کد خبر: 936622
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
رئیس جمعیت بانوان فرهیخته کشور:
رئیس جمعیت بانوان فرهیخته با بیان اینکه جمعیت بانوان فرهیخته حزب و یا NGO نیست، گفت: بین سال‌های ۹۲ تا ۹۴ قشری از بانوان در سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت‌های متعددی داشتند و این روند تا سال ۹۴ ادامه یافت که در نهایت در سال ۹۴ جمعیتی با نام جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی در درون سازمان تشکیل یافت.

نسرین پیرسمساری  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال‌های ۹۲ تا ۹۴ یک قشری از بانوان در خود سازمان تبلیغات اسلامی، فعالیت‌های متعددی کرده و این روند تا سال ۹۴ ادامه یافت و در نهایت در سال ۹۴ یک جمعیت با نام جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی در درون سازمان تشکیل یافت.

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته افزود: این جمعیت در سال ۹۴ شکل گرفت و متناظر این جمعیت با حضور ۳۰ استان در سراسر کشور تشکیل یافت.

وی با بیان اینکه جمعیت بانوان فرهیخته در بحث هویت‌بخشی جمعیت و ساماندهی انجام وظیفه می‌کند، گفت: بعد از تشکیل جمعیت در ۳۰ استان و تعیین روسا و معرفی افراد و انتخاب روسای جمعیت استان‌ها، بنده با انتخاب کتبی اعضای با اکثریت آرا به عنوان رئیس جمعیت بانون فرهیخته کشور انتخاب شدم.

پیرسمساری با اشاره به اهداف جمعیت در زمینه ایجاد همسویی، هماهنگی، تعمیق و گسترش فعالیت بانوان فرهیخته کشور با هدف توانمندسازی و مرجع‌سازی افراد تاثیرگذار تصریح کرد: جمعیت بانوان فرهیخته از سال ۹۴ به بعد به تدوین اساسنامه و آیین‌نامه پرداخت.

جمعیت بانوان فرهیخته حزب و سازمان مردم‌نهاد نیست

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگی دینی استان بیان کرد: رسالت و وظایف جمعیت بانوان فرهیخته بنا به‌خواسته مقام معظم‌ رهبری در زمینه تولید ایده و فکر به صورت غیرسیاسی و غیردولتی انجام وظیفه می‌کند.

 وی با تاکید به اینکه جمعیت بانوان فرهیخته نه یک حزب و نه سازمان مردم‌نهاد است، توضیح داد: این جمعیت یک شخصیت مستقل حقوقی بوده که در شأن آن سیاست‌گذاری و راهبردی در سطح ملی و استانی قرار دارد.

پیرسمساری متذکر شد: خدا را شاکریم که این جمعیت از پشتوانه قوی مانند تائید رهبر معظم انقلاب برخوردار است تا با تجمع‌آرایی بانوان از اقشار مختلف اعم از اساتید، قضات، وکلا، هنرمندان، ورزشکاران، پزشکان و بانوان فعال در عرصه فرهنگ و اجتماعی فعالیت کند.

وی بیان کرد: یاوران جمعیت همه باید دارای مدارج عالیه باشند به طوریکه در سطح استان ۵۰ نفر و در کل کشور یک‌هزار و ۵۰۰ نفر اعضای اصلی هستند.

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگی دینی استان خاطرنشان کرد: البته این جذب پلکانی به عنوان یاوران جمعیت یکی از اصول مهم کار فرهنگی و توجه به آینده  جهت جریان‌سازی و استمرار حرکات اصیل انقلاب اجتماعی و فرهنگی است. به طوریکه به منظور شناسایی، فعال‌سازی و بهره‌مندی از مشارکت زنان افراد موثر انتخاب می‌شوند.

 وی ادامه داد: هر جمعیت در استان‌ها باید پنج کارگروه را تشکیل دهد که  براساس سنت حسنه رهبر انقلاب مبنی بر نامگذاری سال‌ها، اقتصاد مقاومتی این کارگروه‌ها به نام حمایت از کالای ایرانی مزین شده است.

پیرسمساری اضافه کرد: کارگروه تحکیم بنیان خانواده، ایجاد جامعه‌ای خانواده‌ محور، تقویت، تحکیم و کارکردهای اصلی برپایه الگوی خانواده مسلمان به عنوان مرکز تربیت اصلاحی و کانون آرامش‌بخش و اجرای بند یک سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب از دیگر وظایف کارگروه‌هاست.

وی در ادامه با قدردانی از امام جمعه تبریز مبنی بر اختصاص بخشی از خطبه‌ها به تحکیم خانواده بیان داشت: در بخش هویت‌بخشی این جمعیت کارها و طرح‌هایی انجام می‌دهد که از جمله آنها ملاقات بامسوولان و کمک گرفتن از اساتید بود.

۱۵ طرح تکمیلی و ۲۵ طرح پیش‌رو از جمله اقدامات جمعیت بانوان فرهیخته است

پیرسمساری به تدوین و تهیه آیین‌نامه، نشست‌ها و رویکردهای کارگروه‌ها اشاره کرد و گفت: ۱۵ طرح تکمیلی و ۲۵ طرح پیش‌رو در جمعیت بانوان فرهیخته در حال انجام است.

 وی ابراز کرد: تدوین کمیته بحران در خصوص بانوان از دیگر برنامه‌های این جمعیت است، چراکه با توجه به تجربه تلخ زلزله کرمانشاه و ارسباران نیاز به چنین کمیته‌ای وجود داشت.

پیرسمساری اضافه کرد: تدوین دانشنامه استانی از دیگر برنامه‌های جمعیت بوده است زیرا هیچ دانشنامه‌ای در کشور وجود ندارد که مخصوص بانوان و یا دفاع مقدس باشد.

کمک ۷۵۰ میلیون تومانی و ساخت دو باب مسکن در مناطق محروم

وی، تشکیل قرارگاه فرهنگی زینب‌یون را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این خصوص امور خیریه مرکز نیکوکاری نورالزهرا، اولین مرکز استانی تشکیل یافت که ۷۵۰ میلیون تومان از پنجم اسفندماه سال گذشته به این مرکز از سوی جمعیت کمک شده است و دو باب ساختمان در منطقه کم‌برخوردار و محروم تخریب و دوباره احداث شد.

پیرسمساری، طرح شکوفه‌های یاس  را از دیگر برنامه‌های جمعیت برشمرد و در این باره توضیح داد: این یک طرح پاتوق دختران گل‌هاست که اساس آن تدوین و تشکیل کمیته فرهنگ فاطمی بوده تا از طریق ایجاد فضای معنوی و دوستانه شبهات و کم‌حجابی در مدارس حل شود که برای این منظور مدرسه‌ای در تبریز به عنوان پایلوت انتخاب شده و این یک طرح موفق بود.

وی با بیان اینکه از دو سال گذشته، آسیب‌شناسی‌هایی لازم برای پیاده‌روی اربعین انجام گرفت و به فکر شدیم تا کمیته بانوان موکب‌الشهدا تشکیل یابد، افزود: امسال نیز این موکب در اربعین تشکیل یافت و به زائران ارائه خدمت کرد.

پیرسمساری با اشاره به تخصص اعضای جمعیت متشکل از پزشک، جراح، قاضی،وکیل و اصحاب رسانه بیان کرد: با توجه به اینکه بانوان خط مقدم اقتصاد مقاومتی هستند، از این‌رو  به دنبال این هستیم تا تغییر نگرش و ذائقه خانواده‌ها را در دستور کار قرار دهیم.

وی، به برنامه‌های میان مدت، بلند مدت، نظریه پردازی و استراتژی جمعیت تاکید کرده و گفت: چرا باید از ظرفیت و توانمندی استان و کشور غافل باشیم در حالیکه وقتی  صنعت ورنی‌بافی مختص استان را داریم، با غفلت ما در این صنعت در ترکیه به نام خودشان به فروش برساند.

پیرسمساری اعلام کرد: ۱۳۳ بحث مشاغل خانگی در سطح شهر و روستا تعریف شده که می‌توان به آنها پرداخت کرد که  با کمک متولیان سازمان‌ها و نهادها در زمینه کشاورزی و دام می‌توان موفق عمل کرد‌.

وی ادامه داد: بازارچه حمایت از کارآفرینان و بازارچه خیران تشکیل یافته که به همین منظور ۵۵ نفر زن کارآفرین آثار خود را به فروش رساندند.

ارائه طرح موسسه نفت برای حمایت از تولید داخلی

پیرسمساری، به ایجاد فضای تجاری بین‌المللی از طریق اینترنت تاکید کرد و گفت: البته در حال حاضر بانوان زیادی وارد تجارت جهانی از طریق اینترنت شده‌اند.

وی اذعان داشت: یکی از برکات جمعیت این است که رسانه‌ها از ما کارشناس و سخنران از دل خود جمعیت برای رفع شبهات دینی می‌خواهند و حتی به قدری توانایی و ایده داریم که هر نماینده‌ای بخواهد می‌توانیم برنامه و طرح در اختیار آنها قرار دهیم.

پیرسمساری در رابطه با سوالی مبنی بر اینکه یک زن ایرانی نمی‌تواند حتی یک چادر ایرانی سر کند و کجای این حمایت از تولید داخلی است، گفت: یکی از اعضای هیات علمی جمعیت پیشنهاد تدوین طرح موسسه نفت را داده است تا به این طریق بتوانیم به تولیدات خودمان که با مواد خام اولیه نفت هستند، ارزش و بها بدهیم.

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگی دینی استان افزود: به عنوان یک استاد وقتی سر کلاسرفته و با ماژیک خارجی درس می‌دهیم، نمی‌توان درس تولید ملی را داد.

پیرسمساری بیان کرد: وقتی به انرژی هسته‌ای و یا سلول‌های بنیادی دست یافته و از مواد خام اولیه نفتی غنی هستیم پس چرا باید چادر تولید داخلی نداشته باشیم؟

ماهواره‌ها خلاء تبلیغاتی کشور را با رنگ و لعاب خود پر می‌کنند

وی با تاکید به اینکه نقش‌آفرینی زنان بهترین مصداق اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: کارخانه و تولیدکننده‌ای موفق است که بتواند برندسازی انجام دهد و تبلیغ موثر داشته باشد، چراکه اگر نتوانیم تولید کشور را به خوبی تبلیغ کنیم قطعا ماهواره با انواع رنگ و لعاب تبلیغاتی خلا‌ءهای جامعه را پر کرده و حتی تبلیغ ارسال رایگان تا درب منزل هم می‌زند.

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگی دینی استان در ادامه به برنامه‌های بین‌المللی جمعیت اشاره کرد و گفت: نشست‌های خاصی در زمینه امور بین‌الملل انجام گرفته است به طوریکه لبنان تمام خاستگاه مد نطر ما را داشته و فعال‌تر است ولی در کنار آن با بانوان جمعیت حشدالشعبی و ترکیه جلساتی داشته و مبلغه به دو کشور گرجستان و جمهوری آذربایجان اعزام کرده‌ایم.

 وی ادامه داد: جمعیت بانوان فرهیخته به دنبال فرمان رهبری در خصوص الگوی سوم زن مسلمان بوده است چراکه این الگو منجر شد تا زن شرقی و غربی پس زده شده و نخ‌نما شود.

شناسنامه‌دار کردن خانم‌های جلسه‌ای

پیرسمساری به شناسنامه‌دار کردن خانم جلسه‌ای‌ها اشاره کرد و گفت: خانواده‌هایی که برنامه برگزار کرده و از تبلیغات اسلامی کمک نمی‌گیرند، با مشکل خانم جلسه‌ای‌ها روبه رو هستند به طوریکه ما آمادگی لازم برای اعزام افراد متخصص به محافل خانگی داریم که امیدواریم برای جمع شدن برخی بدعت‌گذاری‌ها از تبلیغات اسلامی اطلاعات و کمک دریافت کنند.

وی با بیان اینکه بعد از خانم مقدم، بنده دومین زنی بودم که در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه سخنرانی داشتم، افزود: ۲۲دی‌ماه نیز این سخنرانی انجام خواهد گرفت.

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگی دینی استان خاطرنشان کرد: اعضای جمعیت دارای مدارک بالای کارشناسی ارشد بوده و مقالات و گزارش‌های ثبت جهانی دارند و شهرستان‌های جلفا، مرند، هشترود و مراغه در این امر فعال هستند.

 وی بیان کرد: جمعیت بانوان فرهیخته با همکاری ستاد دیه کمک زیادی برای آزادی زنان کرده است و قطع به یقین هیچ زنی در زندان نیست که با مسئله مالی از جمله چک برگشتی و غیره در زندان باشد و ما نتوانیم برای آزادی آنها کمک کنیم.

ایجاد مرکز مطالعاتی زنان در بیت ائمه جمعه

پیرسمساری به حضور جمعیت بانوان فرهیخته استان در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اشاره کرد و گفت: با همکاری آموزش و پرورش استان، مراسم جشن تکلیف برای ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان با اهدای دو پک معنوی و بهداشتی در ۱۹ آذرماه برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دیدار با نمایندگان مجلس، استاندار آذربایجان‌شرقی، برگزاری برنامه فجر چهلم و فجر فاطمی از دیگر برنامه‌های پیش‌روی جمعیت است.

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگی دینی استان در پایان به حضور خود در اجلاس اخیر وحدت اشاره کرد و گفت: در این اجلاس ۶ زن از کشور حضور داشتند که یکی از آنها بنده بودم که ثمرات و برنامه‌های زیادی داشت.

پیرسمساری اضافه کرد: ایجاد مرکز مطالعاتی راهبردی در بیت امام جمعه در حوزه بانوان از ثمرات این اجلاس بود که در سراسر کشور ایجاد خواهد شد. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر