کد خبر: 936838
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
یک عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت نسبت به تکمیل پروژه عظیم شبکه ملی اطلاعات غفلت کرده و از آن حمایت نمی‌کند.

جوان آنلاین: ابوالفضل ابوترابی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) با اشاره به جنگ پیچیده فعلی ایران گفت: امروز دشمن با جنگ روانی بسیار پیچیده با عنوان جنگ «مخلوط شن و ماسه» در حال از بین بردن تمام دستاورد‌های مهم نظام است. دشمن با ابزار مدرن به خصوص پیام‌رسان‌های خارجی سعی در ناامیدی مردم و حذف تمام دستاورد‌های مهم نظام دارد، یعنی با مخلوط کردن انبوه اخبار دروغ با تعداد کمی اخبار درست به اهداف خود می‌رسد.

وی خطاب به رییس جمهور افزود: تا کی ما باید در این فضای مسموم مجازی شیمیایی، شهید و مجروح بدهیم. مقام معظم رهبری بار‌ها در خصوص حفظ امنیت ملی صحبت کرده‌اند. شما شخصا نسبت به تکمیل پروژه عظیم شبکه ملی اطلاعات غفلت کرده و از پیام رسان‌های داخلی حمایت نمی‌کنید.

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه بر جنگ روانی، دشمن وارد جنگ اقتصادی نیز شده است. ما به لحاظ ساختار‌های غلط قانونی دچار بیماری مزمن اقتصادی شده‌ایم و تا زمانی که مجلس شورای اسلامی و دولت ساختار‌های بنیادی اقتصادی و اداری را اصلاح نکنند وضعیت مملکت اصلاح نمی‌شود.

وی با اشاره به این‌که ۷۰ درصد مشکلات ما اداری، بانکی و داخلی است، گفت: ۹۲ درصد اعتبارات و بودجه سالیانه این ادارات بی‌هیچ منفعتی به هدر می‌رود. ادامه این مسیر امکان‌پذیر نیست. مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین نقش را در اصلاح ساختار بانکی مالی دارد.

ابوترابی با اشاره به پنج طرح اصلاح نظام بانکی، قانون تجارت، مدیریت جامع شهری و روستایی، اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و قانون خدمات کشوری خطاب به لاریجانی، گفت: ما براساس ماده ۱۳۲ آیین‌نامه داخلی به صورت کتبی تقاضای جلسه غیرعلنی برای نحوه رسیدگی به صورت کار جهادی را تقدیم شما کرده‌ایم. انتظار داریم مجلس شورای اسلامی در شرایط فعلی نقش‌آفرینی کند.

نماینده مردم نجف‌آباد با اشاره به جنگ امنیتی دشمن علیه ایران در کنار جنگ اقتصادی و روانی، این جنگ را ناکام خواند و گفت: حسادت و تعجب دشمن در این است که ایران چگونه همچون یک جزیره امن در اقیانوس پرتلاطم ناامن منطقه، امنیت پایدار دارد؟

وی عملکرد جلسات شورای هماهنگی اقتصادی در زمینه زمین زدن غول نقدینگی را راضی‌کننده ندانست و افزود: سوال من از سران قوا این است که حال که همه چیز از جمله نیروی انسانی، نعمت خدادادی نفت و گاز و سایر امکانات وجود دارد، چرا دست روی دست گذاشته و اقدام مناسبی در جذب پول سرگردان مردم برای پیشرفت و اشتغال نمی‌کنند؟ آیا بهتر نیست شورای هماهنگی اقتصادی، دبیرخانه، سخنگو و اجرای احکام داشته باشد؟ چرا سران قوا به امورات خرد مصرح قانون می‌پردازند؟ این‌ها سوالاتی است که باید به مردم جواب داده شود.

این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به ظریف، گفت: چند سال پیش کشتی نجاتی که از طرف صلیب سرخ و هلال‌احمر ایران حامل کمک‌های دارویی بود و به چند مایلی بندر یمن رسیده بود را به درخواست جان کری برگردانیم. من نمی‌دانم که در آن دنیا چگونه می‌خواهید پاسخگوی کودکان یمنی که از گرسنگی و بیماری شهید شدند، باشید؟ اگر آن کشتی به ساحل یمن رسیده بود حصر و تحریم دارویی و غذایی یمن شکسته شده بود.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار