کد خبر: 937377
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: اگر قرار است جایی حرف حق زده شود، آن محل، دانشگاه است.
محمد حسین صومی در جلسه پاسخگویی به دغدغه‌های دانشجویان که به مناسبت روز دانشجو در تالار شهید شایانمهر دانشکده پزشکی تبریز، برگزار شد، اظهار کرد: قدر دانشجو و دانشگاه را به خوبی می‌شناسم، دانشگاه برای من کعبه آمالی است که انسان‌های علاقه‌مند، پرکار، با استعداد و امیدوار به آینده که نقشه راهی برای زندگیشان ترسیم کرده‌اند، وارد آن می‌شوند.
 
وی در ادامه در پاسخ به ادعای تعدادی از دانشجویان مبنی بر سرباز زدن برخی افراد از کشیک ایستادن، اظهار کرد: اسامی این افراد را گزارش کنید و منتظر برخورد با آن‌ها باشید.
 
وی ادامه داد: از سخت‌گیرترین افراد در این موارد هستم و فروش شیفت دوره انترنی و اکسترنی و مواردی از این قبیل، در قاموس ما نمی‌گنجد و کسی حق ندارد به خاطر وابستگی به شخص خاصی از حضور در کلاس سر باز بزند.
 
صومی در ادامه در واکنش به این که چرا وظیفه مدیریت گروه داخلی و معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز را یک نفر بر عهده دارد، اظهار کرد: باید انتخاباتی توسط دانشکده پزشکی برگزار شده و فرد دیگری انتخاب شود.
 
وی در پاسخ به درخواست رزیدنت‌ها در خصوص پایین بودن کمک هزینه‌ها در شرایط اقتصادی کنونی، بیان کرد: رزیدنت‌ها پایه دانشگاه هستند،  افزایش درصد سالی یک بار و اول مهر مصادف با آغاز سال تحصیلی، اتفاق می‌افتد و سال مالی این گونه برنامه ریزی شده و قابل تغییر نیست، افزایش رشد اعتبارات آموزشی در طول هشت سال گذشته مناسب نبوده است و پیگیر اصلاح و افزایش آن هستیم.
 
وی در ادامه در واکنش به سخنان برخی دانشجویان مبنی بر اعمال محدودیت‌ از سوی کمیته اسکان، افزود: زندگی جمعی قوانینی دارد که باید رعایت شود، به عنوان مسئول، باید امنیت خوابگاه را تامین کنیم و مسائلی همچون زمان ورود و خروج دانشجو به خوابگاه در آئین نامه خوابگاه‌ها آمده است.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش در واکنش به ادعای تعدادی از اکسترن‌ها در خصوص بدرفتاری اساتید با بیماران در درمانگاه‌ها، تصریح کرد: استادی که برخورد بدی با بیمار داشته باشد، استاد نیست و این جزو یکی از معضلات است و نباید به خودمان اجازه دهیم با انسانی برخورد بدی داشته باشیم، دانشجو نیز باید متقابلا رفتار درستی با استاد داشته باشد.
 
وی افزود:  اگر امروز مردم از پزشکان ناراضی هستند، این مربوط به خدمات مستقیم پزشکان نبوده و با خدمات جنبی غیرپزشکی ارتباط دارد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: با اعمال نفوذ از بیرون دانشگاه موافق نیستیم و مشکل خاصی با حضور کسی در دانشگاه ندارم، مگر این که آن فرد خارج از دانشگاه، مشکل امنیتی داشته باشد.
 
گفتنی است؛ جلسه پاسخگویی به دغدغه‌های دانشجویان به مناسبت روز دانشجو در تالار شهید شایانمهر دانشکده پزشکی تبریز و با حضور اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها