت شهروندان و افزایش میزان کود تولیدی، بسیار موثر خواهد بود. 
به گفته وي، جعبه هاي زرد رنگ مختص پسماندهای تیز و برنده مانند سر سوزن و تيغ و انواع باطری است كه نوع كوچكتر آن براي خانواده ها و نوع بزرگ تر آن براي آرایشگاه ها و بیماران خاص است و کیسه های قرمز رنگ جهت نگهداری پسماندهای آرایشی و بهداشتی، پسماند الکترونیک و پسماند سمی مانند حشره کش ها در نظر گرفته شده و با توجه به اين كه اين جعبه ها براي مشاغلي چون آرايشگرها بسيار مورد نياز است، پاسخ شهروندان به این اقدام بسيار مثبت بوده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در ارتباط با آموزش شهروندان برای تفکیک بازیافت از مبدا گفت: به منظور ارتقای علمی آموزش دهندگان، کلاس های آموزشی لازم برگزار شده تا آموزش دهندگان با اطلاعات کامل از مبحث پسماند و بازیافت، مطالب مرتبط با این حوزه را به شهروندان انتقال دهند. بخشی از بحث آموزش شهروندان نيز به حوزه خدمات شهری مربوط است که در حال حاضر حدود 20 نفر مسئول آموزش در این زمینه فعالیت می کنند که نياز به افزايش اين تعداد وجود دارد.
وی همچنين از راه اندازی فرهنگسرای محیط زیست در اصفهان خبر داد و گفت:‌ با ساخت این فرهنگسرا از پتانسیل سازمان های مردم نهاد در بحث آموزش شهروندان استفاده خواهیم کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر