کد خبر: 936673
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴
گفت و گو "جوان آنلاین" با رئیس ورزش نیروهای مسلح  در پی قهرمانی تکواندوکاران در سیزم برزیل
پرونده بیست و چهارمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی ارتش‎های جهان با کسب ۳ مدال طلا و یک برنز و عنوان قهرمانی و اهتزاز پرچم ایران در رویودوژانیرو بسته شد. تیم روسیه با دو مدال طلا، یک نقره وسه برنز نایب قهرمان شد و تیم ملی چین با یک مدال طلا، سه مدال نقره و یک برنز درجایگاه سوم ایستاد. مراکش نیز با یک طلا و یک برنز در جایگاه چهارم این دوره از مسابقات ایستاد. 

سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : پرونده بیست و چهارمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی ارتش‎های جهان با کسب ۳ مدال طلا و یک برنز و عنوان قهرمانی و اهتزاز پرچم ایران در رویودوژانیرو بسته شد. تیم روسیه با دو مدال طلا، یک نقره وسه برنز نایب قهرمان شد و تیم ملی چین با یک مدال طلا، سه مدال نقره و یک برنز درجایگاه سوم ایستاد. مراکش نیز با یک طلا و یک برنز در جایگاه چهارم این دوره از مسابقات ایستاد. 

امیر سرتیپ دوم سید کمال پیمبری رئیس اداره ورزش و آمادگی جسمانی نیروهای مسلح در گفت وگو با "جوان آنلاین"درباره قهرمانی تیم تکواندو در رقابتهای قهرمانی ارتش‎های جهان گفت: بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی ارتش‌های جهان ۲۰۱۸ در ۸ وزن و دو گروه مردان و زنان با حضور ۲۵ کشور به میزبانی "ریو دو ژانیرو" برزیل آغاز که ما در این دوره در ۸ وزن فقط مردان شرکت کردیم که خدا را شکر توانستیم با کسب ۳ مدال طلا و یک برنز با قهرمانی تیم ایران به پایان رسید . با قهرمانی که ما دراین دوره کسب کردیم موفق شدیم برای سومین دوره متوالی عنوان قهرمانی این دوره از رقابت ها را به نام خود ثبت نماییم. در ادامه تیم روسیه و چین هم دوم و سوم شدند.

وی افزود: با توجه به تقویم ورزشی سیزم ما یک دوره مسابقات انتخابی در سطح نیروهای مسلح برگزار کردیم که نفرات برتر در اردوی زیر نظر سرمربیتیم ،  تمرینات شان را پیگیری کردند و با توجه به این که تیم های خوبی از کره و چین حضور یافته بودند ،اما تیم ما با شایستگی توانست با اقتدار عنوان قهرمانی را کسب کند.

رئیس اداره ورزش و آمادگی جسمانی نیروهای مسلح اظهار افزود: دراین دوره در روز نخست رقابت‌ها ما دو نماینده در اوزان ۵۸- و ۸۰- کیلوگرم  داشتیم که مقابل رقبای خود به روی شیاپ‌چانگ رفتند که کاظمی مقتدرانه در مبارزه اول و دوم خود با نتیجه مشابه ۲۰ بر صفر به ترتیب "کارلوس رودریگوئز" از اکوادور و "باراک الراشدی" از کویت را شکست داد. در سومین مبارزه‌اش نیز "الکسی رودنیک" روس را ۱۷ بر ۶ از پیش رو برداشت و فینالیست شد. کاظمی در مبارزه فینال "یوشوای لیانگ" تکواندوکار چینی را نیز با حساب ۳۱ بر ۲۶ مغلوب کرد و بر روی سکوی قهرمانی ایستاد و پرچم کشورم عزیزمان را به اهتزاز درآورد.دیگر نماینده کشورمان هر دو دو مبارزه ابتدایی پیروز شد اما در ادامه نتیجه را به حریف آلمانی وگذار کرد تا از گردونه رقباتها حذف شود.در روز دوم در وزن ۵۴- کیلوگرم، حمیدرضا صدری در گام نخست مقابل "خالد اوئرتانی" از تونس قرار گرفت که با حساب ۲۳ بر ۲ به برتری رسید. او در دومین دیدار خود نیز "ادوارد اسپینوسا" از دومینکن را با نتیجه ۲۰ بر ۱۱ شکست داد و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. او در این مرحله هم‌ موفق شد با نتیجه ۳۱ بر ۱۳ "پائولو سوزا" تکواندوکار کشور میزبان(برزیل) را از پیش رو برداشته و به دیدار پایانی راه یابد. صدری در مبارزه فینال وزن اول موفق شد "عبدالله یحیی" از کشور عربستان را با نتیجه ۱۳ بر صفر شکست دهد تا با کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها، دومین طلای ایران در این‌ مسابقات‌ را نیز ثبت کند.اما دومین تکواندوکار ایران ،عرفان حیدری در وزن ۸۷- کیلوگرم بود که از کسب مدال بازماند. در روز سوم مبارزات اوزان ۶۸- و ۸۷+ امیرمحمد بخشی سومین طلای ایران در این رقابت‌ها را کسب کرد اما  محمدرضا اینانلو از دور رقابت‌ها کنار رفت.

امیر پیمبری با اشاره به اینکه قهرمانی دور از ذهن نبود اظهار داشت: در این دوره به غیر از قهرمانی از سوی کمیته برگزاری مسابقات، رضا صدری به عنوان بهترین تکواندوکار و محمد رضا زوار به عنوان بهترین مربی انتخاب و معرفی شدند. ما همواره نعامل خوبی با فدراسیون تکواندو و عمدتا وزرات ورزش داریم.همیشه سعی کرده ایم در مسابقات از مشورت آنها استفاده کنیم.سعی داریم همیشه در جلسات ماهیانه در جهت پیشبرد ورزشی نیروهای مسلح بهترین استفاده را ببریم ضمن این که این تعاملات دوسویه است. در مسابقات آسیایی جاکارتا ما هم تعامل خوبی با انها داشتیم و اجازه دادیم برخی ملی پوشان سرباز و کادر در مسابقات شرکت کنند. در کل این قهرمانی خیلی دواز ذهن نبود چرا که ما با توجه به پتانسیل تکواندوکاران این قهرمانی را پیش بینی کرده بودیم.

وی با اشاره به اینکه سال آینده در رقابتهای المپیک سیزم حضوری قدرتمند خواهیم داشت افزود: المپیک سیزم سال آینده در کشور چین برگزار می شود و انشاله از ۲۷ رشته ای که درالمپیک سیزم وجود دارد ، تیم نیروهای مسلح در ۱۴ رشته مدال آور شرکت خواهد کرد. استارت کار زده شده و تیم ها بر اساس مدال آوری ، حضوری مقتدرانه خواهند داشت.سعی داریم در این دوره بهترین نتیجه ممکن را کسب و روی سکوی المپیک سیزم قرار گیریم.

رئیس اداره ورزش و آمادگی جسمانی نیروهای مسلح در پاسخ به "جوان آنلاین"مبنی بر اینکه آیا نیروهای مسلح  خواهان میزبانی المپیک سیزم است اظهار داشت: ببیند ما تا به امروز میزبانی های خوبی در رشته های مختلف ورزشی سیزم داشته ایم . چند روز پیش مسابقات تیروکمان نظامیان جهان را در تهران میزبانی کردیم. پیش ازاین مسابقات والیبال را هم برگزار کرده بودیم و با این مقوله آشنایی کامل داریم اما المپیک با توجه به این که در ابعاد بزرگتری باید برگزار شود قطعا برنامه ریزی خاصی را می خواهد .باید بررسی کرد آیا نیروهای مسلح تمایل دارد ، میزبان المپیک سیزم باشد یا  خیر.انشاله در صورت تصویب حتما در المپیک سیزم چین درخواست میزبانی را ارائه خواهیم کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار