کد خبر: 936928
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی اظهار کرد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: اکنون به جایگاهی رسیده‌ایم که می‌توان گفت: جشنواره‌ی فیلم تبریز به دلیل گستردگی، چشم‌انداز و افقی که ترسیم کرده، ویترین سینمای استان است و این توان را دارد تا در جریان فعالیت‌های سینمایی استان ایجاد کننده‌ی شتاب و تحرک باشد.
محمد محمد‌پور در نشست خبری جشنواره‌ی فیلم تبریز بابه اشاره به حرکت‌های اخیر فعالان سینمایی استان بیان کرد: امسال در تبریز جشنواره‌های متعدد سینمایی از جمله جشنواره‌ی فیلم وحدت، رحمت و مشارکت در جشنواره‌ی فیلم فجر را برگزار کردیم و همچنین جشنواره‌ی فیلم کوتاه افلاکیان در میانه، فیلم کوتاه در کلیبر و جشنواره‌ی فیلم مستند تبریز که برای اولین بار شاهد برگزاری آن در استان بودیم نشان‌دهنده‌ی افق مثبتی است که در این عرصه برایمان ترسیم شده است.
 
وی افزود: تاکید داشتیم این جشنواره به نام تبریز باشد تا بتواند سال‌های سال برند سینمای تبریز باشد.
 
وی اظهار کرد: قطعا استان آذربایجان شرقی از لحاظ نیروی انسانی پتانسیل‌های بالایی دارد و استقبالی که آحاد مردم از تولیدات سینمایی می‌کنند نشان می‌دهد سینمای استان در جهت رشد و بالندگی حرکت می‌کند.
 
محمدپور افزود: امیدواریم با همت فعالان حوزه‌ی سینما، چرخه‌ی رشد این هنر پرشتاب‌تر باشد و جایگاه سینمای استان هر چه بیشتر به درجه‌ای که لایق آن است برسد. 
 
وی با موفق دانستن عملکردجشنواره‌ی قبل بیان کرد: اولین جشنواره‌ی فیلم تبریز با راهیابی ۱۳۰ اثر نشان داد موفقیت لازم را كسب کرده و امیدواریم در دوره‌های بعدی تعداد آثار شرکت‌کننده به مراتب بیشتر باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: اداره‌ كل فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار انجمن سینمایی استان به برگزاری هر چه بهتر این جشنواره کمک می‌کند و در همین راستا هم از بخش خصوصی و هم از سایر دستگاه‌ها به اقتضای مسئولیت‌هایی که دارند دعوت می‌کنم تا در معرفی استان آذربایجان شرقی و قابلیت‌های آن قدم بردارند تا جشنواره بتواند معرف شایسته‌ای برای استان در سطح کشور و حتی جهان باشد.
 
مدیر کل اداره‌ی فرهنگ و ارشاد استان با یادآوری کارکردها و اهداف جشنواره گفت: از کارکردهای مهم جشنواره می‌توان به تسهیل بسترسازی تولیدات سینمایی موثر در استان اشاره کرد و همچنین حمایت از فعالان سینمایی که سرمایه‌های استان هستند از اهداف این جشنواره است.
 
وی ادامه داد: شناسایی پدیده‌ها و استعدادهای نو در سطح استان و ایجاد نشاط در جامعه و خلق انگیزه و امید مضاعف برای سینماگران به منظور تولید آثار بهتر از کارکردهای مهم دیگر این جشنواره است.
 
وی افزود: این جشنواره می‌تواند تولید آثار سینمایی را بهبود بخشد و ذائقه‌ی مردم را جهت‌دهی و هدایت کند. علاوه بر آن نیاز به تولیدات سینمایی را تقویت می‌کند و قابلیت‌های استان در تولید آثار سینمایی را ارزیابی می‌کند.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: یکی از کارکردهای این جشنواره باید آموزش‌دهی و تقویت توانمندی‌های سینماگران استان باشد و بتواند ایجاد ارزش افزوده کند. 
 
محمدپور با تشریح بخش‌های مختلف جشنواره‌ی فیلم تبریز اظهار کرد: بخش آزاد این جشنواره با هدف بها دادن به آثار سینمایی استان معطوف به سینماگران این استان شده‌ است.
 
وی ادامه داد: عنوان بین‌المللی به این جشنواره داده نشده است ولی اگر اثر خارجی با محتوای پرداخت شده به منطقه‌ی آذربایجان شرقی وجود داشته باشد، فضا را برای پذیرش آن باز می‌کنیم. 
 
وی با اشاره به اهمیت حضور بخش خصوصی در فعالیت‌های فرهنگی  افزود: در سال‌های اخیر شاهد تحول‌های مثبتی هم در بخش تولید و هم در بخش اکران بودیم و در آینده‌ی بسیار نزدیک ظرفیت پخش و اکران در استان را بالا می‌بریم.
 
محمدپور اضافه کرد: علاقمندان آثار سینمایی اهمیت بالایی برایمان دارند چون این آثار برای مردم ساخته می‌شود و این جشنواره‌ها باید بتواند ایجاد کننده‌ی سرمایه‌های اجتماعی باشد و امید و نشاط در جامعه بیافریند.
 
وی در مورد بودجه‌ی تخصیص یافته به جشنواره‌ی فیلم تبریز گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای این جشنواره ۱۲۰ میلیون تومان است و امکان افزایش این مبلغ به منظور بهبود نتیجه‌بخشی آن وجود دارد.
 
وی در پایان اظهار کرد: عملکرد بخش رسانه نباید به گونه‌ای باشد که قدم‌های بخش خصوصی را دچار تردید کند، آنچه مبرهن است این است که بخش خصوصی و غیردولتی تجربه‌ی کافی را ندارد ولی باید این توانمندی تقویت شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر