کد خبر: 936416
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۹
پانزدهمین همایش بین‌المللی بانوان قرآن پژوه در حرم مطهر رضوی برگزار شد
محفل شان گرم و نورانی است، سخن حق را در جوار گوینده حق به تبیین نشسته‌اند، این پانزدهمین محفلی است که گرد هم آمده‌اند، از ایران و کشور‌های اسلامی دیگر. تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی تا چشم کار می‌کرد بانو بود و فرهیخته.
تكتم حيدريان
محفل شان گرم و نورانی است، سخن حق را در جوار گوینده حق به تبیین نشسته‌اند، این پانزدهمین محفلی است که گرد هم آمده‌اند، از ایران و کشور‌های اسلامی دیگر. تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی تا چشم کار می‌کرد بانو بود و فرهیخته. بانوان عظیم‌الشانی که در زیر یک پرچم جمع شده بودند واحد و ندایی مشترک، آمده بودند تا از مروجان گوهر قرآن در جوار گوهر اهل بیت تقدیر نمایند در مراسمی که امسال برای پانزدهمین سال متوالی برگزار شد.

در کنار بانوان فرهیخته قرآنی در پانزدهمین همایش بین‌المللی بانوان قرآن پژوه که امسال در مشهد مقدس برگزار شد، دست اندرکاران و حامیان حوزه قرآن و معارف قرآنی نیز آمده بودند. از تولیت آستان قدس رضوی گرفته تا چهره‌های سیاسی و فرهنگی همچون دکتر محمدباقر قالیباف به عنوان حامی فعالیت‌های قرآنی و دکتر احمد مسجد جامعی؛ عضو شورای شهر تهران و دیگر مسئولان.

۷۰۰ بانو از جای جای ایران و کشور‌های افغانستان و عراق. هر کدام در حوزه‌ای از دنیای قرآنی حرفی برای گفتن دارند و اصلاً برای همین حرف‌ها گردهم آمده‌اند. عده‌ای پژوهشگرند و عده‌ای هنرمند. شاخصه حضور و تکریم شان ارائه طرح‌های مبتکرانه در قالب پایان نامه، کتاب و مقاله است. برخی نیز در مسابقات بین‌المللی حائز رتبه‌های برتر شده‌اند. یا تحصیل کرده‌اند یا پژوهشگرند یا استاد و هنرمند. برخی هم پیشکسوت قرآنی‌اند در قرائت، حفظ، تفسیر، تدریس، داوری و مربی‌گری و هنر. در هر حال همه مروج‌اند و مبلغ، برخی با بخشش اموالشان و تأسیس مراکز علوم قرآنی و برخی بسط دهنده معارف و ارزش‌های قرآن کریم‌اند. پیام آیت‌الله جعفر سبحانی به این رویداد آغازکننده مراسمی بود که در آن فعالیت‌های قرآنی در مسیر رشد و ترقی عنوان شده بود و به زعم ایشان این جای شکر دارد چراکه اگر بانوان با قرآن آشنا باشند محیط خانواده‌ها نیز قرآنی می‌شود.

۲۱ هزار پایان نامه قرآنی، دستاورد همایش بانوان قرآن پژوه

در ادامه این مراسم بانو صدیقه مهدوی کنی؛ نماینده بانوان قرآن پژوه با افتخار از دستاورد‌های این همایش بین‌المللی گفت که گردآوری ۲۱ هزار پایان نامه قرآنی از مهم‌ترین دست آورد‌های این همایش بوده است. همایشی که در پرتو آن خانواده بزرگ یاسین در کشور تشکیل شد و هر روز ۱۰ هزار نفر از این خانواده به قرائت سوره یاسین مشغولند و از فضایل بی‌شمار آن بهره‌مند. در این مراسم آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی نیز به عنوان میزبان و یکی از حامیان حوزه قرآن و بانوان قرآنی به تبیین جایگاه کلام وحی و نقش ارزنده بانوان در ترویج و تبلیغ قرآن پرداخت. از میان ۷۰۰ بانوی مدعو ۱۹ بانوی مبتکر و برجسته در حوزه‌های پژوهش و هنر‌های قرآنی از داخل و خارج کشور تقدیر شدند. در ادامه با گرامیداشت یاد مرحوم دکتر احمد احمدی که عضویت شورای انقلاب فرهنگی و دبیری ۱۴ دوره این همایش را بر عهده داشت، نام او را به عنوان یکی از حامیان و مجریان فعالیت‌های قرآنی زنده نگاه داشته شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار