کد خبر: 936774
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
رئیس دانشگاه تبریز:
رئیس دانشگاه تبریز با بیان اینکه مسوولان و دستگاه‌های ذی‌ربط باید برای حل برخی مشکلات معیشتی موجود معلولان جامعه کشورمان که در حال حاضر با آن روبه‌رو هستند، با ایجاد سازوکار مناسب بیش از اینها تلاش کنند، گفت: معلولان افرادی توانمند با ظرفیت‌های بالا هستند و از این رو ضروری است بیش از اینها به آنها توجه کرد.

 میررضا مجیدی در آیین گرامیداشت روز جهانی معلولان و تجلیل از معلولان در دانشگاه تبریز ضمن تبریک این روز اظهار داشت: این روز بهترین بهانه برای تقدیر و ستایش از فعالیت‌های این افراد و به ویژه آشنا شدن خود معلولان نسبت به حقوق مادی و معنوی خودشان و ارائه راه‌کارهای لازم برای رفع موانع و مشکلات موجود است.

به گفته وی در حال حاضر در کشورمان از این قشر در حوزه‌های مختلف افراد، نخبگان و هنرمندان توانمند و با استعدادی داریم که در حرفه خود موفق‌تر از افراد سالم هستند که معلولان باید به خودشان افتخار کنند.

معلولان افرادی توانمند با ظرفیت‌های بالا هستند

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه معلولیت، محدودیت نیست، خاطرنشان کرد: معلولیت هچ وقت برای معلولان محدویت به بار نیاورده که نمونه بارز این مسئله فعالیت صادقانه همراه با موفقعیت شما در دانشگاه است.

مجیدی در ادامه با تاکید بر اینکه شما معلولان با وجود مشکلات جسمی و حرکتی دارای توانمندی‌ها و معلولان افرادی توانمند با ظرفیت‌های بالا و زیادی هستید، تصریح کرد: برخی انسان‌ها با وجود اینکه دارای ظاهر سالمی دارند، اما از درون از مشکلات عدیده روحی و عصبی رنج می‌برند و از این رو باید شکرگزار خدواند متعال بود.

به گفته وی شما کارکنان معلول باید به خود افتخار کنید که در دانشگاه تبریز مشغول به فعالیت هستید، چرا که اگر امروزه از این دانشگاه در عرصه‌های مختلف به افتخار یاد می‌کنند، به خاطر تلاش همه دانشگاهیان و در رأس آنها شما همکاران معلول است.

 بر پایه همین گزارش، در این مراسم تنی چند از معلولان به ارائه مسائل و مشکلات خود پرداخته و تقاضای راهکارهای قانونی برای این امور کردند که در ادامه رئیس دانشگاه تبریز قول مساعد دادند که در حد توان در این راستا  حمایت‌های لازم صورت گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر