کد خبر: 937225
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خبر داد
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان گفت: طیبه جعفری نویسنده سمنانی برگزیده بخش داستان کوتاه جشنواره ملی ادبی و هنرهای تجسمی شاهد و ایثارگر کشور شد.

حجت الاسلام حسن فریدون کرد: برگزیدگان داستان کوتاه این جشنواره طیبه جعفری از استان سمنان، حسن دولتی از آذربایجان شرقی، ابوالفضل عصارزاده از استان خراسان رضوی و زهرا یگانه از استان کرمانشاه بودند.
وی با بیان اینکه جشنواره ملی ادبی و هنرهای تجسمی شاهد و ایثارگر کشور چهارشنبه شب با معرفی 18 برگزیده در مشهد به کار خود پایان داد، گفت: در مراسم پایانی این جشنواره در بخش ادبی 63 شاعر با 160 اثر و در بخش داستان 70 نویسنده با 170 اثر رمان و داستان کوتاه از 13استان کشور با هم به رقابت پرداختند.
وی عنوان کرد: در بخش هنرهای تجسمی از 73 هنرمند نقاش که در این جشواره شرکت کردند 20 هنرمند از هفت استان به بخش نهایی این مسابقه راه یافتند.
فریدون اضافه کرد: نقاشی و داستان بلند از دیگر بخش های این جشنواره بود که از برگزیدگان این بخش ها نیز تجلیل شد.
وی برگزاری سه کارگاه نقد ادبی، شب شعر و شب داستان با حضور استادان و منتقدان برجسته کشور را از جمله آمنه آدینه، فردین مولایی و لعل بذری، از جمله برنامه های اجرا شده در این جشنواره عنوان کرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان گفت: در این کارگاه ها به نقد اشعار و داستان شرکت کنندگان در بخش های مختلف جشنواره پرداخته شد.
بر اساس اهداف و سیاست‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران، به منظور شناسایی و جذب استعدادهای هنری و همچنین برنامه‌ ریزی فرهنگی برای ارتقای سطح تخصصی آن‌ها، به منظور حضور موثر در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی، جشنواره ملی هنرمندان شاهد و ایثارگر در چهار شاخه تجسمی، ادبی، تئاتر و سرود، برگزار ‌شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر