کد خبر: 936991
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
گفت وگوی "جوان آنلاین" با رئیس فدراسیون تیراندازی
اردوی تیم ملی تیراندازی کشورمان در حالی پیگیری می شود که ورزشکاران این رشته همواره با مشکلات نبود سلاح و مهمات مواجه هستند. ورزش‌ متفاوتی که واردات اسلحه و ساچمه آن همیشه جز دغدغه های فدراسیون به حساب می آید.

سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : اردوی تیم ملی تیراندازی کشورمان در حالی پیگیری می شود که ورزشکاران این رشته همواره با مشکلات نبود سلاح و مهمات مواجه هستند. ورزش‌ متفاوتی که واردات اسلحه و ساچمه آن همیشه جز دغدغه های فدراسیون به حساب می آید.

علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی در گفت و گو با "جوان آنلاین" درباره برگزاری اردوی تیراندازان گفت: ما با تمام مشکلاتی که داریم همواره سعی کرده ایم که طبق برنامه ریزی کادر فنی ، اردوها را برگزار و تمرینات انجام شود.این اردو چند روزی است که برگزار شد و ما سعی کردیم از تمام ظرفیت های مان استفاده کامل را ببریم. برای حضور در میادین مهم برون مرزی و کسب سهمیه و مدال باید کار و تلاش کرد، سعی کردیم که ورود به تیم ملی برای همگان میسر باشد و اگر ورزشکاری بتواند شایستگی های خود را به اثبات برساند این شانس را دارد که در اردوی تیم ملی حضور یافته و در صورت تایید کادر فنی افتخار پوشیدن پیراهن مقدس تیم ملی را داشته باشد. امروز در تیم ملی دختری 14 ساله از استان سیستان و بلوچستان به اردوی تیم ملی دعوت شده است که از دل المپیاد استعدادهای برتر ورزشی بیرون آمده است و این جای خوشحالی دارد.

وی افزود: تیراندازی کشورمان ، شرایط خاص دارد و با بسیاری از رشته های دیگر تفاوت بسیار دارد، ما همواره به اقلام مصرفی مانند مهمات و ساچمه نیاز داریم و از سویی دیگر در بعد قهرمانی نیازمند تهیه سلاح حرفه ای و به روز دنیا هستیم که شرایط مالی خاصی را می طلبد. شرایط مالی که در حال حاضر تهیه آن کار آسانی نیست. 

رئیس فدراسیون تیراندازی در ادامه اظهار داشت: ما همواره در مسابقات نتایج بسیار خوبی کسب کرده ایم و اگر می خواهیم این روند ادامه داشته باشد و جزو تیم های مدعی باشیم باید با آنها رقابت تنگاتنگ داشته باشیم. رقابتی که اگر حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نباشد برای ما خیلی سخت خواهد بود. ما باید در تامین نیازهای ملی پوشان خود عملکردی موفقی را نشان دهیم و فدراسیون تمام تلاش خود را برای این مهم به کار گرفته است.

عضو هیات اجرایی فدراسیون جهانی تیراندازی یادآور شد: نگاه جهان به فدراسیون تیراندازی ایران و شرایط کنونی، نگاه خوب و مثبتی است و با همین نگرش موفق شدیم کرسی جهانی را در هفته گذشته به دست آوریم. ما هیچ گاه از کوشش و تلاش برای موفقیت تیراندازی دست بر نخواهیم داشت اما باید کمی انصاف داشت و با واقعیت ها به موضوع نگاه کرد.

دادگر درباره رویدادهای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو گفت: برای ورود با المپیک توکیو باید در ۹ دوره از رقابتها شرکت کنیم .سعی می کنیم در تمامی این مسابقات حضور داشته باشیم فقط احتمال دارد در مسابقاتی که در کشور مکزیک برگزار خواهد شد به خاطر بعد مسافت و خستگی زیاد ، شاید نتوانیم حضور داشته باشیم اما قطعا در بقیه رقابتها حضوری قدرتمندانه خواهیم داشت تا انشاله کسب سهمیه حاصل شود.  ما برای اینکه بتوانیم موفق شویم باید همواره در تمرینات روز به روز پیشرفت خوبی داشته باشیمو در حال حاضر هزینه یک ورزشکار روزانه شاید به ۵۰۰ هزار تومان برسد و رقم بسیار سنگینی است.

وی در پاسخ به "جوان آنلاین" مبنی بر حضور مربیان خارجی گفت: حضور مربیان خارجی در ایران و بهره مندی از دانش آنها خوب است اما شرایط مالی ما خیلی اجازه ورود به این موضوع را نمی دهد.البته با السکاندر سماکین در تپانچه قراردادش را  تا عید نوروز تمدید کنیم ولی در کل سعی داریم با توجه به افزایش هزینه های ارزی از مربیان داخلی بهره لازم را ببیریم.

رئیس فدراسیون تیراندازی در مورد اهمیت کسب کرسی جهانی در اجلاس جهانی تیراندازی نیز گفت: من در این انتخابات ۱۵۰ رای آوردم .ما هرچقدر بتوانیم کرسی داشته باشیم به نفع ما خواهد بود. بی شک این کرسی ها باعث می شود تا نگاه دنیا را نسبت به تیراندازی ایران عوض شود.

دادگردر خاتمه با اشاره به اینکه تامل خوبی با وزارت دفاع برای ورود سلاح داشتیم اظهار داشت: درخصوص تامین مهمات ما جلسات زیادی را با وزارت دفاع داشتیم. ابتدا مخالف های زیادی درباره ورود سلاح داشتند اما بعدا که مشخص شد این سلاح ها ورزشی هستند قبول کردند که سلاح ورزشی وارد شود. در خصوص تولیدات داخلی هم با وزارت دفاع صحبت کردیم و قول داده اند حداقل ها تامین شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار