کد خبر: 936755
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۲
در همان روزی که نامه رئیس‌جمهور امریکا به همتای پاکستانی‌اش و درخواست کمک از او برای مذاکره با طالبان علنی شد، نخست‌وزیر سابق پاکستان ضمن انتقاد از عملکرد حزب تحریک انصاف پاکستان گفته که به نظر نمی‌رسد حکومت عمران خان دوام چندانی داشته باشد.
در همان روزی که نامه رئیس‌جمهور امریکا به همتای پاکستانی‌اش و درخواست کمک از او برای مذاکره با طالبان علنی شد، نخست‌وزیر سابق پاکستان ضمن انتقاد از عملکرد حزب تحریک انصاف پاکستان گفته که به نظر نمی‌رسد حکومت عمران خان دوام چندانی داشته باشد.
دونالد ترامپ به تازگی در نامه‌ای به نخست‌وزیر پاکستان خواستار کمک اسلام‌آباد در حل آشفته‌بازار افغانستان و آوردن رهبری طالبان به پای میز مذاکره شد. عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان نیز روز شنبه در جمع روزنامه‌نگاران ارشد در پاسخ به این درخواست تأکید کرد اسلام‌آباد آماده ایفای نقش خود برای پایان دادن به این بحران طولانی است. عمران خان همچنین گفت، پیش‌تر پاکستان در شرایطش با امریکا موضعی تأسف‌آمیز داشت، اما دولت تحریک انصاف موضعی کاملاً آشکار دارداین در حالی است که به گفته آصف علی زرداری شیوه حکومت حزب تحریک انصاف نشان می‌دهد که آن‌ها تجربه اداره کشور را ندارند. زرداری گفته است: «به نظر نمی‌رسد حکومت عمران خان دوام چندانی داشته باشد و احتمالاً به زودی شاهد سقوط حکومت او خواهیم بود». زرداری ضمن انتقاد از عملکرد حزب تحریک انصاف گفت: آن‌ها نه بر مسائل اقتصادی کنترلی دارند و نه توانسته‌اند سیاست خارجی را بهتر کنند، صرفاً با مطالعه دو کتاب نمی‌توان یک کشور را اداره کرد. رئیس‌جمهور سابق پاکستان افزود: تنها در دوران حکومت حزب مردم بود که هیچ کس به جرم اعتراض‌های سیاسی به زندان نیفتاد و همه آزادی بیان داشتند. این سیاستمدار برجسته پاکستان اضافه کرد: من در دوران حکومت خود فعالیت پارلمان را گسترش دادم و همین باعث شد تا ساده‌ترین افراد جامعه اینک بر کرسی ریاست جمهوری تکیه بزنند. آصف علی زرداری اظهار داشت: ما به زودی بازهم به صحنه قدرت باز می‌گردیم و حق مردم را بازخواهیم ستاند.

رزمایش مشترک با چین و روسیه
پاکستان و روسیه در حال برگزاری رزمایش دریایی موسوم به «مون سون» در شمال دریای عرب هستند که هدف از آن همکاری برای استفاده از ظرفیت مشترک برای افزایش توان دفاعی بیان شده است. نیروی دریایی پاکستان اعلام کرد همکاری برای استفاده از ظرفیت‌های مشترک برای افزایش توان نظامی یکی از اهداف مهم برگزاری رزمایش مشترک با روسیه است. برای انجام این رزمایش دو ناو جنگی پیشرفته روسیه از بندر کراچی مانور نظامی مشترک با پاکستان را آغاز کردند. همزمان، رزمایش هوایی مشترک پاکستان و چین موسوم به «شاهین ۷»‌با هدف ارتقای توان نظامی و صلح و ثبات منطقه آغاز شد. نیروی هوایی پاکستان اعلام کرد دسته‌هایی از نیروی هوایی چین برای شرکت در رزمایش مشترک وارد این کشور شده‌اند و تمرین‌های نظامی تا ۲۳ دسامبر ادامه می‌یابد. در این رزمایش هوایی، جنگنده‌ها و بمب افکن‌ها و سیستم‌های واکنش سریع و هواپیما‌های آواکس نیروی هوایی ارتش چین توان دفاعی خود را به نمایش می‌گذارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار