کد خبر: 937069
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه کاهش عاطفه یکی از معضلات مهم جامعه است، گفت: مادر قلب خانواده و کالبد جوامع است که می‌تواند پیوند دهنده عواطف باشد.

محمدرضا پورمحمدی در آیین نکوداشت مقام والای مادر در تالار معلم تبریز، اظهار داشت: سعادت بشر در دستان مادران است و مادر می تواند عاطفه ها و پیوندها را در بین افراد جامعه تقویت کند. 
وی با اشاره به اینکه جوامع امروزی دچار گسست و جدایی نسلی شده است، بیان کرد: فاصله جوانان از خانواده ها افزایش یافته بر این اساس باید برای تقویت نهاد خانواده در جهت کاهش آسیب های اجتماعی تلاش کنیم. 
پورمحمدی همچنین با اشاره به شاخص های سواد از دیدگاه یونسکو و تاثیر مادر به عنوان عامل تحرک و سلامت جامعه گفت: اکنون سواد در واقع توانایی خواندن و نوشتن نیست بلکه توانایی برقراری رابطه عاطفی سواد محسوب می شود و این توانایی را مادران به بهترین نحو دارند به طوری که می توانند جامعه را سمت و سو داده و ارتباط موثری را با فرزندان برقرار کنند. 
وی ادامه داد: در شاخص های جهانی، افرادی که توانایی آموزش آموخته های خود را دارند و دارای سواد مالی هستند و به حقوق و تکالیف متقابل آشنا می باشند با سواد محسوب می شوند. 
وی ادامه داد: اکنون سواد رسانه ای نیز به عنوان مهمترین نیاز روز افراد شناخته شده که به توجه ویژه نیاز دارد چون در واقع جامعه بدون سواد رسانه ای بی سواد است. 
استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: برقراری ارتباط در دنیای امروز مورد تاکید است و کسانی که شاخص های یاد شده سواد را داشته باشند به مراتب بالا دست می یابند. 
رییس بنیاد فرهنگی بین المللی «مادر» نیز در این آیین گفت: اگر علم و دانشگاه پیشقراول توسعه نباشد، شکست خواهیم خورد. 
غلامرضا محمدی بیان کرد: مادران جامعه در توسعه علمی جامعه بسیار دخیل هستند.
وی افزود: فاصله جوانان با خانواده موجب افزایش آمار طلاق و بزه در جامعه شده که البته مادران به عنوان هدایتگران فرزندان قادر به تضمین سلامت جوامع هستند. 
نخستین آیین 2 سالانه نکوداشت مقام والای مادر در آذربایجان شرقی توسط بنیاد فرهنگی بین المللی مادر و اداره کل امور بانوان استانداری با تجلیل از 14 مادر نمونه این استان با حضور مادران شهیدان والا مقام در تالار معلم تبریز برگزار شد. 
تجلیل از مادر شهیدان صبور که سه شهید والامقام را در دامن پاکشان تربیت کردند، مادر شهید عدالت اکبری، همسر شهید منتظر باویل و تجلیل از دکتر سودابه داوران استاد شیمی و محقق تبریزی که به عنوان یکی از برندگان چهارمین دوره جایزه کمک به علوم و فناوری نانو در سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) برگزیده شد، از جمله تجلیل شوندگان هستند. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر