کد خبر: 936521
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
رییس اداره شیلات و آبزی پروری خلخال:
رییس اداره شیلات و آبزی پروری خلخال گفت: با بهره برداری از طرح های پرورش ماهی در حال اجرا ، تولید ماهی در این شهرستان 50 تن افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، صفا یعقوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سالانه 350 تن انواع ماهی سردآبی از جمله ماهی قزل آلا در این شهرستان تولید می شود که با تکمیل و بهره برداری از 2 طرح مهم در حال اجرای پرورش ماهی در 2 منطقه حجم تولید سالانه ماهی در خلخال به 400 تن افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در سال های گذشته با هدف پرورش ماهیان گرم آبی در حاشیه رود قزل اوزن، ایجاد زیرساخت های لازم از جمله راه دسترسی به این محل و پروژه برق رسانی برای احداث مجتمع شیلاتی و آبزی پروری با ظرفیت تولید 300 تن ماهی در چم روستای منامین از توابع بخش خورش رستم انجام شده ولی بدلیل کمبود اعتبار تکمیل آن به کندی پیش می رود.

رییس اداره شیلات و آبزی پروری خلخال با اشاره به پیگیری فرماندار و قول مساعد مسئولان استانی اظهارامیدواری کرد این طرح در آینده ای نزدیک تکمیل و با بهره برداری از آن ضمن افزایش تولید سالانه ماهی در این منطقه، زمینه اشتغال بخش از بیکاران در این مجتمع فراهم شود.

یعقوبی بیان کرد: امسال بیش از 50 هزار قطعه انواع ماهی گرم آبی و سردآبی در استخرهای 2 منظوره کشاورزی در بین پرورش دهندگان و کشاورزان منطقه توزیع و یا رها سازی شد.

وی گفت: در راستای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی دولت و با هدف اشتغالزایی و ترویج و آموزش بهره برداران بخش آبزی پروری اداره شیلات منطقه اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی در بخش های مرکزی ، شاهرود و خورش رستم کرده است.

رییس اداره شیلات و آبزی پروری خلخال همچنین به برگزاری جشنواره طبخ آبزیان در خلخال اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت مصرف ماهی و آبزیان در سبد غذایی خانوارها برگزاری این جشنواره می تواند در ترویج فرهنگ مصرف ماهی در جامعه مفید باشد.

یعقوبی اضافه کرد: پنجمین جشنواره طبخ ماهی بانوان 18 بهمن سال جاری با حضور متقاضیان برگزار و به 6 نفر برتر جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر