کد خبر: 937095
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
یک منبع در دولت مستعفی یمن اعلام کرد که دستور کار این دور از مذاکرات، حل و فصل ۶ موضوع مورد اختلاف بین طرفین، از جمله بندر «الحدیده» است.
جوان‌آنلاین: مذاکرات صلح یمن، روز گذشته با حضور هیات‌های جنبش «انصارالله» و دولت مستعفی «عبد ربه منصور هادی»، در سوئد و با نظارت سازمان ملل آغاز شد.

یک منبع در دولت مستعفی منصور هادی، که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد در این دور از مذاکرات، شش موضوع مورد اختلاف روی میز است. نخست: آزادی اسراء و زندانیان هر دو طرف و دوم: تسهیل ورود کمک‌های انسانی به متضررین در تمامی مناطق کشور.

اما سومین موضوع، که پیچیده‌تر به نظر می‌رسد، در ارتباط با اوضاع نظامی در شهر «الحدیده»( غرب یمن)، و عقب‌نشینی انصارالله از بندر این شهر است. این منبع توضیحات بیشتری در این‌باره نداده است.

وی افزود، چهارمین موضوع عقب‌نشینی انصارالله از محاصره شهر «تعز»( جنوب غرب یمن) است.

به گفته منبع مذکور، پنجمین محور مذاکرات سوئد در ارتباط با بانک مرکزی است که بین دو طرف تقسیم شده، یک بخش آن در صنعا، تحت کنترل انصارالله قرار دارد و بخش دوم آن در عدن، پایتخت خودخوانده دولت مستعفی عبد ربه منصور هادی.

ششمین موضوعی، که روی میز مذاکرات سوئد است، ازسرگیری پروازها در فرودگاه بین‌المللی صنعا است که ائتلاف متجاوز سعودی، آن را از آگوست 2016 به محاصره خود درآورده است.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار