کد خبر: 936618
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
عضو شورای شهر تبریز:
عضو شورای شهر تبریز گفت: شهرداری تبریز در حال حاضر، بدون احتساب جریمه و کارمزد، ۶ هزار و ۳ میلیارد ریال بدهی به اشخاص حقیقی و حقوقی دارد.

با رای اکثریت اعضا شورای اسلامی شهر تبریز   کلیات لایحه تفریغ بودجه مورد تصویب قرار گرفت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در جلسه یازدهم آذرماه شورای شهر تبریز اظهار داشت: برای اولین بار بودجه سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته شهرداری نیز در لایحه تفریغ بودجه مورد بررسی شورای شهر قرار می‌گیرد.

محمدباقر بهشتی ادامه داد: عملکرد شهرداری نشان از تحقق 80 درصدی بودجه سال 1396 است که تقریبا با رقم 1900 میلیارد تومان برابر است.

وی افزود: از این  رقم 800 میلیارد تومان بودجه عمرانی و 1100 میلیارد تومان بودجه جاری را تشکیل می‌دهد.

بهشتی با بیان اینکه بر اساس قانون حداقل 40 درصد از بودجه شهرداری‌ها باید به پروژه‌های عمرانی اختصاص پیدا کند، اظهار داشت: که این عدد در بودجه سال  به 36 درصد رسیده است، در عین حال با احتساب انتقال اعتبارات عمرانی مترو تبریز که به سال‌جاری انتقال پیدا کرده است، عملکرد عمرانی شهرداری به بیش از 41 درصد می‌رسد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: تعدادی از سازمان‌های وابسته شهرداری، بیشتر از سقف مشخص شده برای آنها هزینه کرده‌اند، از جمله سازمان آرامستان‌ها حدود 3 درصد، سازمان ترافیک 32درصد و سازمان عمران 35 درصد و شرکت عمران و توسعه آذربایجان نیز 5 درصد بیش از بودجه مصوب هزینه کرده‌اند.

وی ادامه داد: شهرداری تبریز در حال حاضر، بدون احتساب جریمه و کارمزد،  603 میلیارد تومان بدهی به اشخاص حقیقی و حقوقی دارد.
 
 شهرداری چرا از هزینه‌های  اضافی صرف‌نظر نمی‌کند

غلامحسین مسعودی ریحان نیز ضمن تشکر از کمیسیون برنامه و بودجه برای ارائه گزارش جامع از بودجه سال 96  گفت: سوال بنده این است که چرا همه مجموعه‌های شهرداری، از دیگر هزینه‌های اضافی صرف نظر نمی‌کنند و همه بدهی‌ها را در موارد مرتبط با کارکنان شهرداری به بار می‌آورند!

وی تاکید کرد: بیمه موضوع کم و بی‌اهمیتی نیست، این جریان به طور مستقیم با زندگی و سلامت  کارکنان ارتباط دارد و نباید در آن اهمالی صورت پذیرد.

رئیس شورای استان اضافه کرد: اگر قرار باشد نیروی انسانی را به هر طریق ممکن اعم از بیمه، حقوق و مزایا آزار دهیم نباید انتظار داشته باشیم که توسعه شهری تحقق پیدا کند.

هزینه‌های جاری بیشتر از عمرانی در شهرداری تبریز
 
عبدالله تقی‌پور دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز تبریز ادامه داد: در یک نگاه کلی باید بپذیریم که هزینه‌های جاری ما در قیاس با هزینه‌های عمرانی بسیار زیاد است و این به بی‌تدبیری مدیریت‌های گذشته باز می‌گردد که اجازه داده‌اند سازمان شهرداری تا این اندازه فربه شود.

وی افزود: سازمان‌هایی که بیش از سقف بودجه هزینه کرده‌اند باید پاسخگو باشند!

محمدباقر بهشتی عضو شورای شهر تبریز در توضیح اینکه اگر درآمد سازمان‌ها بیش از بودجه مصوب باشد باید این بودجه به خزانه واریز شود گفت:  سازمان‌ها حق ندارند بیش از سقف بودجه خود هزینه کنند.

وی تاکید کرد: باید فرآیند حسابرسی و بررسی تفریغ بودجه به نحوی باشد که در بودجه سال 1397 ریالی انحراف از بودجه نداشته باشیم.

نایب ر ئیس شورای اسلامی شهر تبریز هم خواهان ارائه برنامه شهرداری برای پرداخت دیون این مجموعه به سازمان‌های امور مالیاتی و تامین اجتماعی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر