کد خبر: 937192
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶
در حالی که چند روز پیش اعلام شد کوین هارت کمدین سرشناس امریکایی مجری مراسم اسکار نودویکم خواهد بود، وی را به خاطر توئیت‌های قبلی‌اش علیه همجنس‌گرا‌ها مجبور کردند از اجرای مراسم اسکار کناره‌گیری کند.
مصطفی شاه‌کرمی
در حالی که چند روز پیش اعلام شد کوین هارت کمدین سرشناس امریکایی مجری مراسم اسکار نودویکم خواهد بود، وی را به خاطر توئیت‌های قبلی‌اش علیه همجنس‌گرا‌ها مجبور کردند از اجرای مراسم اسکار کناره‌گیری کند.
چندین سال است که برپایی و اجرای مراسم اسکار در هر دوره تحت تأثیر موضوعی به جنجال کشیده می‌شود. پس از چندین سال اعتراض به عدم حضور جدی رنگین پوستان، اقلیت‌های نژادی و حضور زنان در جریان مراسم آکادمی اسکار ظاهراً قرار است امسال هم، جنجال و حواشی تازه‌ای دامن این مراسم را بگیرد.
یکی از تازه‌ترین حواشی و اتفاقات جنجالی در اسکار نود و یکم به انتخاب «کوین هارت» هنرپیشه سیاهپوست امریکایی به عنوان مجری اصلی مراسم اسکار مربوط می‌شود؛ انتخابی که مسئولان برپایی مراسم و آکادمی اسکار مایل بودند با چنین اقدام سنگینی بار اتهام وجود برخی گرایشات نژاد پرستانه و فاشیستی در این آکادمی را تا حدودی سبک‌تر کنند. کوین هارت آنقدر از انتخابش به عنوان مجری اصلی مراسم اسکار هیجان زده و خوشحال شد که در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی نوشت: «سال‌ها از من پرسیده می‌شد که آیا مجری اسکار خواهی شد؟... الان نیز واقعاً خوشحالم که بالاخره آن روز فرا رسید و من مجری اسکار شدم. به شدت هیجان زده هستم... مطمئنم مادرم الان از خوشحالی لبخندش تا بناگوش رفته است... مطمئناً اسکار امسال را به شکلی ویژه برگزار خواهیم کرد، همچنین از آکادمی اسکار برای در اختیار گذاشتن این فرصت به بنده تشکر می‌کنم.».
اما این شادی برای کوین بیشتر از دو روز دوام نداشت چراکه مسئولان اسکار این کمدین سیاهپوست را مجبور کردند به دلیل انتشار چند توئیت در فضای مجازی علیه همجنس‌گرا‌ها از اجرای اسکار صرف‌نظر کند! هر چند این بازیگر رنگین پوست امریکایی با انتشار توئیتی گفت: نمی‌خواهد حضور او در جایگاه مجری، مراسم را تحت‌الشعاع قرار دهد، اما رفتارشناسی کوین هارت و مسئولان اسکار بعد از اعلام این انتخاب و بهانه‌جویی آن‌ها نسبت به توئیت‌های کوین هارت در مذمت همجنس‌گراها، موفق به لاپوشانی و مخفی کردن رفتار فاشیستی و داشتن افکار و عقاید نژادپرستانه خود نشدند. چه اینکه هر ساله در جریان برپایی این مراسم برخی حواشی غیرانسانی مانند آزار و اذیت جنسی زنان بازیگر از سوی چهره‌های معروف هالیوودی، وجود رگه‌های تفکرات فاشیستی و ضدمذهب در آثار منتخب آن و تحمل نکردن انتخاب یک مجری رنگین‌پوست برای اجرای اسکار تنها بخشی از رویکرد‌های پیدا و پنهان مراسم اسکار است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
said
|
Switzerland
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
0
0
سلام. این است حقوق بشر و آزادیِ بیان در غرب؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار