کد خبر: 937018
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۲
نویسنده کودک و نوجوان گفت: با از بین رفتن انحصار حوزه ادبیات کودک و نوجوان پس از انقلاب، فضای خوبی برای تولید فکر آغاز شد.
محمد میرکیانی، نویسنده کودک و نوجوان در خصوص داستان‌های کودک و نوجوان پس از انقلاب اسلامی گفت: پس از انقلاب اسلامی و از آغاز دهه ۶۰ بود که فضای خوبی برای تولید فکر و فرهنگ آغاز شد و انحصار از حوزه ادبیات کودک و نوجوان برداشته شد. وی افزود: قبل از انقلاب اسلامی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دو ناشر خصوصی و یک ناشر مذهبی در زمینه ادبیات کودک و نوجوان فعالیت می‌کردند.
میرکیانی با اشاره به اینکه ادبیات کودک و نوجوان در دوران قبل از انقلاب از نظر سطح هنری پایین بود، اظهار داشت: ناشران در شهرستان به صورت پراکنده در زمینه ادبیات کودک و نوجوان فعالیت می‌کردند. پس از انقلاب به دلیل اهمیتی که کار کودک و نوجوان در کشور پیدا کرده بود مجموعه‌های فعال در زمینه کودک و نوجوان افزایش یافتند. وی با بیان اینکه تعداد زیادی از نویسندگان کودک و نوجوان در عرصه این ادبیات ظهور کردند، گفت: ناشران کودک و نوجوان در کشور گسترده شدند و انحصار کتاب‌های کودک و نوجوان از یک ناشر برداشته شد. این نویسنده کودک و نوجوان ادامه داد: انتشاراتی مانند امیرکبیر پیش از انقلاب در زمینه ادبیات کودک و نوجوان فعالیت می‌کرد، اما این فعالیت کم بود و چندان گسترده نبود. وی با اشاره به اینکه پس از دهه ۶۰ ناشران وارد عرصه کودک و نوجوان شدند، بیان کرد: خانواده‌ها پس از دهه ۶۰، برای کتاب کودک اهمیت زیادی قائل شدند. برخی کتاب‌ها با بن‌مایه‌های مذهبی گسترش پیدا کرد وکتاب‌هایی درباره استقلال‌طلبی ایرانیان در حوزه کودک نوشته شد و نگارش کتاب‌هایی با این موضوع به شدت رونق پیدا کرد. میرکیانی گفت: نگارش کتاب‌هایی درباره مبارزه با ظلم و اشرافی‌گری و برپایی عدالت در جامعه در حوزه کودک و نوجوان بسیار گسترده شد و پرداختن به داستان‌های دفاع مقدس و ژانر‌های دفاع مقدس در آثار کودک و نوجوان پس از انقلاب اسلامی دیده می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار