کد خبر: 937260
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
استاندار اصفهان :
استاندار اصفهان فعالیت های جزیره ای استان اصفهان در موضوع آب را یکی از عوامل ناموفق بودن احیای زاینده رود دانست و گفت: متاسفانه یک نقشه راه مشخص و مدون برای حل مساله آب وجود ندارد و هر بخش بر اساس دیدگاه خود به حل مساله فکر و عمل می کند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،سید عبدالوهاب سهل آبادی در دیدار اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی با استاندار جديد اصفهان تصریح کرد: استانداری می تواند از ظرفیت اتاق بازرگانی به خصوص کمیسیون های تخصصی و شورای هاي عالی جوانان و بانوان این تشکل برای حل مسایل اقتصادی استفاده کند. 
وی از همدلی و همراهی تشکل های اقتصادی برای پیشبرد اهداف توسعه پایدار این استان خبر داد و گفت:شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی اصفهان همواره در کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
وی به فعالیت اتاق بازرگانی در توسعه صنعت گردشگری و ایجاد زیرساخت های اين بخش اشاره کرد و گفت:کمیسیون گردشگری و برند شهري با صرف هزینه و وقت بسیار ، برندشهری بین المللی اصفهان را پس از تصويب شوراي عالي برند با حضور معاون اول رييس جمهور رونمايي کرده است.
سهل آبادی به طرح بندرخشک اصفهان نيز اشاره كرد و افزود:متاسفانه با سپری شدن خدمت سه استاندار هنوز مجوز بندر خشک از سوی دولت صادر نشده و این در حالی است که زیرساخت های این بندر فراهم شده است.
سهل آبادی خواستار تشکیل شوراي مشاوران ویژه استاندار از میان  تشکل های اقتصادی شد و گفت:اميدورايم انجمن های تخصصی ضمن بيان مشكلات، پیشنهادات اجرایی برای حل مسایل ارایه کنند.
 عباس رضایی استاندار اصفهان در این دیدار گفت:شرایط کنونی کشور شرایط جنگ اقتصادی است و حضور مردم به ویژه بخش خصوصی می تواند مانند دوران جنگ پیروزی را برای کشور به ارمغان آورد. 
وی فعالیت های جزیره ای استان اصفهان در موضوع آب را یکی از عوامل ناموفق بودن احیای زاینده رود دانست و گفت: متاسفانه یک نقشه راه مشخص و مدون برای حل مساله آب وجود ندارد و هر بخش بر اساس دیدگاه خود به حل مساله فکر و  عمل می کند.
وی تشکیل شورای عالی آب استان اصفهان را یکی از برنامه های خود برای حل این چالش عنوان کرد و گفت:اولویت بخشی به مصارف آب و تلاش در جهت تقویت منابع يكي از مهمترین وظايف این شورا خواهد بود.
استاندار اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود از اتاق بازرگانی خواست برای جذب نقدینگی هاي سرگردان جامعه و هدایت آن به تولید و صنعت تلاش کند و افزود:در جلسات تخصصی با حضور یک عضو هیات نمایندگان دیدگاه ها و نظرات راهبردی بخش خصوصی را مورد توجه قرار دهیم.
رضایی اشتغال زایی و توسعه فعالیت های اقتصادی را یکی از مهمترین اهداف خود دانست و گفت:بايد موانع و مشكلات كارآفرينان را با تمام قوا برطرف نماييم.
وی تصریح کرد:من به عنوان استاندار آماده بازدید میدانی از واحدهای تولیدی با هدف بررسی مسایل و مشکلات و یافتن راهکارهای اجرایی هستم .
وی تاکید کرد:با وجود مسایل و محدودیت های متعدد،اصفهان دارای ظرفیت ها و نیروی انسانی متخصص و توانمندي است که می توانند حتي ابرچالش ها را حل کنند.
 محمود اسلامیان نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار مهمترین موضوع و چالش استان اصفهان را بحران آب دانست و گفت:متاسفانه این موضوع به صورت یک مساله نمایشی در بخش های استان دنبال می شود اما برنامه مستمر و مشخصي به چشم نمي خورد.
مصطفی رناسی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار پیگیری سه مصوبه هیات دولت شامل حل مساله آب ،توسعه فرودگاه و راه اندازی قطار پرسرعت اصفهان و تهران شد.
محسن پورسینا عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار نظارت بر بانک های عامل و صیانت از قانون در موضوع تسویه حساب واحدهای بزرگ تولیدی شد.
 حمیدرضا قلمکاری رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان بحران آب را ابرچالش فلات مرکزی ایران برشمرد و گفت:اجرای مصوبات شورای عالی آب ،سامان دهی رودخانه زاینده رود از سراب تا پایاب،مدیریت يکپارچه و اجرایی شدن تونل سوم کوهرنگ می تواند زاینده رود را احیا کند.
جعفر برکتین عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار صدور مجوز دولت برای فعالیت بخش خصوصی در  طرح های انتقال آب شد و گفت:بخش خصوصی با سرمایه گذاری مشترک می تواند مسایل مهم از جمله آب را برطرف کند.
احمد خوروش رییس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار اصلاح نگاه «اصفهان برخوردار» شد و گفت:بیان مسایل و بحران هاي اصفهان در سطح ملي می تواند اين نگاه غلط را اصلاح کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار