کد خبر: 937810
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷
روزی که روسری‌اش را بر سر چوب زد و از سکو‌های برق خیابان انقلاب بالا رفت تا بازیگر نمایشی باشد که دستمزدش اقامت کاناداست بعضی فعالان سیاسی داخلی هم برای اجرای این نمایش برایش کف زدند و هورا کشیدند و رسانه‌های جریان مخالف از او و چند دختر جوانی که فریب نمایشش را خورده بودند یک «قهرمان» ساختند.
زهرا چيذری
روزی که روسری‌اش را بر سر چوب زد و از سکو‌های برق خیابان انقلاب بالا رفت تا بازیگر نمایشی باشد که دستمزدش اقامت کاناداست بعضی فعالان سیاسی داخلی هم برای اجرای این نمایش برایش کف زدند و هورا کشیدند و رسانه‌های جریان مخالف از او و چند دختر جوانی که فریب نمایشش را خورده بودند یک «قهرمان» ساختند. اما حالا قهرمان بی‌بی‌سی و من‌و‌تو در نقشش خوش درخشیده است. «شاپرک» این قصه با حضور در کنفرانسی مطبوعاتی در پارلمان کانادا به نام حقوق بشر خواستار اعمال تحریم علیه ایران شد!

۱۰ ماه پیش بود که ماجرای دختران خیابان انقلاب داغ شد. نمایشی که تعداد بازیگرانش به تعداد انگشتان دو دست هم نمی‌رسید، اما به یکباره بخش مهمی از اخبار و گزارش‌های شبکه‌هایی همچون بی‌بی‌سی و من‌و‌تو را به خود اختصاص داد. برجسته‌سازی اقدام چند زن و دختر جوان برای اعتراض به حجاب خود حکایت از خوابی داشت که پشت‌پرده این ماجرا برای ملت ایران دیده شده بود. با این وجود برخی جریانات داخلی هم به این ماجرا مشروعیت سیاسی دادند و این اقدام به‌واسطه شبکه‌های اجتماعی به بمبی خبری تبدیل شد. بازیگر نقش اصلی این ماجرا کسی نبود جز شاپرک شجری‌زاده که خیلی زود مزد بازیگری‌اش را با ویزای کانادا گرفت، چراکه این‌بار نقش‌های جدی‌تری در سناریوی براندازی برای او در نظر گرفته بودند.

دیدار با توهین‌کننده به مردم ایران
کافی است تا سری به بیمارستان‌ها و بیماران به ویژه بیماران خاص بزنید تا عمق فاجعه‌ای را که تحریم بر مردم ایران تحمیل کرده دریابید. در چنین شرایطی است که بهتر متوجه خواهید شد تقاضای یک «هم‌وطن» برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه کشورش چه معنایی دارد و جایگاه این فرد در سناریوی براندازی نظام و تحت فشار قراردادن مردم ایران چیست و کجاست. شاید کمتر کسی فکر می‌کرد، ماجرای بالای سکوی برق رفتن و درآوردن روسری لیدر جریان کم‌قدرت دختران خیابان انقلاب به حضور در پارلمان کانادا و تقاضا برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران ختم شود. شاپرک شجری‌زاده به مناسبت روز حقوق بشر با سناتور لیندا فرام دیدار کرد. لیندا فرام کسی است که در سخنرانی خود در مجلس سنای کانادا در تاریخ ۲۶ اکتبر ۲۰۱۷ در دفاع از لایحه تحریم ایران، ایرانیان را یکی از «بد ذات‌ترین» ملت‌های دنیا خواند.

تقاضای اعمال تحریم دختر خیابان انقلاب
روزگذشته شجری‌زاده با حضور در پارلمان کانادا خواستار اعمال تحریم علیه ایران به نام حقوق بشر شد! شجری‌زاده در یک کنفرانس مطبوعاتی در پارلمان کانادا شرکت کرد که توسط ایروین کاتلر مشاور UANI یا «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» برگزار شد. هدف از این کنفرانس خبری درخواست تحریم ایران بود. این در حالی است که دود تحریم‌ها علیه کشورمان به چشم مردم عادی به ویژه زنان، کودکان و گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه نظیر بیماران می‌رود و این ماجرا یکبار دیگر اثبات کرد، جریان ضدانقلاب دلسوز ملت ایران نیست و پروژه‌های آن‌ها هم منافع شخصی خودشان را تأمین می‌کند.

طوفان خشم کاربران ایرانی
رفتار خائنانه و وطن‌فروشی این دختر خیابان انقلاب هر چند با سکوت حامیان این جریان همراه بود، اما با واکنش‌های جدی کاربران توئیتر مواجه شده است. هشتگ دختران خیابان انقلاب و شاپرک شجری‌زاده روزگذشته یکی از پرکاربرد‌ترین واژه‌ها بود و از طوفان خشم کاربران از این اقدام خائنانه حکایت داشت. در این میان واکنش حامیان و پر و بال‌دهندگان به پروژه براندازی دختران انقلاب سکوت بود. محمد پاداش یکی از کاربرانی است که در واکنش به این ماجرا نوشت: «به بهانه‌های حقوق بشری، شاپرک شجری زاده در پارلمان کانادا خواستار تحریم ایران شده! دود این تحریم به چشم مردم میره، پروژه برندینگ شاپرک هم توسط شبکه من‌وتو شکل گرفته، با همه این حرف‌ها هنوز هستند مردمی که فکر می‌کنن من‌وتو خیرخواه ایرانی‌هاست»!
یکی دیگر از کاربران هم با کنایه به کسانی که توهم دستگیری و مجازات دختران خیابان انقلاب را ترویج می‌کردند، نوشت : «یادمه می‌گفتن جمهوری اسلامی دختران خیابان انقلاب رو سلاخی می‌کنه، هشتگ میزدن فلانی کجاست؟! حالا شاپرک شجری زاده پناهنده! شده کانادا و درخواست تحریم کشورش رو کرده! چیزی که مشخصه اینه این وسط یه عده بهش کمک کردن! الانم همه ضرر کردیم!»
کاربر دیگری هم توئیت کرد: «پشت پرده مبارزات مدنی دختران خیابان انقلاب یا همان دختران ۵۰ هزار تومانی، همین چهره رونمایی شده و بدون روتوش امروزی شاپرک شجری‌زاده‌هاست. زمانی که از مبارزات مدنی به درخواست برای اعمال تحریم بیشتر مردم ایران می‌رسند... و این پایان راه و سناریوی مصی علی‌نژاد است!»
محسن مهدیان هم با هشتگ شاپرک شجری‌زاده و دختران خیابان انقلاب نوشت: «در پارلمان کانادا خواستار تحریم ایران شد، سرنوشت همه کسانی که دین‌فروشی کردند، خاک فروشی است.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حلاج
|
Germany
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
0
0
واقعا ؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار