کد خبر: 937830
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸
یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های شبکه سرقت امکان فروش اموال سرقتی است. سارقان تا زمانی که امکان فروش اموال دزدی برایشان فراهم باشد همچنان جامعه را ناامن خواهند کرد.
یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های شبکه سرقت امکان فروش اموال سرقتی است. سارقان تا زمانی که امکان فروش اموال دزدی برایشان فراهم باشد همچنان جامعه را ناامن خواهند کرد. پایین بودن مجازات مالخری و فراهم بودن بستر‌های لازم برای فروش این اموال سبب شده تا امکان بروز بسیاری از اعمال مجرمانه که با ارتکاب سرقت پیوند دارد همچنان فراهم باشد. یکی از مالخرانی که مأموران پلیس‌آگاهی تهران برای چندمین بار او را بازداشت کرده‌اند مردی میلیاردر است که با فروش اموال سرقتی سرمایه زیادی به جیب زده است.
به گزارش خبرنگار ما، چندی قبل بود که این مالخر ۵۰‌ساله با تأمین قرار وثیقه از زندان آزاد شد. بررسی سوابق او حکایت از این داشت که متهم دارای چندین محکومیت کیفری است و سوابق بسیاری در زمینه خرید و فروش اموال دزدی دارد. او در حالی از زندان خارج شد که پرونده‌ای مفتوح در یکی از شعبه‌های دادسرای ناحیه‌۳۴ داشت. در شاخه دیگری از بررسی‌های کارآگاهان پلیس با بررسی پرونده‌های سرقت متوجه شدند که متهم پس از آزادی همچنان در جریان خرید و فروش اموال سرقتی فعالیت می‌کند، بنابراین از ۱۴ آذرماه بود که متهم به صورت نامحسوس تحت نظارت قرار گرفت. تحقیقات پلیس دراین باره نشان داد که او دارای چندین انبار کالا‌های مسروقه در محله‌های مختلف شهر است و انبارهایش را به دوربین‌های مداربسته مجهز کرده‌است. بعد از به دست آمدن این اطلاعات کارآگاهان به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۳۴ او را بازداشت کردند. متهم در اولین بازجویی‌ها جرمش را انکار کرد و گفت: پس از آزادی از زندان دیگر به دنبال مالخری نرفته است، اما وقتی در‌های انبار‌های مملو از کالا‌های سرقتی‌اش در خیابان‌های قزوین، هلال احمر، سعادت آباد، خاوران، حکیمیه و تهرانپارس یک به یک گشوده شد به جرمش اعتراف کرد و گفت: از پنج‌سال قبل شروع به فعالیت در این زمینه کرده و برای خودش خانه‌های ویلایی زیادی در تهران خریده است. او گفت که اموال سرقتی را از ۲۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان از سارقان خریداری می‌کرد. کارآگاهان در بازرسی از این انبار‌ها مقدار زیادی اموال مسروقه از قبیل: طاقه پارچه و چرم، کتاب‌های خطی نفیس و قدیمی، البسه، دریل، سنگ‌فرز، چادر‌های مسافرتی، لپ‌تاپ، دوربین فیلمبرداری، موتور برق، جاروبرقی، سرویس‌های آشپزخانه به ارزش تقریبی حدود ۷ میلیارد تومان کشف کردند. سرهنگ کارآگاه شمس‌الدین میرزکی، معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس‌آگاهی تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد ضمن رعایت اصول لازم برای جلوگیری از وقوع سرقت از اموال قیمتی و با ارزش خود عکسبرداری یا شماره سریال اموال خود را ثبت و نگهداری کنند تا در صورت وقوع سرقت و کشف اموال مسروقه راحت‌تر بتوانند اموال خود را تحویل بگیرند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار