کد خبر: 937499
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲
دبیر شانزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان:
دبیر شانزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان با اشاره به پایین آمدن سن شرکت کنندگان در این جشنواره، هدف از برگزاری شعر و داستان جوان را کشف استعداد‌های نو عنوان کرد.
دبیر شانزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان با اشاره به پایین آمدن سن شرکت کنندگان در این جشنواره، هدف از برگزاری شعر و داستان جوان را کشف استعداد‌های نو عنوان کرد.
محمد پر‌حلم، معاون فرهنگی حوزه هنری گیلان، گفت: تمامی فعالیت‌های دبیرخانه‌ای لازم برای برپایی این جشنواره در تهران انجام شد و ما در گیلان تنها میزبانی آن را بر عهده داریم. پر‌حلم در ادامه افزود: حوزه هنری استان گیلان تمامی تلاش خود را برای برپایی هرچه بهتر این جشنواره به کار می‌گیرد تا زحمات همه کسانی که برای جشنواره قدمی برداشته‌اند به بار بنشیند. معاون فرهنگی حوزه هنری گیلان در ادامه گفت: سن شرکت‌کنندگان از ۳۰ به ۲۵ سال کاهش یافته است و جشنواره با تیم ملی «ب» حرکت می‌کند، بنابراین آن را اتفاق خوبی می‌دانم. پر‌حلم ادامه داد: یک بخش ویژه در این جشنواره در نظر گرفته شده است. این بخش مدح پیامبر (ص) و وحدت اسلامی است. در این بخش ۳۸ اثر از سوی ۲۵ نفر دریافت شده است، مجموعاً راه‌یافتگان ۶۵ نفر هستند که ۲۸ نفر خانم و ۳۷ نفر آقا هستند.
معاون فرهنگی حوزه هنری گیلان ادامه داد: به تمام افرادی که به مرحله نهایی جشنواره راه یافته‌اند ۸۰۰ هزار تومان پرداخت خواهد شد، ضمن اینکه هزینه ایاب و ذهاب نیز پرداخت می‌شود. وی در مورد افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره گفت: در این جشنواره و در مراسم پایانی قرار است از دو پیشکسوت با نام‌های «م. موید» و «مجید دانش‌آراسته» تجلیل به عمل آید. ۲۰ آذرماه افتتاحیه شانزدهمین جشنواره در تالار حکمت استان گیلان برگزار خواهد شد. صبح و عصر نیز قرار است دو کارگاه با حضور شاعران و نویسندگان و اساتید کشوری برپا شود. عصر چهارشنبه ۲۱ آذر از ساعت ۱۸ در دانشکده کشاورزی گیلان و تالار مطهری اختتامیه این جشنواره برپا خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار