کد خبر: 936308
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان خبر داد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با اشاره به سطح زیر کشت محصول زعفران در این شهرستان گفت: سطح زیر کشت زعفران در دامغان افزایش یافت .

سید محسن طباطبائیان اظهار داشت: در حال حاضر سطح زیر کشت محصول زعفران در این شهرستان ۱۴٫۶ هکتار است .

وی خاطرنشان کرد: ۱۱ هکتار از این محصول به باردهی اقتصادی رسیده است و مابقی آن در مراحل اولیه رشد قرار دارد .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با اشاره به متوسط عملکرد زعفران در این شهرستان خاطرنشان کرد: امسال عملکرد این محصول در شهرستان دامغان سه کیلوگرم در هر هکتار است .

طباطبائیان با اشاره به برنامه‌های اداره جهاد کشاورزی دامغان برای افزایش عملکرد تولید زعفران در این شهرستان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با تغذیه بیشتر مزارع و عملیات داشت و برداشت بهتر، عملکرد این محصول در هر هکتار افزایش یابد .

وی با اشاره به برنامه‌های اداره جهاد کشاورزی شهرستان دامغان برای توسعه کشت زعفران در این شهرستان افزود: امسال از طریق حمایت‌های بانکی و اعطای تسهیلات کم‌بهره و بلندمدت زمینه توسعه این محصول گیاهی ارزشمند در شهرستان دامغان فراهم شده است .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با اشاره به نتایج این حمایت‌های دولتی برای توسعه کشت زعفران در شهرستان دامغان تصریح کرد: با حمایت‌های انجام شده امسال حدود ۵ هکتار به سطح زیر کشت زعفران در شهرستان دامغان افزوده شده است .

طباطبائیان با اشاره به اینکه زعفران گیاهی با ارزش افزوده بسیار بالا است که سودآوری زیادی برای کشاورزان این محصول دارد خاطرنشان کرد: نیاز بسیار اندک زعفران به آب و کم آب‌بری آن سبب شده است تا زعفران به گیاهی ارزشمند و با صرفه اقتصادی برای کشاورزان تبدیل شود

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر