کد خبر: 936653
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
معاون ورزش قهرمانی وزارت وزش و جوانان اعلام کرد تکلیف روسای فدراسیون های والیبال و کاراته تا پایان هفته مشخص می شود و بنی تمیم نیز می تواند در انتخابات کشتی شرکت کند.
 
محمدرضا داورزنی

جوان آنلاین: محمدرضا داورزنی در مورد تعیین تکلیف روسای بازنشسته فدراسیون های والیبال و کاراته  و بازنشسته‌های دو باشگاه پرسپولیس و استقلال بیان کرد: تا پایان این هفته تکلیف مشخص می شود. دوستان یا به استناد قانون می توانند بمانند که باید گواهی لازم را از نهادهای مربوطه بگیرند یا اگر مشکل حل نشود باید بروند. ما امیدواریم مسئله حل شود و به استناد ماده 60 قانون ایثاگری به کارشان ادامه بدهند در غیر این صورت اگر مسئله حل نشود، ما سرپرست برای این فدراسیون ها تعیین می کنیم. در مورد باشگاه ها نیز مجمع  و هیات مدیره باید تکلیف بازنشسته های خود را مشخص کنند.

داورزنی در پاسخ به این پرسش که سرپرست حق شرکت در انتخابات را دارد یا خیر، تصریح کرد: ما به فدراسیون هایی که سرپرست دارند به جز کشتی این بحث را مطرح کردیم که در انتخابات شرکت نکنند.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه بنی تمیم می تواند در انتخاب کشتی شرکت کند، گفت: بله می تواند. حضور سرپرست در انتخابات منع قانونی ندارد اما با فدراسیون هایی که برایشان سرپرست تعیین کردیم که عموما هم از بیرون از آن رشته ورزشی آوردیم. به نوعی توافق سازمانی کردیم که برای انتخابات نامزد نشوند و انتخابات کاملا دموکراتیک باشد.

داورزنی در مورد برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی تا پایان سال نیز گفت: ما تمام تلاشمان را می کنیم که مجمع فدراسیون کشتی در کوتاه ترین زمان انجام شود.از سرپرست فدراسیون هم خواسته ایم برنامه های جاری فدراسیون را دنبال کند و اعزامی لغو نشود. علاوه بر این مقدمات برگزاری مجمع انتخاباتی را هم فراهم کند و تکلیف هیات هایی که سرپرست دارند را روشن کنند. تا چند روز آینده نیز تکلیف روسای بازنشسته هیات ها هم مشخص می شود.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این پرسش که بالاخره روسای هیات ها بازنشسته هستند یا خیر، تصریح کرد: دوستان در سازمان بازرسی به استناد یک تبصره در ماده 15 اساسنامه فدراسیون های ورزشی اعلام کردند تمام قوانین حاکم بر فدراسیون ها برای هیات ها هم هست. ما سال گذشته جلسات متعددی داشتیم که این تبصره  از اساسنامه جدید فدراسیون های ورزش حذف شود. چون اگر ریاست هیات ها شغل محسوب شود، با توجه به تعداد زیاد هیات های استانی و شهرستانها بارمالی زیادی برای دولت خواهد داشت.

از طرف دیگر کمیسیون اجتماعی مجلس از دیوان محاسبات کشور در این مورد سوال کرده بود که معاون حقوقی دیوان محاسبات پاسخ داد که با توجه به ماهیت کار هیات ها، اشتغال افراد  بازنشسته در هیات های ورزشی منع قانونی ندارد. این اختلاف نظر وجود دارد و قرار است نشستی را داشته باشیم و کار حقوقی شود. تا چند روز آینده تکلیف آن مشخص می شود. خود وزارت ورزش خواهان این است که از ظرفیت های مختلف در هیات ها استفاده کند چون افراد در هیات ها افتخاری کار می کنند.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار