کد خبر: 936627
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی :
مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت:۴۰ درصد از شرایط استانداردی که کودکان باید از مهدکودک‌ها استفاده کنند، فاصله داریم.

محسن ارشدزاده با تأکید بر وجود ۵۰۰ مهدکودک در شهرهای استان اظهار کرد: در کنار مهدکودک‌های موجود در شهرهای استان، ۵۰۰ مهد کودک روستایی نیز در روستاها وجود داشته و مجموعا ۵۰ هزار نفر کودک در طول سال از دوره‌ها و برنامه‌های آموزشیمهدکودک‌ها استفاده می‌کنند.    

وی افزود: غیردولتی و خصوصی بودن مهدکودک‌ها موجب اشتغال 3 هزار و 500 تا 4 هزار نفر از جوانان، فارغ‌التحصیلان و افراد جویای کار شده و علاوه بر این ۵۰ هزار کودک از برنامه‌های آموزشی، رفاهی و سرگرمی بهره‌مند می‌شوند.

ارشدزاده اظهار کرد: علاوه بر تلاش در جهت اینکه تعداد بیشتری از کودکان از مهدکودک‌ها استفاده می‌کنند ولی با این همه مهدهای کودک زیر نظر بهزیستی، آمادگی و پیش دبستانی‌هایی که توسط آموزش و پرورش راه‌اندازی شده، تنها  ۲۵ درصد کودکان حائز استفاده از مهدکودک هستند.

وی، یکی از شاخص‌های توسعه‌‌یافتگی هر کشور را استفاده ۷۰ درصدی کودکان از مهدکودک‌ها و برنامه‌های آموزشی دانست و تصریح کرد: ۴۰ درصد از شرایط استاندارد استفاده از مهدکودک‌ها فاصله داریم و توسعه‌مهدکودک‌ها از نظر کمی و کیفی مورد نیاز بوده به این‌گونه که کیفیت و استاندارد محتوای آموزشی مهدهای‌کودک مورد تأیید کمیته‌ تعیین محتوا در سازمان قرار می‌گیرد. 

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: تمام محتوای آموزشی مورد استفاده‌ مهدکودک‌ها و عملکرد آموزش و پرورش برای تدوین کتاب‌های آموزشی مورد بررسی کمیته قرار گرفته و به صورت مشترک مورد استفاده قرار می‌گیرد، علاوه بر موارد گفته شده مهدکودک‌ها هر ساله توسط گروه ارزشیابی تشکیل شده از همکاران و کارشناسان بهزیستی و کانون همیاری مهدکودک‌ها درجه‌بندی و ستاره‌بندی می‌شود.

وی افزود: مهدهای بی‌ستاره، یک ستاره، دو ستاره و سه ستاره نحوه‌ درجه‌بندی مهدکودک‌هاست که درجه‌بندی بر میزان شهریه‌ دریافتی از کودکان تأثیر دارد، با تمام این فعالیت‌های انجام گرفته، درصدد هستیم که مهدکودک‌ها به شرایط استاندارد و قابل قبولی در استان دست یابند از این لحاظ، محتوای آموزشی، فضاهای فیزیکی، ارزشیابی و پایش مهدهای کودک حالت رقابتی داشته و همواره تلاش می‌کنند با همدیگر رقابت کرده و درجه‌ خود را بالا ببرند. 

ارشد‌زاده با تأکید بر اینکه به دنبال شهری دوستدار سالمند و معلول هستیم، ادامه داد: کلان‌شهر تبریز به‌طور کامل و مطلوب شهر دوستدار سالمند و معلول نیست و هنوز مشکلات اساسی و جدی وجود دارد.

وی گفت: بحث مربوط به شهر دوستدار کودک نیز همچنین مشکلاتی را به همراه دارد، فضاهای تفریحی، فضاهای بازی، بحث‌های ترافیکی و عبور و مرور کودکان از جمله‌ این مشکلات است که شهری مطلوب و ایده‌آل برای کودکان نبوده و از لحاظ مناسب‌سازی فضاهای شهری، امکانات و خدمات مورد نیاز برای سالمندان و معلولان ندارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر