کد خبر: 937521
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
با وجود تأکید دوباره وزیر ورزش بر ماندن تاج
حکایت مدیران بازنشسته فوتبال ادامه دارد و انگار قرار نیست تمام شود. با وجود گذشت سه روز از آخرین فرصت مدیران بازنشسته فوتبال، آن‌ها همچنان از قانون تمکین نمی‌کنند و به دنبال راهی برای ماندن هستند تا با قانون‌گریزی خود سایه تعلیق را بالای سر فوتبال نگه دارند.
سعيد احمديان
حکایت مدیران بازنشسته فوتبال ادامه دارد و انگار قرار نیست تمام شود. با وجود گذشت سه روز از آخرین فرصت مدیران بازنشسته فوتبال، آن‌ها همچنان از قانون تمکین نمی‌کنند و به دنبال راهی برای ماندن هستند تا با قانون‌گریزی خود سایه تعلیق را بالای سر فوتبال نگه دارند. البته دیروز وزیر ورزش برای چندمین بار اعلام کرد که مهدی تاج مشکلی برای ماندن ندارد و تاج هم وعده داد پس از دو روز غیبت در محل کارش حاضر شود. با این حال واکنش طلبکارانه برخی از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال که با توجه به بازنشسته بودن باید بروند، نشان می‌دهد که همچنان پنج عضو بازنشسته هیئت رئیسه به دنبال ماندن هستند آن هم به هر قیمتی، حتی تعلیق فوتبال!
خروجی تکراری یک جلسه تکراری
پس از دو روز غیبت مهدی تاج در فدراسیون فوتبال، او دیروز به وزارت ورزش رفت تا در جلسه مهمی با وزیر ورزش شرکت کند. جلسه‌ای که خروجی آن تأکید دوباره مسعود سلطانی‌فر بر ماندن رئیس فدراسیون فوتبال بود: «آقای تاج که تلاش خوبی داشتند و از جانبازان دوران دفاع مقدس هستند با استفاده از ماده ۶۰ قانون جامع خدمات ایثارگران می‌تواند به کار خود در فدراسیون ادامه دهد و این موضوع در حال پیگیری و انجام مراحل اداری و اجرایی است.»
پیش از این هم رضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک عنوان کرده بود که مهدی تاج مشکلی برای ادامه کار در فدراسیون فوتبال ندارد. با وجود موضع مثبت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نسبت به ادامه کار تاج، به رغم بازنشسته بودن، اما به نظر می‌رسد نهاد‌های مجری قانون منع به کارگیری بازنشستگان موافق ماندن مهدی تاج نیستند، به خصوص که هنوز مجوز امضا برای رئیس فدراسیون فوتبال از سوی نهاد‌های ذی‌ربط صادر نشده است. مسئله‌ای که به نوشته خبرگزاری‌های نزدیک به مهدی تاج، در جلسه دیروز وزیر ورزش هم به تاج اطمینان داد که تا چند روز آینده این نامه به دست او برسد و با توجه به این موضوع به کارش ادامه دهد.
بازنشسته‌های فوتبال تا پای تعلیق ایستاده‌اند
البته خروجی جلسه دیروز وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال برخلاف هیاهوی برخی رسانه‌ها خروجی تازه‌ای نداشت. پیش از این هم در چندین مرحله وزیر ورزش عنوان کرده بود که مهدی تاج با استفاده از ماده ۶۰ قانون جامع خدمات ایثارگران مشکلی برای ادامه فعالیت ندارد. مهم‌ترین موضوع اختلاف فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش در ماجرای مدیران بازنشسته، شش عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال هستند که باید طبق قانون از سمت خود کناره‌گیری کنند. پس از جلسه دیروز، بار دیگر وزیر ورزش تلویحاً خواهان کناره‌گیری پنج عضو بازنشسته هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال شد و خواست که این موضوع از طریق مجمع فدراسیون حل شود: «در خصوص سایرین به زودی مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در چارچوب اساسنامه، تصمیمات مقتضی و قانونی را خواهد گرفت، ولی از همه انتظار دارم منافع ملی را رعایت کنند.»
گفته می‌شود در این جلسه وزیر ورزش به مهدی تاج موضوع کناره‌گیری پنج عضو بازنشسته هیئت رئیسه فدراسیون را یادآوری کرده و رئیس فدراسیون فوتبال هم با آن موافقت کرده است. البته پیش از این تاج وعده داده بود که اعضای بازنشسته فوتبال کناره‌گیری خواهند کرد، اما به نظر می‌رسد رئیس فدراسیون فوتبال چندان به این مسئله اعتقادی ندارد و به دنبال این است که مانند خودش، دیگر اعضای بازنشسته فدراسیون هم ماندنی شوند. مسئله‌ای که باعث می‌شود با ادامه این رویه، تعلیق فوتبال حالت جدی‌تری به خود بگیرد.
با این حال وزارت ورزش بار دیگر با تشکیل مجمع خواهان کناره‌گیری اعضای بازنشسته هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال شده است که به نظر می‌رسد اعضایی که مشمول این قانون هستند، قصدی برای تمکین از قانون ندارند و تا تعلیق فوتبال پای ماندنشان ایستاده‌اند. در همین راستا علی کفاشیان، نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال که جزو بازنشستگان است و باید با فوتبال خداحافظی کند، دیروز در مصاحبه‌ای با یکی از خبرگزاری‌های نزدیک به فدراسیون فوتبال به عنوان وکیل‌مدافع مهدی تاج ظاهر شد و عنوان کرد که تضمین شفاهی برای ماندن تاج کافی نیست و باید وزیر ورزش در این باره نامه کتبی بدهد. کفاشیان دیروز به خبرگزاری فارس گفت: «وعده شفاهی به درد نمی‌خورد. اگر وزیر ورزش در نامه‌ای رسمی این موضوع را اعلام کند یعنی مسئله حل شده است، اما صحبت شفاهی دردی از فوتبال دوا نمی‌کند.» درخواست کفاشیان برای دادن نامه رسمی از سوی وزیر در حالی است که با استناد به همین نامه فیفا می‌تواند به دلیل دخالت دولت، فوتبال را تعلیق کند و به نظر می‌رسد نایب‌رئیس بازنشسته فدراسیون که این روز‌ها مقابل قانون ایستاده، با این کار می‌خواهد راه تعلیق فوتبال را هموار کند!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار